T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: doka efter 10. Februar 2008 kl: 15:44:30
-
Er der nogen af de herrer der har et svar på hvad det vil koste
i afgift hvis man smider en 90 hk 1z tdi motor i sin td syncro.
Har søgt lidt på det og kan ikke rigtigt finde noget på det,så måske
er der en der har undersøgt det tidligere ???
Jeg går seriøst med disse planer og kunne da også godt få den synet uden det var noget problem, men det ville selvfølgelig være bedst hvis
parpirerne var iorden.
-
svaret er fuld afgift igen, ganske som hvis du importerede en bil uden afgift fra Tyskland af.
-
ja både og
for jeg kender en der har en golf 2 D altså med 54 HK
og har har lagt en 90 Hk TDI motor i og han kom af med 1400 Kr i afgift
så det er da bare at spørge told og skat om det og se hvad de vil ha
for vi her på side kan komme med mange gode ting og sager i den sag men ingen ved hvad det virkelig koster lige med DIN bil
så fat tlf og ring og få en sedel som du kan forspørge på
Mvh Djurs :lol:
-
Jeg ville starte med at få en kopi af en af en af de mange tyske godkendelser der foreligger til TDi ombygninger. Det kan hjælpe at have den i hånden når man skal snakke logik med sysnmanden.
Få evt. en snak eller en aftale med den synsmand du regner med at bruge, på forhånd, så du slipper for en evt. skuffelse. Min holdning er: Det er ikke fusket, det er synsmandens vurdering der tæller.
mvh
Held og Lykke!
Jan (der selv går med en 5 cylindret Audi ombygning i tankerne)
-
svaret er fuld afgift igen, ganske som hvis du importerede en bil uden afgift fra Tyskland af.
Regner med at du mener, at 20 % reglen er overskredet. Jeg har læst, at nogle har opgivet en højere effekt i bilens typegodkendelse end der reelet er. Det giver jo lidt mening, da en CU bil og en DJ bil er fuldstændig ens vedr. karroseeri og bremser. Derfor ville jeg nok starte med at se, hvilken effektangivelse der er på typegodkendelsen.
-og når det er sagt, så kunne det være fedt, hvis vi i vores bibliotek havde typegodkendelser liggende. De er vel ikke unikke for hver enkelt bil???? eller tager jeg fejl her.
Det skurer i mine ører, når en bil, som kan godkendes med 112 hk. benz.motor skal til ny afgiftberigtigelse fordi der er lagt en 90 hk motor i.
-
Ja det var lige den jeg tænkte på, 84hk er maks. hvis bilen er typegodkendt med en JX motor.
Men der er flere af typegodkendelserne der dækker flere motorvarianter.
Man skriver til færdselsstyrelsen og beder om en kopi af sin typegodkendelse, så sender de den, det koster ikke noget.
Jeg starter en ny tråd omkring tpegodkendelser, så kunne folk se på deres registrerings attest og skrive hvilken godkendelse de hører under. Så kunne vi jo skaffe de godkendelser der er aktuelle.
-
Ja det var lige den jeg tænkte på, 84hk er maks. hvis bilen er typegodkendt med en JX motor.
Men der er flere af typegodkendelserne der dækker flere motorvarianter.
Man skriver til færdselsstyrelsen og beder om en kopi af sin typegodkendelse, så sender de den, det koster ikke noget.
Jeg starter en ny tråd omkring tpegodkendelser, så kunne folk se på deres registrerings attest og skrive hvilken godkendelse de hører under. Så kunne vi jo skaffe de godkendelser der er aktuelle.
DET er en god idé.
-
mener Rasmus engang snakkede om at alle T3'ere er godkendt til 120-130??HK, med undtagelse af nogle 60hk benzin modeller, som skulle være en spare model?? Men det kan vi sikkert få løst med Caspers tråd.
/Mads
-
mener Rasmus engang snakkede om at alle T3'ere er godkendt til 120-130??HK, med undtagelse af nogle 60hk benzin modeller, som skulle være en spare model?? Men det kan vi sikkert få løst med Caspers tråd.
/Mads
hvis det er rigtigt, så giver det jo nogle muligheder inden for 20% reglen.
-
mener Rasmus engang snakkede om at alle T3'ere er godkendt til 120-130??HK, med undtagelse af nogle 60hk benzin modeller, som skulle være en spare model?? Men det kan vi sikkert få løst med Caspers tråd.
/Mads
ALLE T3'er er godkendt til 112 hk + 20% ~130 hk, da de har samme undervogn bremser osv.
Det er KUN et afgift spørgsmål !
-
Har jeg så forstået det korrekt at jeg uden problemer med myndighederne kunne kaste en f.eks. 120 Hk motor i min Syncro der er født med en JX'er??
-
Har jeg så misforstået det korrekt at jeg uden problemer med myndighederne kunne kaste en f.eks. 120 Hk motor i min Syncro der er født med en JX'er??
Det kan du hvis du betaler afgift... :wink:
-
Okay, dvs. ingen bøvl med at skulle have den TüV godkendt eller noget i den stil??
Ikke at jeg har planer i den størrelse motor, det var blot ren viden ;)
-
Og ny indregistrerings-afgiften ville i Mortens tilfælde komme i spil fordi??
1. Det lidt mudrede "identitets-skifte" udtryk??
2. At 120 hk er mere end 20% over de originale 69?
-
nu kender jeg ikke lige reglerne for diesel, men jeg ville ikke mene det giver nogle problemer....
Læs på fstyr.dk om lige netop din type, årgang, brændstof osv.
-
Og ny indregistrerings-afgiften ville i Mortens tilfælde komme i spil fordi??
1. Det lidt mudrede "identitets-skifte" udtryk?? Der findes ikke en T3 med 120 hk, derfor er identitetsskifte OVERHOVED ikke på tale.
2. At 120 hk er mere end 20% over de originale 69?
Rigtigt, du må tune din bil til +20% uden at betale afgift, herefter er der visse regler alt afhængigt af årgang, type og brændstof
Helt ærligt, det her emne har snart været oppe 1000 gange!
-
Så har jeg lige snakket med en synshal i lokal området.
De vil uden problemer syne min Syncro med en 90 hk Tdi motor i.
Den bliver synet med konstruktive ændringer og en anmærkning til Skat.
Lige efter smuttede jeg ned på skattekontoret og afleverede papirene til en afgiftsforespørgsel og regner med et svar i løbet af de næste par dage.
Er jeg spændt - det tror jeg nok jeg er
-
Lige efter smuttede jeg ned på skattekontoret og afleverede papirene til en afgiftsforespørgsel og regner med et svar i løbet af de næste par dage.
Er jeg spændt - det tror jeg nok jeg er
så er du ik ene :wink:
det vil jo tørlægge landet for aaz motorer og lign. 8)
btw: er din en gulplade?
-
Min er reg. som mandskabsvogn og jeg skal derfor alligevel ned og betale lidt afgiftskroner.
Det jeg håber er at jeg får lov til at slippe lidt billigere mht. Tdi motoren
når vi nu er i gang.
-
Har lige fået svar fra Skat.
Afgift med ombygning til Tdi - 4600 kroner.
Så nu sætter vi igang med projektet.
-
På guleplader.......det er satme OK!
-
Minus 4600 kr - (kunne ikke dy mig).
Det lyder for godt - virkelige - det åbner helt nye muligheder (hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm - diesel- mmmmmmmmm..........)