T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: christian efter 10. April 2008 kl: 17:50:19
-
Endelig kom den I , den diesel. Det har så kun taget ca. 2 mdrs. tid, og en masse lærerigt slid. Men nu er der stor glæde , til trods , at jeg nednu ikke har monteret den førlængede gearkasse.
Der kommer en bedre beskrivelse når jeg får taget nogle bedre billeder.
hilsen christian
-
Tilykke!!! Du holdt ud!! Godt gået.. jeg var lige ved at blive bekymret.. :lol:
Glæder mig meget til at se og øre mere!
/Jan
-
Så nu blev den også synet og "godkendt uden fejl " , nu mangler der bare en masse maling.
hilsen christian
-
får vi ikke nogle billeder af lækkerierne? vil meget gerne se den motor i, det var den 2,5 tdi ikke?
-
kører den med hele El setuppet fra tdi. eller er det en ombygning til noget midt imellem jeres golf2 motor og en t4 motor?? hilsen en forvirret "benzin billist"
-
Det er en 5 bener 2,5 TDI med fuld elektronisk styring. Jeg har set lidt til den undervejs og glæder mig også åndsvagt til at se billeder, høre den og komme med på en lille tur :-)
-
nice så det er ikk sårn en her??? http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=13470
-
Lidt til en begyndelse.
-
Hej Christian
har du været nød til at skære i bagpanelet for at få plads?? har før set tyskere, som havde skåret lidt bagerst (ud mod bagenden af bilen) for at få plads til den lidt længere motor.
-
dettet er det eneste jeg har skåret ud og ligesom vendt om.
hilsen christian
-
Det ser dælme spændende ud.
Kan du ikke beskrive køreoplevelsen lidt?
-
Tja Jarl , efter som jeg lige har ( 7,9,13 ) overlevet
et projekt der til en vis grad oversteg mit (lave ) mekaniske såvel intelktuelle niveau , jaa , så kører den riktigt godt. Men stadig kun med den gamle gearkasse , hvilken jo er noget kort i forholdet.
Der mangler også en bedre llk både hvad angår gennemstrømning og køling , den bliver monteret snarest, men vigtigst , en passende gearing der passer til momentmønsteret. Delene har jeg, men et værksted i tyskland har fucket den .
p.s. status efter 120 km landevej og 180 by ; næsten en halvering i brændstofforbrug (wov).
p.p.s. nøglerne bliver smidt på plænen til træffet , hvis der er nogen der vil kører en tur.
hilsen christian
-
Hvordan har du løst problemet med med speederpedalen og dens styring af elektronik, E-Gas eller hvad det nu hedder på Audi?
For du har beholdt motorens elektroniske styring ikke?
Det bliver vist et weekendsprojekt når der skal skiftes Tandrem ;-)
-
Nu skal du høre her Christian: Nu går du ud og tager mindst 10 billedfer af dit motorrum både oppefra og nedenfra. Fokus på turbo, udstødning, adaptorplade, remtræk i bagenden og ladeluftkøler. Kom så ud og knips løs.
-
...ellers må jeg hjælpe ham lidt !
Kigger du forbi i dag Christian ?
-
Og så ganger du lige antallet af Jarls ønske om antal billeder med 10, så er du nok ved at være der...
ALT skal dokumenteres, ophæng og adaptor plade er specielt interessant men bestemt også andre ting der har måtte ændres for at det kunne lykkedes...
-
Han har da mindst 257 billede liggende af det.
-
Så er der lidt billeder...
Stor respekt for ombygningen! Christian har lavet et rigitg folt stykke arbejde
Jeg fik også en prøvetur og den kører fa'me godt, den motor skulle ha' været i stedet for CS og JX ingen tvivl om det.
Mht. en den beskrivelse som Morten efterlyser, kan jeg bare sige efter at have set ombygningen, glem det ! Der er så mange små løsninger over alt, at det ville være meget omfattende at lave en kompl. detaljeret beskrivelse.
Lidt rå data (resten må Christian selv tilføje :lol: ):
Motoren kommer fra en Audi 100, der ligger den nemlig allerede på skrå
Adapterpladen er en SA klokke
Ophænger er vist også en SA del !?
(http://img145.imagevenue.com/loc644/th_14743_1_122_644lo.jpg) (http://img145.imagevenue.com/img.php?image=14743_1_122_644lo.jpg)(http://img22.imagevenue.com/loc913/th_14750_2_122_913lo.jpg) (http://img22.imagevenue.com/img.php?image=14750_2_122_913lo.jpg)(http://img213.imagevenue.com/loc392/th_14757_3_122_392lo.jpg) (http://img213.imagevenue.com/img.php?image=14757_3_122_392lo.jpg)(http://img223.imagevenue.com/loc480/th_14761_4_122_480lo.jpg) (http://img223.imagevenue.com/img.php?image=14761_4_122_480lo.jpg)
(http://img179.imagevenue.com/loc444/th_14763_5_122_444lo.jpg) (http://img179.imagevenue.com/img.php?image=14763_5_122_444lo.jpg)(http://img243.imagevenue.com/loc190/th_14775_5_122_190lo.jpg) (http://img243.imagevenue.com/img.php?image=14775_5_122_190lo.jpg)(http://img173.imagevenue.com/loc980/th_14776_7_122_980lo.jpg) (http://img173.imagevenue.com/img.php?image=14776_7_122_980lo.jpg)
(http://img210.imagevenue.com/loc195/th_14827_7_122_195lo.jpg) (http://img210.imagevenue.com/img.php?image=14827_7_122_195lo.jpg)(http://img129.imagevenue.com/loc980/th_14830_9_122_980lo.jpg) (http://img129.imagevenue.com/img.php?image=14830_9_122_980lo.jpg)(http://img131.imagevenue.com/loc793/th_14832_10_122_793lo.jpg) (http://img131.imagevenue.com/img.php?image=14832_10_122_793lo.jpg)
(http://img211.imagevenue.com/loc423/th_15076_11_122_423lo.jpg) (http://img211.imagevenue.com/img.php?image=15076_11_122_423lo.jpg)(http://img106.imagevenue.com/loc642/th_15080_12_122_642lo.jpg) (http://img106.imagevenue.com/img.php?image=15080_12_122_642lo.jpg)(http://img22.imagevenue.com/loc1187/th_15081_13_122_1187lo.jpg) (http://img22.imagevenue.com/img.php?image=15081_13_122_1187lo.jpg)(http://img186.imagevenue.com/loc354/th_15087_14_122_354lo.jpg) (http://img186.imagevenue.com/img.php?image=15087_14_122_354lo.jpg)
(http://img226.imagevenue.com/loc208/th_15105_15_122_208lo.jpg) (http://img226.imagevenue.com/img.php?image=15105_15_122_208lo.jpg)(http://img139.imagevenue.com/loc701/th_15106_16_122_701lo.jpg) (http://img139.imagevenue.com/img.php?image=15106_16_122_701lo.jpg)(http://img173.imagevenue.com/loc731/th_15108_17_122_731lo.jpg) (http://img173.imagevenue.com/img.php?image=15108_17_122_731lo.jpg)
(http://img105.imagevenue.com/loc1105/th_15118_18_122_1105lo.jpg) (http://img105.imagevenue.com/img.php?image=15118_18_122_1105lo.jpg)(http://img242.imagevenue.com/loc526/th_15123_19_122_526lo.jpg) (http://img242.imagevenue.com/img.php?image=15123_19_122_526lo.jpg)(http://img177.imagevenue.com/loc103/th_15124_20_122_103lo.jpg) (http://img177.imagevenue.com/img.php?image=15124_20_122_103lo.jpg)
(http://img201.imagevenue.com/loc395/th_15180_21_122_395lo.jpg) (http://img201.imagevenue.com/img.php?image=15180_21_122_395lo.jpg)
-
Respekt! En banebrydende og ordentligt udført ombygning. Jeg glæder mig meget til at se den IRL.
-
Hvor mange hk har sådan en 5 benet audi dieselhakker og hvor langt køre du ca. på literen med den nu. ku' være sjovt at lægge sådan en i baybussen.der er jo massere af plads over motoren ved bare ikke med længden
Lennart
-
Jeg kan se det har været nødvendigt at være ved huggeren efter et spjældhus :lol:
-
Kan lige så godt starte med at sige det:
Undskyld sprogbruget!!
FUCK det er nice det der...
Jeg ville SÅDAN ønske jeg havde penge til en SA klokke og et passende ophæng og så selv lave den der ombygning...
Det er lige til at savle over :P :shock:
-
er der nogen der kan huske hvad den hjemmeside hedder til dem der sælger sydafrikaaudikoblingsklokker og deslign.?
Lennart
-
http://www.vw-winkler.de
-
danke
-
Jeg stiller mig op i rækken af totalt imponerede. Det ser ikke engang ud til at ombygningen har taget meget af frihøjden under bilen ligesom det ser ud til at motorrumspladen kan lægges lige på uden udskæringer. Har jeg ret eller snyder billederne ?
Andre hjemmesider jeg har set foreskriver 5 cm forhøjelse af motorrummet, men det er muligvis TD udgaven og ikke TDi. Er der forskel på blokstørrelsen ?
Flot arbejde !
-
:shock: Uha den lyder også fedt :D
-
Og hvad så med køreoplevelsen? Hvor potent føles den? Er det a la 2,1 wbx eller er det endnu mere overbevisende? Hvordan er kraften fordelt sådan mellem bundtræk og omdrejningsvillighed?
-
Tak for billederne Rasmus.
Som svar på nogle af de konkrete spørgsmål , jo der er motorstyring og e-gas eller gaspoti eller hvad det nu hedder.
Der er faktisk plads til t-remskift og vil man have mer`, sænkes motoern.
Som det er nu, mangler der effekt pga. et for kleint åndedræt, især llk der mangler gennemstømningskapasitet og køling. Men den kan ikke sammenlignes MV,ern.
Når den længere gearkasse og det ny åndedræt er på , må jeg vende tilbage med en rapport.
Her er en , sikkert ufuldstændig , to do liste :
Pladearbjde i deformationszonen over baglys ( billed )
Pladearbjd. ved mot.ophæng , sa-ophænget er til 2wd.Man kan ikke hænge mot. højere pga.kardannernes vinkel og tanken. (billed)
Diverse hjemmegjordte konsoller til expansionsbeholder, servo og elektriske komponenter.
Rør og slanger til vand varme og luft
Udstødning
Ledningsnet
Jeg skiftede så , nu hvor jeg var igang til en frisk undervogn og lidt skiver og klodser.
NU mangler der udover en gang lak ,
Bøsninger i de bagerste b-arme ,styretøjsudmåling og friske dæk. Ja og så en multivan indretning og og og...
hilsen christian
-
Det glemte jeg , nyt spjældhus og mht . pladsen over motoren så passer det , uden forhøjning, men kun hvis man som jeg , tilpassser røret fra luftfilteret, eller flytter åndedrættet over i venstre side ( sikkert en bedre ide ).
hilsen christian