T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Hawaiibussen efter 30. December 2007 kl: 13:29:13

Titel: Hjælp søges
Indlæg af: Hawaiibussen efter 30. December 2007 kl: 13:29:13
hvad er der los med bilen?

Fortæl noget mere om hvilken motor der ligger i?
Titel: Hjælp søges
Indlæg af: lagoni efter 30. December 2007 kl: 14:46:52
Jeg prøvede engang at gå i stå midt under kørslen. Det viste sig at det kabel som går til magnetventilen på dieselpumpen var knækket. To minutter med en tang og en muffe, og så kørte den igen. Måske en mulighed?

Iøvrigt, Velkommen til!   :D
Titel: Hjælp søges
Indlæg af: Hawaiibussen efter 30. December 2007 kl: 16:50:41
Har du skiftet dieselfilter efter du overtog den? Et gammelt filter kan sagtens være årsagen.
Titel: Hjælp søges
Indlæg af: casper efter 30. December 2007 kl: 17:43:49
så er der jo tale om (mindst) to problemer, et at bilen pludselig gik ud, og to at starteren ikke kører rundt.

Det med starten skal løses først, der er adskillige tråde om det, søg fx. på bundstykke
Titel: Hjælp søges
Indlæg af: jankjerbye efter 30. December 2007 kl: 17:45:10
Her er en tråd hvor jeg var igennem det med starteren:

http://t3nettet.dk/viewtopic.php?t=115
Titel: Hjælp søges
Indlæg af: Herr_Jensen efter 31. December 2007 kl: 11:58:26
Jeg har skiftet starter og rodet med dem en del her inden for de sidste uger og hvis en starter er mere tilgaengelig paa en Diesel end en Beno Syncro saa vil jeg rigtig gerne hjaelpe med at skifte den : ). Jeg har en extra en som vi kunne pr0ve. Maaske skulle der lige maales str0m paa den nuvaerende inden vi gaar saa vidt dog...

Er der noget specielt ved Diesel startere man b0r vide?

 - Jensen

PS: @Søren Lønstrup: Udfyld lige din profil tak : )
Titel: Hjælp søges
Indlæg af: casper efter 31. December 2007 kl: 14:55:25
starterskift på en diesel tager 5min hvis man ved hvad man gør, Herr_Jensen kan nok gøre det på 10 min, nu han lige har gjort det på en benziner.

1) demonter stel
2) af med det to bolte der holder starteren(17 eller 19 nøgle), boltene er med til at holde klokken på blokken, så de er store og nemt tilgængelige
3) træk styrestrømmen af starteren
4) vip koblingsslavecylinderens beslag til side, let til medium vold her
5) tag starteren at, den kan nå ca. op til batteriet før kablet med hovedstrømmen ikke er længere. Men nu er det nemt med en 13´er at skrue kablet til hovedstrømmen af. Demontering af det kabel kan nemlig drille en del hvis man tager det med starteren sidder på sin plads, især på en diesel syncro.

Og hvis kablet til hovedstrømmen er tæret igennem og knækker, så fortvivl ej, men slå på tråden så leverer jeg et nyt crimpøje.
Det skete på min syncro så jeg måtte købe en kasse med 20 crimp-øjer i den størrelse der passer til hovedkablet(1 cm i diameter eller noget i den stil).
Titel: Hjælp søges
Indlæg af: Jarl efter 31. December 2007 kl: 15:59:59
Citat fra: "casper"

(17 eller 19 nøgle)


19mm. - Lidt autist er man vel :wink: