T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Rene\' efter 20. Marts 2006 kl: 19:32:07
-
nu er det helt galt med bussen, i forbindelse med mit forsøg på at få den bagerste varmeapp til at køre er den nu begyndt ikk at ville lade.Ladelampen lyser ikke længere når jeg sætter bilen i tænding og når jeg har et opladet batteri på blinker ladelampen jo flere omd jo mere lyser den,der sidder et relæ nr 53 oppe under instrumentbrættet og i forbindelse med den sidder ledninger til radio og varmen bagtil forstår bare ikk hvad funktion et relæ skulle ha der men det er efter jeg har rørt ved den det er blevet galt. Er det ikk på den forbindelse med 2 ledninger og så på stel hvis man vil måle om generatoren lader. Håber i ka finde lidt forbindelse i min forklaring og komme med et godt råd
-
hej med dig...
du kan tjekke om din generator lader med et voltmeter og der sætter du den røde ledning på plus på dit bat og den sorte ledning på minus..
og så aflæser du dit voltmeter den står så på XX.X volt og så starter du motor og så skulle volten gerne stige til ca 14, 0 volt max 14,4 volt når du giver lidt gas max 2000 omdr
og hvis den ikke gør ja så dur din gen ikke
Mvh Flemming :lol:
-
det vil jeg gøre,Hvis det viser sig den ikk lader ka det så godt passe det ka være denne her[/url]http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=95093 der ska skiftes i min bosh 65amp generator og måske en der ka fortælle hvad et relæ nr 53 egentlig er beregnet til[/u]
-
ja det kan godt være den der en gået kold.. men den kan du pille ud og kikke efter om kulen er meget slidte
de skal stikke ca 2 cm ud og skal komme ud når du trykker dem ind og slipper dem igen..
og de er nemme af pille ud
Mvh Flemming :lol:
-
okay tak det vil jeg prøve.Så må jeg senere finde ud af hvad den nr 53 relæ egentlig gør godt for
[/u][/url]
-
så kører det det var regulatoren :D det faldt åbentbart sammen med mit bøvl med varmeapp bagi og derfor blev jeg forvirret, men okay det har jo osse lige været lørdag og man er jo kun en mand 8)