T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Bettemads efter 27. Januar 2008 kl: 20:27:10
-
Hey
Jeg ville lige hører om nogle ved hvor man ka få det gjort?
-
Du kan jo skrive lidt om hvor i landet du befinder dig...
Vi er nogle stykker herinde der kan gøre det, casper og Hawaiibussen på Sjællandssiden (og endda vistnok også poot på Lolland) og Jarl samt undertegnede på jyllandssiden...
-
Bosch renoverer og indstiller dine dyser for omkring 1000kr
-
Bosch renoverer og indstiller dine dyser for omkring 1000kr
det er pr. stk. Man indstiller ikke gamle dyser - de skal med det samme i skralde spanden, hvis man ikke ved hvor langt de har kørt!
Man kan ulejlige sig til at teste dem, men som altid er det ikke umagen værd.
hvor i landet bor du?
-
Bosch renoverer og indstiller dine dyser for omkring 1000kr
det er pr. stk. Man indstiller ikke gamle dyser - de skal med det samme i skralde spanden, hvis man ikke ved hvor langt de har kørt!
Man kan ulejlige sig til at teste dem, men som altid er det ikke umagen værd.
hvor i landet bor du?
Jeg kommer fra Nordjylland nærmere Ranum. Jeg har læst lidt på vwdiesel.net og kan se de allesammen bruger Mb 300 td dyser når de ska lave mange heste på en 1,6 jr/sb osv så jeg har købt nogle nye som skulle åbne ved 115 bar men vil gerne have dem stillet til 155 bar de orignale..
-
8) Med fare for udskæld :lol:
Til min golf, skulle jeg bare have noget. Så hos THansen har de en dysse indsats, 293. den står under golf, og de skriver at den ikke kan bruges til importbiler :? :? :shock: Min golf er netop en importbil. men hvad, det kunne da prøves. jeg havde et sæt brugte JX dysser liggende, så jeg sammenlignede, og kunne ikke se forskel, så forseglingen blev brudt og dysse spidserne monteret,
DEN GÅR FINT: :wink: :wink:
Glemte jeg at skrive at de koster 99,- kr stk. De kan sagtens bruges i en håndevending.
Poul
-
@Bettemads
Nu kører jeg både T3, MB 300 D Turbo, og er halvdelen af CM-Dieselservice (TM). Så jeg vil mene jeg er kvalificeret til at udtale mig om vw og mercedes dyser.
Hvad er det for nogle dyser du har købt, og hvorhenne ? Jeg kan garantere dig at du IKKE har købt et sæt dyser til en Mercedes 300 Turbodiesel, INGEN MB Turbomotorer kører med 115 Bar i tryk.
@poot
Jeg ved ikke lige hvad thansen har forsøgt at binde dig på ærmet, men der er ikke forskel på dyser til en dansk jx motor og en tysk jx motor.
De forskellige geometrier i dysespidsen er på micrometer niveau, så det er ganske naturligt at du ikke kan se forskel....... Alle dysespidser ser ens ud med vores øjne.
-
@Bettemads
Nu kører jeg både T3, MB 300 D Turbo, og er halvdelen af CM-Dieselservice (TM). Så jeg vil mene jeg er kvalificeret til at udtale mig om vw og mercedes dyser.
Hvad er det for nogle dyser du har købt, og hvorhenne ? Jeg kan garantere dig at du IKKE har købt et sæt dyser til en Mercedes 300 Turbodiesel, INGEN MB Turbomotorer kører med 115 Bar i tryk.
@poot
Jeg ved ikke lige hvad thansen har forsøgt at binde dig på ærmet, men der er ikke forskel på dyser til en dansk jx motor og en tysk jx motor.
De forskellige geometrier i dysespidsen er på micrometer niveau, så det er ganske naturligt at du ikke kan se forskel....... Alle dysespidser ser ens ud med vores øjne.
Har ikke købt dem men har fundet nogle nye på ebay og der står de er til en mercedes 300 td og kører med 115 bar..
-
Hvorfor ikke bare bruge de dyser du har blot med andre/nye dysespidser i??
-
en tilfældig søgning på JOBA:
1986, mercedes benz, 300d = indsprøjtningstryk 115-125 Bar (brugte min. 100) :wink:
-
Hvorfor ikke bare bruge de dyser du har blot med andre/nye dysespidser i??
