T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 09. Februar 2008 kl: 07:33:05
-
I vores golf 3 er tank- og temperaturmåleren lynhurtige i reaktion i modsætning til vores T3´ere, så jeg har spekuleret på om man kan bytte kontakterne på T3´eren ud med dem fra Golf 3?
Ligeledes skal jeg lige høre om ikke relæ nummer 19 er viskerrelæet, for man kan, så vidt jeg husker bytte det ud med (vistnok) nummer 99 fra Golf 3 således at man for viskerobotten i sit eget system, det kan jo være nyttigt og dejligt i disse skiftende vejrtider. Det ene øjeblik er der solskin (og stormvejr) det næste er der støvregn (og stormvejr), så bliver det en kraftig regnbyge (og stormvejr) og til sidst bliver det bare regn og stormvejr...
-
I vores golf 3 er tank- og temperaturmåleren lynhurtige i reaktion i modsætning til vores T3´ere, så jeg har spekuleret på om man kan bytte kontakterne på T3´eren ud med dem fra Golf 3?
Jo, det kan du garanteret sagtens med temperaturføleren (tankføleren sidder jo ikke overraskende i tanken og er helt forskellig fra en T3-føler), men intet vil ændre sig, da trægheden ligger i instrumenterne. Prøv for sjov at sætte kablet til termometeret direkte på stel og drej tændingen. På den måde er føleren jo helt elimineret, men alligevel bevæger nålen sig laaaaaaangsomt helt op. På sin vis er det vel også meget OK, at tankmåleren ikke pilker fra side til side, når man passere et vejbump, og der er vel også godt for nerverne, at man ikke kan se temperaturstigningen spontant, når man træder på speederen?
Ligeledes skal jeg lige høre om ikke relæ nummer 19 er viskerrelæet, for man kan, så vidt jeg husker bytte det ud med (vistnok) nummer 99 fra Golf 3 således at man for viskerobotten i sit eget system, det kan jo være nyttigt og dejligt i disse skiftende vejrtider. Det ene øjeblik er der solskin (og stormvejr) det næste er der støvregn (og stormvejr), så bliver det en kraftig regnbyge (og stormvejr) og til sidst bliver det bare regn og stormvejr...
Det er sandt, at man - hvis man har en viskerarm med intervalvisk i nederste position - kan tage relæet fra Golfen med trinløst interval og derved få samme funktion på en T3'er. Lækkert lir :wink:
-
Jeg lavede samme trick med viskeren i min golf 2, dengang da jeg var ung. Det er lidt liret...
-
regnsensor fra hella koster 500kr hos hovwdi :)
og når du først har prøvet det vil du ik ha andet :D
det er simpelthen så liret og antistresende, at det burde vedtages ved lov, jeg har haft det i min vento i ca 4 år og det virker bare, kan mont af alle på en time eller mindre 8)
-
Ja, men jeg har vist bjerget et relæ et sted og tror jeg prioterer regnsensor til lidt senere på året ;-) Hvordan fungerer det egentligt?
Jeg kan huske min fars taxa havde det, det var lidt blæret.
-
..og når nu snakken går om intervalviskere mv., er der så en der ved om man umiddelbart kan flytte intervalviskerarmen og relæet fra en 89´ over i en 82´med et forældet ledningsnet, eller mangler der noget i ledningsnettet for at det kan lade sig gøre ... :roll:
Tony
-
Der vil jeg tro man skal studere lidt diagrammer eller vent til en af de kloge, der er her inde, kommer på banen.
-
.. jeg brugte lige søgeren en gang til, og fandt dette link som Hinze engang har lagt herind : http://homepage.ntlworld.com/georgina_shaun/T3_website/inter_wipers.html
Der er vist ingen vej udenom at rode lidt med ledningerne, når der er tale om det gamle ledningsnet, men denne løsning ser rimelig enkel ud. :roll:
Tony
-
Har du ikke noget ledningsnet liggende, du kan bruge?
Ellers har jeg noget i en af bilerne, endnu en lejlighed til at komme forbi, næse gang i skal nord på. :lol:
-
.. nææh, jeg har 2-3 sæt ratkontakter med intervalvisker, men selvfølgelig har jeg ikke gemt noget af ledningsnettene :oops: :oops:
Jeg kigger forbi alligevel, også selvom jeg ikke skal bruge ledningsnet, hvis jeg laver det som beskrevet på linket. :wink:
Tony
-
10-4 ;-)
-
Ja, men jeg har vist bjerget et relæ et sted og tror jeg prioterer regnsensor til lidt senere på året ;-) Hvordan fungerer det egentligt?
Jeg kan huske min fars taxa havde det, det var lidt blæret.
du skifter intervalrelæet med det der er i sættet og derfra et tyndt kabel til top eller bund (midten) af forruden hvor du klister et infrarødt- modul/comp. på ruden (uden luftbobler), stikket forbindes til relæ og modul. FÆRDIG :)
finisen af jobbet er du selv herre over :wink:
funktionen: du sætter visker armen i interval og så visker den en gang og derefter kun når det regner. (armen må ikke være i int.val ved start, først efter! det er en kodnings procedure ellers!)
comp. beregner selv hastighed og int.val 8)
der er selvfølgelig en indkodnings og omkodnings procedure, men det står der en lang smøre om i de medfølgende papirer, der er taget højde for alt der :wink:
jeg har et sæt liggende der er tiltænkt camperen 8)
-
Lyder overkommeligt og tiltalende...
Men prioteres ikke højest lige nu ;-)
-
jamen det er det skam os :)
jeg skal nok lave en tråd, når/hvis jeg sætter det i camperen :)
men jeg har for mange andre og vigtigere projekter lige nu :roll: