T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Hawaiibussen efter 15. April 2008 kl: 20:51:10
-
du kan have uendeligt mange forspørgsler inde hos skat adgangen - det er det de tjerner deres meget lette penge på.
Jeg tror ikke de ser på ydelse i første omgang - det er nok kun toldsynet som ser på det - hvis de ser så langt!
-
med ydelsen mener jeg heste kræfter!
-
Så kommer jeg jo ikke langt med en forespørgelse hos SKAT, hvis andre kan hæve denne :(
Vil bare se om det overhovedet kan hænge sammen at importere sådanne modeller
prøv at få en kopi af fahrzeugbrief og send det ind. Så ved du hvormeget du skal ligge i depositum.
-
jeg ved det ikke!
-
Skats forhåndsvuderinger kan du som regl ikke bruge til en fløjtende fis.
Sidst jeg fik det, ramte de kun små 30.000 ved siden af..
Dagen i dag, er det noget værrer bøvl at impoter i forhold til tideliger.
Jeg vil ikke tro der vil være den store forskel på om den har en af de motorer i eller en alm 4 cyl, mit spørgsmål er om du kan få den igennem syn+toldsyn, som den skal før du kan få den precise pris afvide.
Forhåndsvuderinger er værdiløse, kigge de sidste på deres hjemmeside er den eneste løsning.
-
Det er nok mest fordi der ikke er taget ret mange hjem med andre/større motorer end de vanlige - hvis der i det hele taget er betalt afgift af nogen.
Af de 2 du har listet er det helt klart den tyske jeg ville gå efter, hvis ikke det lige var fordi den anden var en syncro :lol: :lol:
Den er simpelthen for blæret.
Sørg for at få at vide at ALT er eingetragen, dvs. påført ved tüv med diverse ændringer og hjulstr. m.m. Så har synmanden nemlig ikke rigtig noget at klage over.
Tricket ved toldsyn og skats behandling at have så få oplysninger på forespørgsel som muligt og ikke gøre et stort nummer ud af hverken motor eller ekstraudstyr.. . men at det bare er en gammel kassevogn/bus med 14-15 år på bagen :lol:
-
Af de 2 du har listet er det helt klart den tyske jeg ville gå efter, hvis ikke det lige var fordi den anden var en syncro :lol: :lol:
Den er simpelthen for blæret.
De holder begge to i Tyskland :wink:
Altså hvis du virkelig vil have sådan en med Oettinger motor, så køb en original Oettinger-model. Tag den til Danmark og kør hele møllen igennem, det vil vise sig om den kan godkendes... Den kan vel altid sælges til udlandet igen, uden det store tab?
Med hensyn til afgift er det jo helt umuligt at spå om, da ingen øjensynligt har hentet en før. Et gæt er at du slipper med under 50kkr, men det er ikke til at vide om de overhovedet vurdere den motor som noget særligt.
/Mads
-
Lille detalje med Oettinger motorer - du får en bil som er ganske ganske sjælden i reservedele - og normalt skal renoveres for hver 50Kkm.
Besøg også www.busman.be og skyde Mike en mail eller 2 - han kører selv med Oettinger i sin monstersyncro - god at erfa'e med.
Bedste hilsner
Jens Jakob
-
@mads - ja ja - mindre detalje :lol:
Jeg opdage kun den ene skrev på engelsk og den anden tysk. Det var specs. jeg kigge mest på
-
Lille detalje med Oettinger motorer - du får en bil som er ganske ganske sjælden i reservedele
Rigtigt, eneste grund til jeg har droppet drømmen om en Öettinger :cry: - og normalt skal renoveres for hver 50Kkm.
Argh, det er vist noget overdrevet ! Hvis den bliver passet ordenligt burde der ikke være den store forskel til en alm. WBX4, det er trods alt fuldstændig den samme blok/ motor bare med 2 ekstra propper.
Fedt der er nogen som vil gi' den gas :lol:
Jeg vil gerne skrives først på prøveturslisten :P
-
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=596377
Denne er en org. Öttinger endda en syncro selvom den ikke er særlig høj.
den anden er en pumpet Bluestar!
-
Der er nogen der ikke har ordene "ganske sjælden i reservedele" helt på plads og det er sikkert mig :)
Med ganske sjælden menes, at flere dele ikke laves fra nye af mere og dem der findes er temmelig kostbare.
Det er en ganske sjælden motor der dog er fuldstændig lig med en alm WBX ?????
princippet og opbygningen af de 2 motorer er identisk, de fleste dele til WBX6 er dog 1/3 længere eller har 1/3 flere !
Nu SKAL det heller ikke være Oettinger, det er bare de første 2 reg. attester jeg har modtaget.
Det er mere kraften..Om den kommer fra WBX6 eller AUDI or what ever. Vil bare kende ca afgifter for motorer på + 140 hk.
Der er ikke noget som lyden fra en 6 cyl. boxer... efter min mening ikke engang en V8 :shock:
Om de overhovedet kan indreg. i DK (Selvfølgelig skal der være tilsvarende gearkasse / bremser / styretøj osv)
-
Jeg giver dig helt ret Syncro'en er for fed mangler bare +40 hk og automat gearkassen :-) iforhold til den anden
Det er ikke nemt at finde en T3 med +140hk og automatgear, hvis det ikke skal være Öettinger.
De eneste jeg kender til er Audi V6 ombygningerne med tiptronic og Porsche selvfølgelig.
-
Jeg er altså stadig ikke helt skræmt, mht Oettinger modellerne og deres WBX6 motorer endnu :)
Tror faktisk jeg er lidt mere skræmt at kombinationen WBX6 & Syncro. Det må være dyrt at rep. på syncro delene når de er tilpasset WBX6.
Nej, det er jeg bestemt heller ikke, du skal bare være klar over, hvad du går ind til.