Det er fordi jeg kan læse mig til de allesammen anbefaler dem til tuning af 1,6 td'ere... Og så koster de dyser ikke helt vildt..
-
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.
Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.
Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-
Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.
-
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.
Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.
Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-
Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.
Total iorden service. CM-Dieselservice... er det ikke dem der under synonymet "Team SM" kan løsne meget fastsiddende bolte og meget andet?
-
Lige netop, de samme :-)
-
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.
Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.
Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-
Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.
De koster lidt under 1000 på ebay.. Men jeg aner jo ikke hvad sådan nogle dysespidser koster og hvilke er bedst?
-
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.
Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.
Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-
Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.
De koster lidt under 1000 på ebay.. Men jeg aner jo ikke hvad sådan nogle dysespidser koster og hvilke er bedst?
Er der også reklamationsret hos E-bay????? -og slanger og skiver?? Hmmmmm
-
Nu har keg lige kigget lidt på siden der henvises til, og forviringen opstår for en 300 TD ikke er en turbodiesel, men blot en diesel. TD står for T-model Diesel. En 300 TDT derimod er en 300 T-model Diesel Turbo.
Så skal man også være opmærsom på at der i forbindelse med katalysatorer og partikkelfiltre(ja partikkelfiltre!) dengang i starten af firserne. Er forskel på amerikanske og europæiske konfigurationer.
Jeg ved ikke hvad du forstiller dig prismæssigt, når du siger at de nye komplette dyser er billige, men CM-Dieselservice(TM) kan levere 4 dyser til dig som ombyttere i renoverede holdere for 1000,-
Det inkluderer 4 dyser, 4 flammeskiver, blændprop, nye lækolieslanger og alufedt til monteringen. Og så kan du selv vælge hvilke dysespidser du vil have og hvilket tryk du vil have dem leveret med.
De koster lidt under 1000 på ebay.. Men jeg aner jo ikke hvad sådan nogle dysespidser koster og hvilke er bedst?
Er der også reklamationsret hos E-bay????? -og slanger og skiver?? Hmmmmm
Nej det er det vidst ikke... Men ved jo ikke hvad merc 300 td spidserne hedder?
-
hvad er dit formål med at sætte de dyser i
er det 200 hk du vil ha eller hvad
fortæl hvad det er du vil helt præcis og vi kan jo rådgive dig meget bedere
Mvh Djurs :lol:
-
kunne du ikke poste et link til ebay, så vi snakker om det samme ?
-
hvad er dit formål med at sætte de dyser i
er det 200 hk du vil ha eller hvad
fortæl hvad det er du vil helt præcis og vi kan jo rådgive dig meget bedere
Mvh Djurs :lol:
Har ikke rigtigt noget mål vil bar hive så mange ud jeg kan med std t3 eller k24 turbo... 3" forør, 2,5" resten af vejen , 3" indsugningsrør og så skal de 9mm stempel udskiftes med et 12mm i pumpen..
-
http://cgi.ebay.de/Neue-Einspritzduesen-fuer-Mercedes-W123-240D-TD-u-300D-TD_W0QQitemZ120215479848QQihZ002QQcategoryZ33554QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
-
Det er Delphi dyseholdere og ikke Bosch.
Om de deler shims og andre indmadsdele med Boschholdere ved jeg ikke.
De skriver heller ikke hvilke spidser der er i, så uden den information kan du ikke vide om du opnår det du forsøger.
Hvis du kigger lidt på ebay kan du se at prisen er langt under hvad der ellers tages, og når vi nu er ved det så er prisen på ebay ca.
960 kr dertil kommer:
flammeskiver
slanger
blændprop
monteringsfedt
adskillelse og recalibrering til det nye tryk for ? kr.
Fragt fra Tyskland 80 kr.
Samt at du skal sende de gamle dyser derned, skal vi sætte den udgift til 200 kr ?
Og det skal så holdes op mod 1000 kr leveret som du vil have dem _første gang_
-
hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.
God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt.
-
hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.
God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt.
Jeg er uenig for jeg har kørt 0,9-1,1 bars ladetryk og skruet godt i pumpen. og den har kørt sådan i nok 75t km..
-
hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.
God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt.
Jeg er uenig for jeg har kørt 0,9-1,1 bars ladetryk og skruet godt i pumpen. og den har kørt sådan i nok 75t km..
jamen så bare gi den noget mere ladetryk. rørdimensionerne er ikke den begrænsende faktor. Turboen skal nok klare ærterne, og mere tryk og mere olie giver flere hk. så simpelt er det vel? Jeg er helt sikker på at hjertet i motoren giver fortabt inden turboen får åndenød og ikke kan levere mere. Jeg synes at det er spændende.
