T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Rene\' efter 15. Marts 2006 kl: 18:55:09
-
hejsa har nu tjekket varmeapp ibag og jeg ka kun få den til at køre hvis jeg tar et batteri og sætter direkte på nede ved motoren, tror det måske ka være den aflange dims man sætter stikket på det er galt med den springer de 10 amp sikringer jeg sætter i næsten øjebliklig, så jeg vil gerne ha råd om hvor jeg ka købe sådan en eller et andet varmeapp, men måske i har en ide til hvad der ellers ka være galt.Vil så lige sige at jeg syntes det ku se ud til den ikk er helt tæt uden jeg ka se hvorfra kølevæsken kommer :cry:
-
jo men så må jeg hellere se om jeg ka finde en brugt app så, men ka det godt passe at den kun ska ha en 10 amp sikring :?: det der undrer mig er at tar jeg et batteri og sætter en ledning på helt nede ved akslen på de stifter vil motoren godt køre
-
Den aflange dims er sikkert modstanden. Tjek om den rører ved stel nogen steder - eller om ledningerne er gnavet over. Da blæseren har 3 trin er der selvfølgelig en modstand, og i dit tilfælde ser det jo ud til, at selve motoren kører fint, mens modstanden (-eller ledningerne til den) kortslutter.
-
Jeg har også lige haft en læk i mit apperat, det var en af køleslangerne!!!
Min modstand er brændt over på begge trin, dvs. blæseren kan kun køre fuld skrue! Det sker ikke så tit at modstande kortsluttet(læs aldrig, med mindre det er 0ohms modstande)! Har du sikret dig at der et ledningsforbindelse til blæseren, og ikke bare til stel?
Jeg synes det lyder som om dine ledninger er gnavet over et sted og skaber stelforbindelse!
/Mads
-
altså der kommer 3 ledninger op af bunden af bilen og der er strøm i den ene når jeg tænder kontakten, de er så samlet med muffer og når de 3 ledninger er pillet af er der ingenting altså så springer den ingen sikring, der er lavet en stel i bunden henne ved varmeapp,men så snart jeg så forbinder den strømførende ledning uden at montere de 2 andre ryger sikringen så det må vel næsten være i eller ved varmeapp der er en fejl.nogen der ved om ledningen måske ka holde til at man prøver at sætte en 15 eller 20 amp sikring i istedet
-
Det tror jeg sagtens den kan, men det får du jo ikke rigtig noget ud af! Jeg ved i øvrigt ikke lige hvor stor sikringen normalt skal være, men jeg kigger lige når jeg kommer til min Haynes igen.
Hvis du har et multimeter må du igang med at måle gennemgang. Det lyder som om tilgangsklemmen på din blæser er kortsluttet til stel.
/Mads
-
okay men ka man så købe den modstandsting og hvor da det jo næsten må være der den kortslutter når jeg godt ka få motoren til at køre med en ledning nede på plus og stel fra et løst batteri
-
Jeg har købt to 10W 2ohms modstande hos den lokale elektronik-pusher. De er ikke monteret endnu, men det skal nok komme til at virke!
/Mads
-
:oops: øh nu er jeg ikk helt stiv i det der el så hvis man ku køve den modstandsdims der ville det være lidt lettere for mig da den jo bare ska skiftes så
-
Så skal du nok høre hos VW, men jeg tror kun du kan købe hele kassen, med motor og blæser og hele baladen!
Jeg kan tage et billede af min installation når jeg har lavet det, det er så simpelt at du garanteret kan finde ud af det!
/Mads
-
Jeg har lige fundet ud af at den godt ka købes hos vw og de har den på lager heroppe men den koster 242 kr +moms og så er den ikke engang af guld
-
Velkommen til VW-verdenen!!!
To modstande hos Brinck elektronik = 20kr
Og så tror jeg ikke engang du behøver lodde :)
Jeg skal nok få det lavet i løbet af weekenden!!!
/Mads
-
okay venter med spænding for jeg syntes det var lige rigelig at købe for næsten 300kr når jeg ikk er helt sikker på hvad der er galt
-
jeg har så fundet ud af der sidder et relæ nr53 oppe under instrumentbrættet og fra den går der bl.a en ledning til stel 2 til radioen en tyk rød der går hen i retning af sikringsboksen uden jeg er helt sikker på den går derhen, og en ledning til blæsekontakten til varmeapp bagi, så det er jo nok der der er noget galt . og alle ledningerne er samlet i vippekontakten til at tænde for radioen :?
-
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men jeg kigger lige i min værkstedsmanual når jeg kommer hjem i morgen! Så må jeg se om der står noget om det relæ! Kan du se om der er lavet noget hjemmebrug på ledningsnettet, for det lyder noget suspekt. Kører du diesel eller benzin?
Jeg har fikset min blæser modstand, og skal nok lægge en lille billedserie på siden i morgen!!!
/Mads
-
det er en golf gti benz motor og der er fusket med ledningerne, og det var fordi i min fejlsøgning fandt jeg ud ad at når jeg satte en ny sikring i virkede vippekontakten ikke til at tænde radioen med og så efter ca 10 sek. når sikringen sprang virkede den igen og de ledninger jeg skrev om går ned til det relæ og blir forbundet med vippekontakten