T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: jankjerbye efter 11. Februar 2008 kl: 12:26:00

Titel: Vejning ved konvertering til diesel
Indlæg af: jankjerbye efter 11. Februar 2008 kl: 12:26:00
Hej!

Er der nogen her der ved konvertering til diesel er blevet sendt til vejning, eller er blevet bedt om selv at medbringe en vejerseddel?

De 50 kg som en bil må svinge indenfor.. er det kun hvidpladebiler det gælder?

Hvis nu man begynder at strippe vognen for diverse udstyr som ikke er at betragte som andet end ikke permanent last-udstyr (dette er jo en lidt speciel situation for en hvidplade bil med lad), hvis jeg insisterer på at der til mit lad tilhører diverse lastudstyr som f.eks fastgøringsbøjler, min glasfibertop og andre ting som er at betragte som last.. da jeg ikke kører med det permanent, men det kommer på i forbindelse med forskelligt gods? Jeg er selvfølgelig klar på at det så går fra hvad jeg kan læsse.. men det gør mig ikke noget, det er jeg helt indstillet på.

Hvordan vil i tro at synsmanden vil stille sig overfor en konverteret bil der vejer mindre eller det samme efter dieselkonvertering end før? Kigger han overhovedet på den tidligere vægt når jeg kommer med en vejeseddel?

Er der nogen der har nogle praktiske erfaringer?
Titel: Vejning ved konvertering til diesel
Indlæg af: Jarl efter 11. Februar 2008 kl: 13:21:25
Citat fra: "jankjerbye"
Hej!

Er der nogen her der ved konvertering til diesel er blevet sendt til vejning, eller er blevet bedt om selv at medbringe en vejerseddel?

Nej - jeg medbragte den af egen drift - så er der ikke så meget bøvl, men jeg tror ikke, at de vil sende dig til vejer med en T3. Det er måske klogt at vælge en strategi - enten, så bringer man selv emnet på bane og kan dokumentere fra Herodes til Pilatus, eller også forsøger man at tie det ihjel, og lever med tallet fra reg.attesten.

De 50 kg som en bil må svinge indenfor.. er det kun hvidpladebiler det gælder?

Nej - det er begge farver, men egenvægten på en gulpladebil er temmelig uinteressant, da de betaler vægtafgift på grundlag af totalvægten.

Hvis nu man begynder at strippe vognen for diverse udstyr som ikke er at betragte som andet end ikke permanent last-udstyr (dette er jo en lidt speciel situation for en hvidplade bil med lad), hvis jeg insisterer på at der til mit lad tilhører diverse lastudstyr som f.eks fastgøringsbøjler, min glasfibertop og andre ting som er at betragte som last.. da jeg ikke kører med det permanent, men det kommer på i forbindelse med forskelligt gods? Jeg er selvfølgelig klar på at det så går fra hvad jeg kan læsse.. men det gør mig ikke noget, det er jeg helt indstillet på.

Du må gerne strippe den helt ned på ladet. Jeg har forespurgt færdselsstyrelsen, om man må tage ladklapperne af og stille til syn uden og med en vægtseddel på bilen uden klapper. Svaret var entydigt "ja". Ingen interesserer sig for hardtop, bøjler og klapper.

Hvordan vil i tro at synsmanden vil stille sig overfor en konverteret bil der vejer mindre eller det samme efter dieselkonvertering end før? Kigger han overhovedet på den tidligere vægt når jeg kommer med en vejeseddel?

Har du en vejeseddel fra enb akkreditteret vejer, så skal han bare klappe hælene sammen og sige "javel, hr. Kjærbye!". Og det gør han. Jeg har engang stillet til syn med en importbil, der på den tyske reg.attest vejede 1730 kg, som nu - i ganske nøgen version vejede 1480 kg på brovægten hos DLG i Aars (de er nemlig akkreditterede). Han synes da godt nok, at den havde tabt sig noget, men han kommenterede "at tyskerne også har nogle særlige måder at gøre vægten op på". Så trak han 30 kg fra vægten idet han skønnede, at det var vægten af driftmidler (olie, væsker osv.), og så noterede han 1450 på reg.attesten.

Er der nogen der har nogle praktiske erfaringer?
Titel: Vejning ved konvertering til diesel
Indlæg af: jankjerbye efter 11. Februar 2008 kl: 17:06:12
Tak for et hurtigt, præcist og udførligt svar!

Der er som det står nu med de informationer jeg har ikke noget der står i vejen for min 5 cylinder konvertering.

Mere om det når motoren er fundet og arbejdet begynder.. Nu skal der lige bankes mønje først!
Titel: Vejning ved konvertering til diesel
Indlæg af: opelhaj efter 11. Februar 2008 kl: 18:14:36
sidefjæle kan den sagtens synes uden det blev min da... :D  og nej jeg har ikk suttet den af på per synsmand...  8) havde heller ikk det der spasser gitter i bag ved førersædet og det var helt ok. så bare skru alt det overflødige af, lav et par døre uden indmad, skær hele lortet ud og pil alt til resevehjulet af, sidefjæle og sæder ud. og så kun 5 liter brændstof på tanken og kun 1 liter motorolie :D
Titel: Vejning ved konvertering til diesel
Indlæg af: verner efter 11. Februar 2008 kl: 22:28:05
Citat fra: "opelhaj"
sidefjæle kan den sagtens synes uden det blev min da... :D  og nej jeg har ikk suttet den af på per synsmand...  8) havde heller ikk det der spasser gitter i bag ved førersædet og det var helt ok. så bare skru alt det overflødige af, lav et par døre uden indmad, skær hele lortet ud og pil alt til resevehjulet af, sidefjæle og sæder ud. og så kun 5 liter brændstof på tanken og kun 1 liter motorolie :D


ja og luften ud af ringene det vejer altsammen (alle kneb gælder!)

evt. vej den med en 1,1l polo motor! :twisted:  :twisted: fyyye :evil:

((den burde jo passe på en diesel klokke  :? ))