T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Aran efter 11. Januar 2008 kl: 10:59:08
-
Du kan godt selv klare ærterne med lidt snilde og det fornødne værktøj. En momentnøgle er et must.
Du skal regne med, at et kvalitets pakningssæt koster et par tusinde, men så kan du også splitte motoren til atomer, og pakke om.
Kan anbefale Haynes manual, dog skal du ikke genmontere strømfordeleren som beskrevet. Afstandsskiven SKAL lempes ned først, ellers kvaser du gearingen - den kan skiftes, men koster en krig hos vw.
En "huggermotor" koster typisk 3 tusinde og opefter, og der er sjældent garanti på.
Har prøvet turen.
N.B. Husk at kigge lejer og oliepumpe kritisk efter, hvis du kaster dig ud i det.
-
pakningssættet koster ikke engang 1000kr: http://server4.gs-shop.de/200/cgi-bin/shop.dll?SESSIONID=0133304154500365&AnbieterID=4357
Hvad der det præcist der er glat med din motor? En WBX er ikke ligesom andre motorer, taber den vand, er der dårlig kompression el. noget tredje?
/Mads
-
En WBX er ikke ligesom andre motorer
Så sandt! :wink:
-
En WBX er ikke ligesom andre motorer
Så sandt! :wink:
Joker...
-
Oh,shit.
Det lyder ikke godt med det forbistrede kølertætner.
Men alt i alt er det nok to gummipakninger + "toppakninger" over cylindrene. (Hvis de lader sig skille ad )
Har du kørt med blå kølervæske ?
-
jaaaaaaaa der er blå kølervæske det var der på da jeg købte bilen for 2 år siden
Fyyyy skam dig ! :lol:
Hvilken motor er det, DF, DG, GW, DH ?
Hvis den skyder vand ud i forbrændingskammeret, tror jeg mere på det er et flækket topstykke, end bare stålringen på cylinderen.
...eller også er dine topstykker så koroderede af mangelfuld kølevæskepleje, at det løber uden om "toppakningen"
Gummipakningen har kun noget at sige, hvis den drypper på jorden og overhoved intet med hvid røg at gøre.
-
motoren er en DG 139498 hvad det så end betyder
Det betyder det er en 78 hk's motor med registerkarburator og samme topstykker som 2,1 'ern.
Drypper den fra topstykkerne, eller er der blå krystaller langs den sorte gummipakning ?
Bobler den fra ekspansionsbeholderen ?
For øvrigt gælder samme symtomer ved flækket topstykke på en WBX, som på dieselmodellerne (der skulle være riiiiigligt med tråde om revnede diesel topstykker at læse her i forummet :!: :P )
-
har været ude at køre i den her i eftermiddag
Ned til bageren og tilbage igen eller ud på motorvejen og fuld skrue ?
Kort sagt med eller uden belastning i længere tid ?
-
"" og har til bilen 5-6 kg. "" Groft salt eller 25 ører :lol: Mener du ikke KKr.
Kurt
-
Ja, der er et voldsomt overtryk. Noget kunne godt tyde i retning af, at noget af kompressionen havner i kølesystemet. Et skævt eller revnet topstykke ? Det er udelukkende et gæt. :shock:
Du bliver nok nødt til, at bide i det sure æble og erkende, at maskineriet skal en tur ud.
Som tidligere nævnt kan det lade sig udføre, men hvis de fysiske resourcer sætter begrænsning, må du alliere dig med nogen til det. Afstanden er nok lidt stor herfra.