T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: KHSalvesen efter 18. December 2007 kl: 17:30:18
-
Uden diskussion. Afsted til Tyskland.
Til 80 Kkr får du en meget fin bil.
Velkommen hjem.
Kurt
-
Søg i Tyskland, der kan du få rigtig meget bil til den pris...
Gad satme godt hvae 80000 der stod T3 på 8) :twisted:
-
Helt enig med de 2 andre...
Havde jeg 80k der stod T3 på, så var det markedet lige syd for danmark jeg ville kigge på...
-
@Kkrogsgaard, du er så eksalteret ved tanken om det at du slet ikke kan stave lige nu :lol: :lol:
Jeg ville helt sikkert også kigge på de tyske sider efter en af de sjældne ekstremt velholdte campere, der er plejet og passet af en vw-værkfører med entusiasme.
Ydermere vil du sikkert kunne finde en model med meget ekstraudstyr og sandsynligvis konverteret til at køre med planteolie og med kat, så du kan tage på ferie i storbyerne også.
Hvis du har brug for hjælp, til oversættelse, gennemgang af proceduren, kontakt til sælger eller andet, siger du bare til.
-
Vedr. afgift lavede jeg denne lille gennemgang i et andet forum
Laaang genvej her:
skriv skat.dk - vent
klik på borger - vent
klik på motorkøretøjer i venstre kolonne - vent
klik øverst højre side: Skat's værdiansættelser af brugte køretøjer - vent.
Hvis der ikke sker noget eller der kommer en blank skærm skal du slå alle pop-up killer m.m. FRA.
Den åbner en ny side der hedder moped.skat mv.
Klik på værdiansættelse af brugte køretøjer - vent
klik på værdifastsættelser ( midt - top )
vælg køretøjets artl - vent
vælg begyndelsesbogstav - vent
vælg køretøjets mærke - vent
vælg køretøjets model - i bunden står der "flere" - klik og vent
gå ind igen samme sted og vælg model - vent
vælg årgang du vil søge på ( husk 4 cifre )
klik "søg"
Det er først nu du skal til at holde tungen lige i munden, for umiddelbart er priserne helt hen i vejret på nogle og på andre ikke. Hemmeligheden består i at åbne hver enkelt og notere km ( model betegnelser ) og allervigtigs - HVORNÅR den er vurderet.
Når du har lavet nogle stykker af dem vil du se at dem der er angivet flest km, mindste modelbetegnelse og sidste ( yngste ) vurdering, gerne skulle være de billigste. Så det er en rettesnor om hvad du kan forvente dig.
Husk også at afgiftsprocenten ændres automatisk hvert år lige efter nytår ( engang januar) DVS. henter du en hjem , så VENT med at sende papirerne ind til sidst i januar, men heller ikke senere, da der begynder at blive trængsel i marts-april.
Hvis afgifts svaret du får er helt hen i vejret, kan du forsøge at skrive et brev og argumentere for din sag.
Påpeg at det er en ældre bil og underbyg det med annoncer, gerne fra forhandlere der kan dokumentere en meget lav salgspris på sådan en gammel spand.
Det er altid lykkedes mig at få afgiften sænket yderligere.
Samme gælder når nu det er synshallen der skal vurdere dens stand. Lad være med at højglanspolere den og sætte nye shiny fælge på. ud med læderkabinen og i med nogle stofsæder. og alt det andet fis.
Hvis der er rust som ikke har betydning for syn, men kun er skønsmæssigt skal det IKKE laves før vurdering.
-
Hej Rune! Velkommen hjem. :D
Jeg ville kigge på http://mobile.de og http://autoscout24.de der kan man få virkeligt lækre lækre sager.. som f.eks denne unikke Dehler 2+2 Bluestar!! -> http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=21674494
Eller en klassisk Westy Joker i brun -> http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=20893548
mvh
Jan
-
Ja, det er ikke hver dag man kan få lov at drømme om 80.000 T3 penge.
Fuck en Syncro man kunne få slæbt med sig hjem.
-
Den Dehler Jan har har linket til er en af de aller aller fedeste T3'ere der overhovedet kan køre på vejen.
Meget sjælden model og en af de aller sidste.
Den er åbenbart også på auktion på Ebay.de.
Nylakeret i år, kostet 4000 EUR bare på rust og lak, nye fjedre og nye støddæmpere hele vejen rundt. Ny brændstofpumpe m.m.
Eneste anke kan være km.tallet, men en løbende fralægning af finanser til en senere Jarl totalrenoveret blok/motor vil løse det problem hvis det måtte opstå engang
Og her er linket til ebay: http://cgi.ebay.de/VW-Multivan-T3-Bluestar-Dehler-2-2-Wohnmobil-Blue-Star_W0QQitemZ140190690747QQihZ004QQcategoryZ9873QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
-
Den er smart med den indretning, kan godt se fidusen i at have stofhylder/reoler med og så multivan rockandroll sæde og bord.
