T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: TONY efter 09. Februar 2008 kl: 11:54:32
-
Jeps .... surt arbejde :(
Måleren sidder oven i tanken, i venstre side.
Tony
-
men den plejer da ikke sådan at gå i stykker???? Jeg har ikke oplevet det????
-
hvis både temp og tank måler arter sig underligt kan det være voltstabilisatoren på printet i instrumenthuset. Ellers den klassiske knækkede ledning
-
tankmåleren viser altid kun niveau med tænding på.
men ned med tanken og mål modstanden i selve tankføleren, ledningerne op til instrumenterne. prøv evt inden at sætte et andet instrument i bilen, det tager maks 10 minutter frem og tilbage.
-
tja, så er der jo nok kun een udvej tilbage :?
op med bilen og ned med tanken :wink:
-
Hvor meget siger du, at instrumentet slår ud, når tanken er tom? Hvis det kun drejer sig om nogle få mm, så kan instrumentet kalibreres på en skrue på bagsiden.
Selvf. kan det være tankmåleren, der er defekt, men jeg har efter over tyve år med T3 endnu tilgode at se en, der ikke virker. Til gengæld har jeg set masser af instrumenter, som nogle Georg Gearløser lige havde "justeret" lidt på, så visningen blev helt til hest.
Vær også opmærksom på, at bilens generelle spændingsniveau påvirker instrumentudslagene. Har du stabilt 12-13 V i det hele?