T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: WBX Manden efter 05. Februar 2008 kl: 08:13:10
-
oliespild
købte en donor bil 2.1 wbx
kørte ca 50 km hjem med den og da jeg tog motoren ud var den tør og ren.
har nu monteret den i min egen , og så er der pludselig oliespild ??
ser ud til at komme fra et sted bag ved det bagerste ophæng.
Oliepumpe eller olietrykskontakt, klods motoren op, pil ophænget af og kig :wink:
Nogle gode ider? kommer kun ved høje omdrejninger.
og så lige min kobling.
Den skal pumpes for at virke ordentligt og når pedalen går i top lyder der en susen af luft kan det være min bremseforstærker der er def ? syntes ikke den bremser nær så godt som før men det kan jo bare være noget jeg bilder mig selv ind (bilen har stået stille i ca 9 mdr)
Har du haft koblingscylinderen afmonteret ?
-
Hvor meget har du "brækket" i oliepåfyldningsrøret da du monterede motoren. Til tider kan det jo sidde lidt i vejen ved motorskift.
Hinze
-
Øh, benyttes bremseforstærker vacuum også til kobling!
Hinze
-
Øh, benyttes bremseforstærker vacuum også til kobling!
Hinze
Nej!
De deler kun væskebeholder.
-
Hvordan tjekkes oliepumpen??
Oliepumpe eller olietrykskontakt, klods motoren op, pil ophænget af og kig :idea:
-
Desværre, der er ikke så meget andet at gøre...
Det kan være 3 ting (der er 3 "huller" i motorblokken bag på du ikke har tjekket, hvor der kan komme olie ud)
- pakdåse på krumtap
- olietrykskontakt
- oliepumpe
Hvilken en af dem kan være svær at afgøre, uden at pille ophænget af :wink:
-
Prøv alligevel med en udluftning af koblingen. Hvis den ligefrem kan "pumpes" tyder det meget på luft i systemet. Kig også efter om der er utætheder ved den kære slavecylinder.
Hvis du kan høre en hvæsen når du stopper motoren kommer den givetvis fra bremseforstærkeren. Så er det garanteret pakningen / o ringen ved hovedcylinderen der er utæt.