T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: WBX Manden efter 01. Februar 2008 kl: 02:35:32

Titel: DG? eller GW?
Indlæg af: WBX Manden efter 01. Februar 2008 kl: 02:35:32
Der er ikke den store forskel, kun indsprøjningssystemet.
Hvis jeg skulle ha en std. motor, skulle det være en 1,9 med indsprøjtningen fra en MV (digifant styringen).

Så har du en god stærk holdbar og efter forholdene økonomisk motor.

sååå... jeg ville vælge GW så er der mindre at skifte ud for at få digifant styringen ;-)
Titel: DG? eller GW?
Indlæg af: Aran efter 01. Februar 2008 kl: 18:55:06
Omvendt er der ikke meget hokus pokus i karburatorversionen. Mit eneste problem til dato har været en tilstoppet dyse. Automatchokeren er definitivt pillet fra, og ( på min ) unødvendig.
Og ellers kig efter olie og skift olie for hver 5000 km
Titel: DG? eller GW?
Indlæg af: CarstenAS efter 01. Februar 2008 kl: 23:16:59
Hvorfor har du pillet automat choker fra?
Titel: DG? eller GW?
Indlæg af: WBX Manden efter 02. Februar 2008 kl: 03:15:39
Citat fra: "Aran"
Omvendt er der ikke meget hokus pokus i karburatorversionen.


For en mekanikker vil jeg heller ikke mene der er meget hokus pokus i digifant systemet  :roll:
Titel: DG? eller GW?
Indlæg af: WBX Manden efter 02. Februar 2008 kl: 03:18:11
Citat fra: "terkelcat"

det er fordi jeg har 2 T3'ere for øje. og det er med hver sin motor så ville lige vide noget om hvad i herinde syntes der var bedst og hvordan og hvorledes...  8)

Bjørn


Jeg ville kigge på den gennerelle stand af motor og karrosseri, mest karrosseriet, en god motor kan man altid lave eller finde.
Titel: DG? eller GW?
Indlæg af: WBX Manden efter 02. Februar 2008 kl: 03:42:48
Digijet er med gammeldaws mekanisk og vakuum avanceret tænding og "fuldfed blanding"
Digijet'en er fra dengang indsprøjtning blev monteret for ydelsens skyld og ikke af  forurenings- og økonomiske årsager.

Digifant har computerstyret tænding og kat (kan undlades hvis bilen er født uden kat)
Digifant har en mere rafineret og præcis styring, men 1 ud af 20 (fuldstændig udokumenteret gæt) kan være belastet af "The Vanagon syndrome", en lidelse som skyldes en fejl i kommunikationen mellem computer og luftmængdemåleren.
Ingen ved helt præcist hvordan og hvorfor den opstår, men problemet kan klares med en speciel ledning.

Følere, luftmængdemåler, injektors mm. er ens på de 2 systemer, kun ledningsnet, tændingssystem og styreboks er forskellige.

digifant systemets opbygning er stort set ens med systemet som sidder i tusindvis af Golf'er mv.
Titel: DG? eller GW?
Indlæg af: Aran efter 02. Februar 2008 kl: 11:34:29
Automatchokeren er frakoblet fordi den gav for meget bøvl. Var aktiv for længe, og da motoren både starter og kører udmærket uden, må den betragtes som unødvendig. (Og det giver en lille besparelse på de dyre dråber )
 :D
Titel: DG? eller GW?
Indlæg af: CarstenAS efter 02. Februar 2008 kl: 12:19:14
Hvis du kan starte uden choker står den så ikke for fed.?
Titel: DG? eller GW?
Indlæg af: Aran efter 03. Februar 2008 kl: 00:11:06
Næh, ikke ifølge Applus bilsyn.
3 små vip med speederen, og den starter i første hug.