T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: jankjerbye efter 07. Januar 2008 kl: 19:59:48
-
Hvor varmt er vandet reelt når den blinker og nålen står højt? (mål med et andet alm. termometer eller et ir termomter på køleslanger eller den inderste ekspansionsbehoder).
Jeg ville tjekke/skifte mine temperaturfølere og hvad uret sagde til at få rent stel, tjekke den øverste ekspansionsbeholder, om der er luft i den og er den utæt ved føleren der sidder ovenpå? (Den føler vandstanden og blinker hvis den er for lav i beholderen)
Den bageste beholder er kun til ekstra vand og er forbundet med et trykfølsomt låg der skal suge og puste altefter trykket i systemet. Dette låg skal også virke så den kan trække vand ind fra den bageste og puste overskudsvand ud i den.
Hvis du er heldig og temperaturen ikke er for høj, så kan du nøjes med at skifte temperaturføleren der koster 35 kr hos howdiaudi i Viborg eller ca. 220 kr org. hos VW.
-
Hvor føler du på vandet? hvis det er gennem nummerpladen bliver det aldrig varmt, det er nemlig kun en "reserve"-beholder. Hvis der i øvrigt sidder skidt i slangen fra den og over til ekspansionsbeholderen kan det godt se ud som om der er vand nok på, uden at der er det.
/Mads
-
Og kig lige på ekspansionsbeholderen, der hvor stikket sidder ned ovenfra.
Er der fugtigt omkring ? Så kan det tyde i retning af en utæt beholder der taber trykket.
(Ellers skal du afholde dig fra, at skrue dækslet af med varm motor. Der er overtryk i beholderen )
-
Ja, nu vil jeg jo ikke underløbe nogen, men jeg har jo haft fornøjelsen af at se dit kabeltræ, så jeg tror også, at det er en god ide at starte med den elektriske side... :wink:
-
Start med stikket til instrumenterne. Hvis det ike sidder 100 % korrekt, kan der optræde de sjoveste fænomener. (Blinkende lamper og målere der hopper op og ned )