T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: opelhaj efter 07. December 2007 kl: 19:49:42
-
tror man ikk skal tænke sååå meget på økonomi og mere se påom den kan løse de opgaver man nu stiller til et transportmiddel :D :D men den kører nok mere end de 7-9km/l min benziner går :D
-
Min ligger på 10-12 km/l alt efter om det er motorvej eller bykørsel. Det er så en syncro der er lidt tungere, men de fleste TD´ere ligger vel deromkring :)
-
alene bare det at du piller bagsmækken af gir et par stykker mer, og med en canopy på blir det helt godt, hør evt jan kjerbye om den sag
-
jeg tror ikke det giver noget at lægge bagklappen nej, nok nærmere tværtimod, en kåbe, "skåp" på svensk kunne jeg godt forestille mig giver noget.
Jeg kørte ikke under 10 da jeg kørte 1,6TD, men nu var motoren også jævnt smadret, så jeg satser da på at lande på 12 med den nye 1,9TD, og kun ned på 10 når den VIRKELIGT skal ud og strække ben.
-
jojojojojo :D næst efter en netto butik såå er den :D men den har stil og looks som ingen anden, også lyden af en 4 cylindret boxer med 2tommer udstødning som lii rammer omdr. begrænseren og sætter stikflammer bagud... jaaaa så kan alle de lorte kønsløse plastikspande sku pakke sammen, så betyder ord som drift økonomi mindre.. ihvertfald i min verden. :D så hvis du som oz andre at en Bulli med vinterdæk og pigge er den ypperste Daily driver sååå Velkommen Til 8)
-
nu har jeg så ingen sidefjæle på casper og jo det kan mærkes :D det ville svare til og køre med trailer efter, og det kan så vidt jeg ved mærkes ikk??? :D
-
Tag du et kig på min brændstoføkonomi i lastbilen hvis jeg en dag kører hele dagen uden dug over badekarret kontra hvis jeg har den på (ingen undetryk i kassen), det kan VIRKELIGT ses, det samme gælder hvis du har en trailer på jydekrogen uden dug på, den er også mere uøkonomisk end hvis du havde en dug på...
Så det med sidefjældene er nok ikke helt ved siden af, som opelhaj antyder :)
-
:D
-
Jeg har Kørt til Lidoen i Italien i min camper med højt tag og speederen i bund, næsten = 115 km/t - en tur på 1600 km. Det tog 21 timer og den gik 12,5 km/l hvilket var det samme som den kørte i snit til dagligt.
Det skal nævnes at det var med en motor som jeg havde totalrenoveret,så alt var iorden.
Vidunderlig camper jeg brugte utallige timer på at renovere og som jeg ofte fortryder jeg skildte mig af med. :(
-
av det var en af dem der stikker i hjertet :(
-
Min går typisk 680km/50L ~13,5km/l. Den har gået lidt over 15km/l nogle gange, fx. hvis man kører rigtig økonomikørsel/rammer medvinden på et langt stræk, og når den til gengæld skal frem uden hensyn til forbruget bliver det så ned mod 12km/l.
Men alt det er sekundært ift. din samlede økonomi for køretøjet, hvis der skal punges ud for div. reparationer, det overstiger jo hurtigt de par tusind du har sparet ved at den løber lidt længere på literen.........
-køb noget der er i orden, velplejet og virker!