T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Carsten efter 22. November 2007 kl: 11:20:21

Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: Carsten efter 22. November 2007 kl: 11:20:21
hvordan er det nu - den er jo ikke godtkendt med llk - skal jeg afmontere inden syn i midt december?

carsten
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: casper efter 22. November 2007 kl: 12:47:00
Måske et billed kunne hjælpe på svarene ;-)
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: Mads-kaa efter 22. November 2007 kl: 13:59:16
Mon ikke de er ligeglade!?! Det kræver vel også en synsmand som ved hvordan motorrummet på en T3 skal se ud.

/Mads
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: casper efter 22. November 2007 kl: 14:09:57
det var derfor jeg efterlyste billeder, hvis det ser tilpas "factory" ud, så opdager de det ikke, men det kan da godt være de påtaler det hvis det liger noget "fusk"
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: Mads-kaa efter 22. November 2007 kl: 14:46:56
Hvor meget effektforøgelse giver den LLK? Hvis det er mindre end 20% så er der vel ingen ko på isen?

/Mads
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: Hawaiibussen efter 22. November 2007 kl: 14:57:49
Hvis det er en optimal LLK giver den 20-25 HK....... :twisted:

Men det er jo ikke for effekten den eftermonteres, men for arbejdstemperaturen......... :?  NOT!
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: Carsten efter 22. November 2007 kl: 15:53:28
ok - det ser pænt hjemme lavet ud. spændebånd fra Silvan, og dårligt skårke metalplader.

jeg tænkte mere på at man betaler afgift af antal HK, og at jeg måske skulle betale ekstra afgift eller sådan noget?

carsten
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: casper efter 22. November 2007 kl: 16:09:55
hvis du ikke har justeret på turbolader og indsprøjtningspumpe, så har du faktisk mindre end de 70 hk du startede med ;-)
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: Jarl efter 22. November 2007 kl: 16:57:25
Af med skidtet. For din egen skyld. Du må gerne lave konstruktive ændringer på din bil, hvis du kan dokumentere, at den efter ændringerne overholder de vilkår, der var gældende på bilens første registreringsdato.

Denne dokumentation kan bestå af 1) en henvisning til at bilen er i nøje overensstemmelse med en anden standardtypegodkendt bil (glem det - der blev aldrig lavet T3 med LLK) eller 2) en dataerklæring fra fabrikanten - VW (glem det - sådan en får du aldrig) eller endelig 3) en attest fra et godkendt prøvningsinstitut (f.eks. TÜV - de udfærdiger sådan en attest for ca. 30.000 kr, hvis bilen iøvrigt overholder kravene).

Sådan er du stillet rent juridisk. Om den har 4 hk mere eller mindre er underordnet. En LLK giver ikke i sig selv anledning til effektforøgelse. Det gør den kun, hvis man trimmer ladetryk og indsprøjtningsmængde. Naturligvis kan man tro og håbe, at synsmanden ikke lægger mærke til noget, men skulle du være så uheldig at møde en, der ikke har fået sex i en måned, så kan han altså lægge dig på hjul og stejle. Er det så ikke nemmere at bruge en halv time på af-/påmontering før og efter synet og så slippe for bøvlet? Det ville jeg i hvert fald gøre.
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: Haardberg efter 22. November 2007 kl: 23:42:57
jeg ville helt klart tage chancen. jeg har været til syn med en type 2 fra halvfjerserne ilagt en 1,9 vandbokser med køler monteret under bunden af bilen. synsmanden havde en alder så han helt sikkert har vist hvad der skulle være af motor i bilen. Han spurgte mig ikke om noget som helst om motoren og jeg nævnte den ikke. Så kør til syn, hold din mund og virk uvidende hvis han spørge til ladeluftkøleren.

Lennart
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: KHSalvesen efter 23. November 2007 kl: 12:49:28
Ladeluftkøler, hvad er det ? Det der, det er bare et dyrere LUFTFILTER Hr synsmand.
Titel: til syn - af med llk?
Indlæg af: Haardberg efter 23. November 2007 kl: 23:55:04
Citat fra: "KHSalvesen"
Ladeluftkøler, hvad er det ? Det der, det er bare et dyrere LUFTFILTER Hr synsmand.


Døøhhh den er da fabriksmonteret ik'  :wink: