T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Nara efter 26. Marts 2008 kl: 21:24:58
-
Hejsa T3nettet :)
Mig og et par kammys, har fået den geniale ide, at få finger i en T3, som skal bygges op til ferie vogn.
Dog er market lidt "tyndt" for T3, for de køre jo bare der ud af, nok derfor der ikke er mange til salg af dem.
Jeg havede luret lidt på mobile o.s.v da udvalget i tyskland er lidt størrer, men mest for billeder, da vi gerne skulle finde den T3, vi gerne vil have, med den rette indretning.
Men jeg har et par rigtige gode spørgsmål.
1. Motor
Min ide var finde en, med en golf 2 1.6 TD i, da det er en god og stabil motor i en golf, er jeg helt afsporret, hvilken en et mest at fortrække?
2. Indretning
2 x bænksæder, hvor man kigger mod hinanden i bag, med lille bord i midten, var planen.
Men jeg fandt en til gode penge, hvor alle personer kigger den fremaf.
Man kan af første øjekast ikke vende det forreste bagsæde om så det kigger bagud, p.g.a en plade bag føre/pas. sæderne.
Må man afmonter denne væg, og kan man "bare" vende de forreste bagsæder om?
2.1 - Mere Indretning
Da der vil forgå en del med EL i bilen, som f.eks loftskærm ville det være at fortrække at have det plastic der sidder på nogle omkring ruderne, og hvis muligt en pap himmel.
Fåes det kun i en Blue Star, eller skal vi kigge efter en spcificert årgang/model?
3. - Bilen Generalt
Er der nogle ting, udover list rust her og der på den ydre skal man skal være opmærksom på, og her tænkes ikke kun rust, men bilen generalt.
Til sidst, skal det siges vi ikke har en formue at smide efter den, da den skal opbygges over en rum tid, uden hast.
Hvad kigger jeg efter ?? :)
På forhånd tak
// Ronni
-
hej hej og velkomme til og husk lige at udfylde din profil fuldt ud
jeg vil starte med at sige at det er ikke en golf 2 TD der ligger i en T3 men en 1,6 TD i en T3 men søg på oliekøler så skal du få en masse info om en diesel motor i en T3
og hvorfor en diesel og ikke en benziner med de priser vi har i dag kan det sgu være lige meget om det er benzin eller diesel
og så skal du nok oplyse hvad du ca vil regne med at du vil sætte i den både når du køber den og hvad den må ende i
Mvh Djurs :lol:
-
Djursland :)
Precis sådan nogle oplysninger jeg savner.
Selvom jeg er udlært mekaniker med en del år på bagen, er en T3 yders sjældent syn på et værksted.
Jeg havede kun hørt fra halv vind, at det var en Golf2 diesel motor der sad i, men var langt fra sikker, det er her T3 guro'er som jer kommer ind i billedet og gør mig kloger :)
Gunden til diesel valget var at vi "troede" at det var af samme type som en golf 2, og det er jo en ret trofast motor, ik så meget fordi det var en diesel, men p.g.a af selve motorens gode evne til at bare forsætte derud af.
Hvad den må starte i og ende i, er ikke helt fastlagt endnu.
Men ide'n var at købe en i rimelig stand, som ikke var alt for slem, dog gerne med skarvanker, bare ikke i de store dyre ender.
Vi er min 2 mekaniker på "holdet", så priserne på rep bliver ik de vilde.
Vil ville jo gerne starte ud med mindst mulig at skulle efterkøbe, den jeg står og har mulighed for at købe PT, skal der f.eks købes en del interiøre til, for at den bliver det vi ønsker, faktisk det meste.
Bilen i sig self, må for sin vis gerne koste 10.000 uden plader/syn og se lidt træls ud, hvis den altså har de ting vi søger, fremfor at købe en til 5.000 og derefter skal ud og hente komplet interiøre for at få som ønsket.
Det skulle gerne være et rart sted at være på en lang køretur, og ikke bare en kasse som transport middel :)
-
Hej Ronni
Velkommen til.
Du får lige linket til rust-skræk-galleriet (der man skal kigge grundigt efter på en T3) :-)
http://zorck.dk/t3/
/JJ
-
Golf2 1,6 motoren ER den samme som den der ligger i en T3, men den skal naturligvis slæbe en del mere i en T3.
-
Hejsa T3nettet :)
Mig og et par kammys, har fået den geniale ide, at få finger i en T3, som skal bygges op til ferie vogn.
Dog er market lidt "tyndt" for T3, for de køre jo bare der ud af, nok derfor der ikke er mange til salg af dem.
Jeg havede luret lidt på mobile o.s.v da udvalget i tyskland er lidt størrer, men mest for billeder, da vi gerne skulle finde den T3, vi gerne vil have, med den rette indretning.
Men jeg har et par rigtige gode spørgsmål.
1. Motor
Min ide var finde en, med en golf 2 1.6 TD i, da det er en god og stabil motor i en golf, er jeg helt afsporret, hvilken en et mest at fortrække?
Som Djurs skriver så er 1.6TD født i T3, hvis i ikke har travlt og har lidt forstand på diesel motorere er det et godt valg. Det bedste hvis det skal være diesel... Husk Oliekøler
2. Indretning
2 x bænksæder, hvor man kigger mod hinanden i bag, med lille bord i midten, var planen.
Men jeg fandt en til gode penge, hvor alle personer kigger den fremaf.
Man kan af første øjekast ikke vende det forreste bagsæde om så det kigger bagud, p.g.a en plade bag føre/pas. sæderne.
Må man afmonter denne væg, og kan man "bare" vende de forreste bagsæder om?
Væggen kan "bare" afmonteres, den er ikke en del af konstruktionen. Hvis det var mig der skulle på en længere tur ville jeg vælge antallet af sæder efter antallet af person som skal med. De ekstra sæder fylder bare.
2.1 - Mere Indretning
Da der vil forgå en del med EL i bilen, som f.eks loftskærm ville det være at fortrække at have det plastic der sidder på nogle omkring ruderne, og hvis muligt en pap himmel.
Fåes det kun i en Blue Star, eller skal vi kigge efter en spcificert årgang/model?
Pap himmel? En bluestar har stofhimmel. De mere skrabede udgaver kan have en masonit himmel, men det medfører mere kabinestøj. Beklædningen omkring ruderne kan ikke i nogen modeller bruges til at gemme ledninger, hvis det er det i tænker på. Til gengæld kan man sagtens trække ledninger i B,C eller D søjerne.
3. - Bilen Generalt
Er der nogle ting, udover list rust her og der på den ydre skal man skal være opmærksom på, og her tænkes ikke kun rust, men bilen generalt.
Der er ikke noget på en T3 som ikke holder lige så godt som på andre biler. Derfor skal man også være opmærksom på de samme ting som ved andre 20år gamle biler.
Til sidst, skal det siges vi ikke har en formue at smide efter den, da den skal opbygges over en rum tid, uden hast.
Hvad kigger jeg efter ?? :)
Find et rustfrit tysk eksemplar. Hvis det skal være diesel, så lad være med at investere i motoren, køb hellere en af Jarl's super maskiner. Det er langt mere driftsikkert.
På forhånd tak
// Ronni
/Mads
-
Der står en rimelig ok t3 på Smedevej i Hobro til godt 20.000. tidligere milibus med indvendige mørklægningsgardiner mv. Du får stadigvæk ikke nogen fejlfri hvidplade t3 (og slet ikke diesel) til 20k så der er da også lidt kantrust og oliespild at gå i gang med. Det var lige sådan en jeg ledte efter for en månedstid siden (endte så med at købe en tilsyneladende pænere bus med mere udstyr (men også 10.000 dyere))
Start i forumet t3'erens ABC det er en god start og så slipper de meget vidende medlemmer (som dette site råder over en del af) for at svare på de samme spørgsmål flere gange.
Ser lige om jeg kan finde lidt links.
-
Der var den
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1911
Måske burde der være et link til denne tråd direkte på forsiden.