Det gad vi også godt have. 8)
-
Den Dehler Jan har har linket til er en af de aller aller fedeste T3'ere der overhovedet kan køre på vejen.
Meget sjælden model og en af de aller sidste.
Den er åbenbart også på auktion på Ebay.de.
Nylakeret i år, kostet 4000 EUR bare på rust og lak, nye fjedre og nye støddæmpere hele vejen rundt. Ny brændstofpumpe m.m.
Eneste anke kan være km.tallet, men en løbende fralægning af finanser til en senere Jarl totalrenoveret blok/motor vil løse det problem hvis det måtte opstå engang
Og her er linket til ebay: http://cgi.ebay.de/VW-Multivan-T3-Bluestar-Dehler-2-2-Wohnmobil-Blue-Star_W0QQitemZ140190690747QQihZ004QQcategoryZ9873QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Den er bare for flot :shock: 66 kw, er det ikke 90 hk og taler vi så om en 1.9 TDI :?:
Nu har jeg været inde på SKAT for at regne lidt, men kan ikke styre det.....5000 euro = ca. 37500 dkr, men hvad bliver afgiften mon sådan cirka :?: :?: Og hvad koster det mon at renovere sådan en motor :?: Jeg syntes dog ikke at små 250000 km lyder af meget :!:
Glæder mig til svar :D
det er en 1,6 td JX med LLK (vand/luft) fra Öttinger........én af de bedste på markedet (kostede 5000dm i firserne)
-
Med fare for at blokere forum:
søg på en type 25
årgang 1990-1992
her er en af dem
Det kan være en fordel på et par tusind eller mere at vente med afgiften til næste år, da afgiftssatsen automatisk sænkes hvert år bilen er "gammel" med nogle %
Art Personbil
Mærke VW
Model TYPE 25
Typebetegnelse TRANSPORTER
Registreret 1. gang 12/06-1991
Karosseri type / antal døre CAMPER 0 døre
Motor 4 Cylindre 1600 cc 75 HK ventiler
Gear / drivkraft / km 005 / DIESEL /
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand
Endeligt vurderet pr 05/11-2007
Afgiftspligtig værdi 16000
Registreringsafgift 23336
Handelspris inkl. afgift 39336
Som du kan se er den vurderet for 1 måned siden, afgift betalt kr. 23.336
Her er en anden
Art Personbil
Mærke VW
Model TYPE 25
Typebetegnelse
Registreret 1. gang 12/06-1991
Karosseri type / antal døre 0 døre
Motor Cylindre 1600 cc 68 HK ventiler
Gear / drivkraft / km / D / 188000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand
Endeligt vurderet pr 24/07-2007
Afgiftspligtig værdi 12600
Registreringsafgift 17130
Handelspris inkl. afgift 29730
Afgift betalt kr. 17.130
Læg mærke til at der er færre oplysninger på den "billige", samt at du har flere km. på tælleren
-
Det er ikke en 100% org. Dehler. Dette er en ombygget bluestar. men forsatan den er fin. Dehleren blev kun lavet med benzin motore og den midterste sædesektion som kunne flyttes rundt, jfr. Xploders billeder
-
Ahhh en Dehler med brusekabine und alles, se det er guf :)
totalt enig :D
som camper ejer er det da sådan en man drømmer om at eje en dag, den skal da til danmark 8)
nu er jeg ik god til det tyske :( , men en hurtig scanning så at det er en 90hk jx motor med intercooler 8) immer geil 8)
alt i alt en bil der er værd at kigge/byde på
god jagt, håber du finder den der lever op til dine krav :)
-
Vi har forresten en her på forum, der har en dehler.
Og der findes et forum på tysk, kun dedikeret til vw dehler modellerne
http://www.dehlerforum.de/
Der har jeg savlet inde flere gange
Her er ordlyden om special modellerne Bluestar og Whitestar Dehler
http://www.dehlerforum.de/html/dehler_2_21.html
modeller: http://www.dehlerforum.de/html/sondermodelle.html
-
Jeg tror også at du skal regne med en afgift på omkring de 20 k for en indregistrering til personbil.
Hvordan ser de nye regler for autocampere ud? I gamle dage, var afgiften jo betydeligt mere menneskelig for beboelsesbiler. Er det helt lukket land for nyimporterede T3'ere?