-
hvis du bare vil have HK ud af en 1,6 TD burde det være nok bare at skrue den op i ladetryk og pumpen. Motoren dør lang tid før du får udbytte af øget diameter på indsugning, udstødning og pumpestempel samt specialdysser,.
God fornøjelse. Det er nemt. -og jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget man kan pumpe den op, før den giver fortabt.
Jeg er uenig for jeg har kørt 0,9-1,1 bars ladetryk og skruet godt i pumpen. og den har kørt sådan i nok 75t km..
jamen så bare gi den noget mere ladetryk. rørdimensionerne er ikke den begrænsende faktor. Turboen skal nok klare ærterne, og mere tryk og mere olie giver flere hk. så simpelt er det vel? Jeg er helt sikker på at hjertet i motoren giver fortabt inden turboen får åndenød og ikke kan levere mere. Jeg synes at det er spændende.
Okay men laver det nu alligevel ligesom der også er en stor fmic på og oliekøler.. Og hvis den dør så laver jeg en 1,9 azz..
-
går udfra at fmic er = FrontMonteretInterCooler!?
IK :wink:
-
går udfra at fmic er = FrontMonteretInterCooler!?
IK :wink:
Jo orkede ikke lige at skrive det:P
-
Hvis du kører med stor intercooler og oliekøler, så er 0,9-1,1bar da også meget konservativt sat. Smæk den op på 1,5-1,6Bar Og se den tage fra for ulejligheden.
-
Hvis du kører med stor intercooler og oliekøler, så er 0,9-1,1bar da også meget konservativt sat. Smæk den op på 1,5-1,6Bar Og se den tage fra for ulejligheden.
Hehe så er det med hvor langtid den så holder :lol:
-
Nå men tilbage til dyserne, jeg ville nu lave de "andre" ting først, før jeg kiggede på custom-dyser.
Men skulle du alligevel vælge nye dyser(evt. bare for coolness faktoren) så må du bare sige til.
-
Hvis du kører med stor intercooler og oliekøler, så er 0,9-1,1bar da også meget konservativt sat. Smæk den op på 1,5-1,6Bar Og se den tage fra for ulejligheden.
Jaaah... 1,5 bar. Så begynder det at ligne noget. Og så skrue pumpen helt op til røg-grænsen.
-
går udfra at fmic er = FrontMonteretInterCooler!?
IK :wink:
Jo orkede ikke lige at skrive det:P
Er der ikke utroligt megen turbotøven?? Eller er det en vandkølet, så luften forbliver bagi og det kun er vandet der cirkuleres ud foran??
-
går udfra at fmic er = FrontMonteretInterCooler!?
IK :wink:
Jo orkede ikke lige at skrive det:P
Er der ikke utroligt megen turbotøven?? Eller er det en vandkølet, så luften forbliver bagi og det kun er vandet der cirkuleres ud foran??
Det er i en golf 2.. Meeen jeg må jo være kreativ og søge hvor folk ved noget om sådan nogle ting og så må man jo på t3nettet.dk :lol:
-
der er en golf II 1,6td i V-MAX nr.103
den har 123HK og 235Nm
der står ikke så mange detaljer om motoren, men den har bla. dyser fra en 1,9 tdi, større turbo, ny dieselpumpe og nyt topstykke.(hmm det har halvdelen af alle 1,6td vel :wink: )
-
der er en golf II 1,6td i V-MAX nr.103
den har 123HK og 235Nm
der står ikke så mange detaljer om motoren, men den har bla. dyser fra en 1,9 tdi, større turbo, ny dieselpumpe og nyt topstykke.(hmm det har halvdelen af alle 1,6td vel :wink: )
hvor får TDI dyser i et forkammer topstykke........
-
som sagt er det citat fra v-max!
jeg ved ik andet end det der står i bladet
ps. jeg blev inviteret til et debat møde med v-max, og der udtrykte jeg min store utilfredshed over de manglene detaljer i artiklen og bladet generalt :evil: :twisted:
så må vi se om de tar det til efterretning :wink:
men der står jo også nyt topstykke, jeg aner ik om der er noget fusk i det eller om det bare er deres tendens til stavefejl mm.......