-
jamen det lyder til at blive et godt procekt
og om et par år er du såmen selv guro smiler
og en DJ motor altså en 2,1 L benziner med 112 HK går da snilt 500,000 km ifølge WBX manden og det er såmen ikke helt ved siden af tror jeg
eller en MV altså en 2,1 L benziner med 95 Hk og alle benziner er jo dejlige boxer og har en dejlige lyd
en JX motor altså en 1,6 TD har som regl været igemmem en masse prygl som håndværker bil med mindre den har fået ny motor på det sidste
og en JX har samme blok som en golf 2 men andre manifolde og bundkar osv
prøv at søg på AAZ som er en 1,9 TD fra en golf 3 eller hvor den nu lige har været puttet i fra vw
men søg lidt på siden og du vil find mange svar
Mvh Djurs :lol:
-
Jeg sender en kasse rødvin, Mads :wink:
Og sikke objektiv, du dog kan være ang. diesel, når det tager dig... :wink:
Men ellers Ronni - velkommen til! Du er muligvis på vej til at blive inficeret med en livslang virus, men som Dokajønne skriver, så læs lidt i ABC'en, for det er ikke lutter idyl...smadrede gearkasser, evindelig fugerust, revnede topstykker (come on - det kender du også fra Golferne), udslidte motorblokke, utætte manifoldpakninger, olieædende turboer... Men også køreglæde, kult og charme i rå mængder.
-
der en lige her den er sgu i orden..... og perfekt og bo i
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=4767
Quark
-
Jeg sender en kasse rødvin, Mads :wink:
Jeg glæder mig, du har adressen 8)
Og sikke objektiv, du dog kan være ang. diesel, når det tager dig... :wink:
Jeg skrev en 1.6TD var et godt valg, ikke det bedste :wink:
/Mads
-
Unverstörbar 1,6D :lol:
-
Jeg takker for de rigtige mange fine svar/links :), der er lidt at gå i gang med at kigge på.
Til allersidst.
Forskellen på
VW T3 Caravelle og Bus er :)?
Så en til salg, og nappede lige reg, nummert, den skrev det var en VW Bus på reg. attesten men anskrevet som Personbil
Hvide plader, så må man vel køre sådan en på alm B?
Kært barn har vidst mange navne :)
-
Jep selvom der står bus på reg. attesten er det kun en personvogn og må køres på lille kort..
Jeg har endnu ikke set en med mere end 9 sæder..
Over 9 sæder er det en bus til stort kort :D
Der er ikke forskel i sæder på caravelle og bus
-
Jep selvom der står bus på reg. attesten er det kun en personvogn og må køres på lille kort..
Jeg har endnu ikke set en med mere end 9 sæder..
Over 9 sæder er det en bus til stort kort :D
Der er ikke forskel i sæder på caravelle og bus
Ahhh mange tak, ja for tæller jeg sæderne er der jo faktisk 3, da pass. sædet er et dobbelt sæde + 2 x 3 i bag = 9.
Men kigger man omkring kan man jo også have 2 + 3 + 3 og det er jo kun 8 :)
-
Det er noget med at der er forskel rent forsikringsmæssigt om der står bus eller personvogn på reg.att.. Da jeg skulle have bussen forsikret sagde min forsikringsmand at det var vigtigt at der stod personvogn på reg. att., hvis den var reg. som bus ville den koste en arm i forsikring.
Mvh Peter
-
Betegnelse: VOLKSWAGEN BUS -
Type: Personbil
Stelnummer: WV2ZZZ25ZKH07****
Står der, hvis det siger nogen noget :) på den jeg havede været ude og se på
-
... forsikringsmæssigt findes en T3 ikke som bus, modelbetegnelsen "bus" findes i årgang 81 - 82 (83) hvorefter den samme bil hedder caravelle.
Tony
-
I folke munde går den ofte under betegnelsen bus, men som du jo kan se på reg. attesten så er det altså en personbil. Hvis forsikringsselskabet brokker sig så er det fordi de ikke har sat sig ind i det. Som det står det betegnelsen, altså "navnet" på bilen som er bus.
/Mads