En friskrenoveret maskine kan vi altid klare, hvis du selv har mod på ilægningen. Og nu for at hyppe egne kartofler lidt: Faktisk anser jeg det for at være en fordel, at købe med en defekt motor. Ligegyldigt, hvor gammel og træt en motor ellers er, så forøger en kørende motor bilens pris meget sammenlignet med en defekt. Dvs., at man ofte kommer til at smide en bunke spildte € for en bil med en motor, der nok kan køre, men som de facto er saneringsmoden. Sælgeres gode ord og lovprisninger om "nyrenoverede" motorer er er selvf. sød musik, men også tit varm luft. En reelt renoveret motor, hvor man ved selvsyn kan kontrolmåle og se tingene på værkstedsbordet med egne øjne er alt andet lige mere troværdigt.
Og btw: Velkommen tilbage i folden :wink: Det er sgu ligesom cacaolikør og smøger. Man kan godt - i et øjebliks anfald af fornuft - beslutte, at nu skal det være slut, men man vender altid tilbage... :wink:
-
Det er ikke en 100% org. Dehler. Dette er en ombygget bluestar. men forsatan den er fin. Dehleren blev kun lavet med benzin motore og den midterste sædesektion som kunne flyttes rundt, jfr. Xploders billeder
Har du læst Dehler klubbens hjemmeside. Jeg har. og uden Tysk kundskaber, tror jeg der står. Rest på 150 blå og 50 Hvide blev opbygget originalt af Dehler.
@PARKHAVE.: Det var da den sygeste undskyldning for dit konstante savleri.
Kurt
-
Hej Rune. Regnede godt med at det ikke varede evigt. :lol:
Din fhv Bil ( freja ) har det godt. Lige pt er jeg ved at gøre klar, til at give hende en spritny motor, + diffspærrer i gearkassen,
Var jeg dig, og havde så mange penge, Ville jeg vende øjet mod en 16" syncro opbygget som autocamper. det er noget der rykker. 8)
Jeg har ladet mig fortæle at man med den nye registrering, er begyndt at dele bilen op i en camper, og ikke camper del. og regne afgiften ud fra det. Hvordan det fungerer har jeg ikke hørt om endnu.
Hilsen Poul
-
Det er ikke en 100% org. Dehler. Dette er en ombygget bluestar. men forsatan den er fin. Dehleren blev kun lavet med benzin motore og den midterste sædesektion som kunne flyttes rundt, jfr. Xploders billeder
Har du læst Dehler klubbens hjemmeside. Jeg har. og uden Tysk kundskaber, tror jeg der står. Rest på 150 blå og 50 Hvide blev opbygget originalt af Dehler.
@PARKHAVE.: Det var da den sygeste undskyldning for dit konstante savleri.
Kurt
du er jo god til tysk, har været på tur med dig - og det klarede du til UG :D
Ja jeg så det godt........
-
:lol: :lol:
[size=24]auspuffgaskrümmerdicktung[/size]
:lol: :lol:
eller hvordan var det lige det var :lol: :lol:
-
Fandt denne på Nordiske Typ-2 klubben.
VW turbodiesel 1990 ( camping )
Mycket välutrustad och i mycket bra skick. Fabriksbygd Carthago och inte sönderskruvad. 5 vx med Golfmotor 75 hk (turbo ) , Larm, solpanel, markis,trumavärmare, kyl, CD, gråvattentank,cykelställ, svängbara stolar med armstöd, bränslesnål ca 0,7/mil,allvädersdäck har gått 1000 mil. Bilen har gått 14000 mil.
Finns i: Kristinehamn
Pris: 53000 kr
Jan-Erik Augustsson | Tel: 0550 82281 |
-
Kender i nogle gode sider i tyskland :?: Og hvad med afgiften, er den høj :?:
Hey Runzuk
Jeg hev en tysker hjem for omkring 6-7 mdr. siden. Den kostede EUR. 6000 (ca. DKK. 45000) og jeg betalte DKK. 23000 for den i indreg. Min bus er en helt anden end den du ser paa (min er en Syncro og har absolut ikke noget camper over sig) men som du kan se betalte jeg ca. 2/3 af prisen til Skat. Jeg var heldig at faa min afgifts synet til 'Under middel' i stand hvilket gav mig 16% fratraek i prisen. Hvis du finder en med rigtig mange km. paa bagen arbejder det jo ogsaa til din fordel mht. afgifts syn.
Held og lykke : )
- Jensen
-
Jeg kan så afsløre at afgiften intet har med prisen i Tyskland (eller andre EU-lande) at gøre, den er baseret på en vurdering af hvad køretøjet vil koste i handlen i Danmark. På en gammel og relativt sjælen bil som en T3 er denne vurdering noget af et skøn. Derfor lægger Skat sig også altid op ad de tidligere vurderinger, og justerer dem så lidt engang imellem.
/Mads