T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: BlackChart efter 20. Februar 2008 kl: 17:47:31
-
Ja ja, en "ulykke" kommer jo sjældent alene :(
Da jeg skulle have ophænget af gearkassen for at skifte bremserør kunne jeg ikke undgå at det hele var sølet ind i en tynd væske, slog det i første omgang hen med at jeg jo fornyligt havde haft en køleslange af og spildt en del kølervæske ud over motoren som jo nok var rendt derned, men da jeg kiggede efter sad det også på tankbåndene og ja, faktisk hel op omkring hvor røret fra påfyldningsstudsen går ind i tanken...
Og for at det ikke skal være løgn, så er der faktisk vådt helt oppe fra tankdækslet (på bagsiden) og ned af røret...
Kan jeg tillade mig at være så optimistisk at sige at det "bare" er påfyldningsstudsen og/eller rør der skal skiftes, eller er det tanken der er utæt, og derved viser en gearkasseafmontering sig så :(
-
Er overløbsrøret i studsen lukket af snask?
Hvis der er fugtig op omkring studsen kommer det vel ikke nede fra tanken. Det er vist noget med tyngdekraften ;-)
-
Det er også det jeg håber, altså at det ikke er tanken, men et eller andet ved studsen der lækker...
Er der nogle der kender til svage punkter ved tankstudsen på en syncro??
-
Ikke andet end at den er røv irriterende at fylde brændstof på.
Det er da enten gummi eller plastik det hele.
Har du renset overløbet?
-
Nopes, tror du det kan være så simpelt?? (Nej da, jeg er slet ikke vant til at problemerne på Højben bliver rimeligt kompliceret efterhånden som jeg graver i det ;))
-
Måske, hvis det stoppet, kunne man forestille sig at detsøber tilpas længe og derefter driver ned ad røret.
Prøv at skille det ad og se om der er noget synligt at se.
-
Mener du den slange der går på studsen lige over nummer 22 på din tegning??
-
Og jeg har da en tank liggende på amagerhylden. Det skal da ikke komme an på det.
-
Det er ikke med på sktisen kan jeg se og jeg er i tvivl om hvorvidt det er der, det er på vores golf og det var også på den golf 2 jeg havde engang, det stopper til fra tid til anden, det er bergnet til at tage det brændstof der ikke render ned i sudsen, altså ved overfyldning eller skvulpen.
Prøver lige at finde en tegning over golf 2.
-
Og jeg har da en tank liggende på amagerhylden. Det skal da ikke komme an på det.
Har du evt. også studs og slanger??
-
sikkert, men det er fra en Doka, så det passer ikke til din. Sorry
-
Her er en skitse fra Golfen, det ser ud til at overløbsrøret ikke findes på T3, så må du have skilt det ad og kigget spændebånd og studsen efter.
Jeg har noget til bus/kassevogn liggende.
-
Var lige ude med kameraet...
Det kunne godt se ud somom det kommer fra de 2 små slanger i toppen af skærmen...
-
De to slanger er vist ånderør og retur, og ja det ser meget fugtigt ud omkring dem, rens og flå det fra hinanden.
Har du kigget fra bag filteret om det er fugtigt?
-
polle fra mors har en tank fra den 2wd syncro bus han snuppede motoren fra ja og studs og alt
-
den 2wd syncro bus
Interessant.?
-
ja hvis man nu lige mangler en til en 2wd syncro :D
-
Hvad er det der er syncroniseret på den pågældende, og jeg formoder, meget sjældne model.
Kurt
-
det er en af de mange uden trækaksel mellem gearkasse og fortøj :D unika....