T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: casper efter 17. April 2008 kl: 21:25:45
-
Jeg har snakket Xploder der er kørt i stykker på Fyn, han skulle være på Kastbjergsgård højskolde ved hedensted.
Jeg har fået symptomer forklaret gennem telefonen, og også hørt lidt på den gennem samme telefon,
Maskinen ryger sort diesel røg kombineret med en høj tikkelyd/bankelyd. Lyden tiltager ikke med tiltagende belastning, og forsvinder over 2000-2500 rpm.
Mine tanker går på en hængende dyse, men jeg ved ikke om der er andre der har en ide ?
Hvis der er nogen på fyn der ligger inde med en lang 27 top, og kunne hjælpe Peder er hans nummer xxxx-xxxx. Så vidt jeg kunne forstå er Peder der de næste tre dage.
-
Da mine dyser hang, sidste sommer, var et ef symptomerne også, At bilen ikke rigtig ville slippe gassen igen. sansynligvis har dysen blevet ved med at dryppe..
Men om det er det, kan jeg slet ikke bedømme ud fra beskrivelsen, det er dog sansynligt, hvis det er det eneste der er pillet ved her på det sidste.
Efter at jeg havde renset dem oplevede jeg kortvarigt tikken, nede i Krakow, hvor vi kørte i bybebyggelse, og temp var omk 50 g i vej temp. måske forde de ikke var slidt til endu. ( varme) probemet kom og gik med det samme, men nok til at hjertet farer op i halsen.
En måde at finde ud af om det er dysen, er at løsne 17mm brændstof omløberne på skift, og se om lyden forsvinder..
håber det kan være til hjælp.
Poul
-
Det er da heldigt han har huset på ryggen når han nu holder der. Kan det virkelig være de nye justerede dyser der er problemet?
/Mads
-
Vi må se når han kommer hjem, har lige fået en sms fra ham hvor der står at han har fået gang i vognen igen. Måske en dyse har spist noget snask ?
Han kommer med en update her når der er nyt i diagnosen
-
Dvs. han er på vej til Hedensted??
Det er jo ikke langt fra mig, jeg kunne nok godt overtales til at smutte en lille tur imorgen, såfremt han når frem...
-
Han skulle være kommet frem til Kastbjergsgård højskole, i god behold. Problemet er tilsyneladende forsvundet ifølge hans sidste sms, men de har ikke internet der, så der går nok lige 2-3 dage med en update
-
Okay...
-
blålig røgslør ?
Lugter det af motorolie ?
-
Så lånte jeg lige præsten computer på kirkekontoret :D
Jeg startede op fra Fyn og kørte ca 20 km på motorvejen, og lyden forsvandt.
Det lidt mærkelige var at banke lyden startede i tomgang, og da vi kom ud og rulle, var det i mellemgas området men lige så snart at den ruller ca 70 - 80 var lyden helt væk. Lige nu er der ikke noget og bemærke, ud over at den er svær og holde liv i når den er kold, og lægger et meget markant blålig røgslør. Meget hård bankelyd ved koldstart.
Symptomerne som Poul skriver med at den ikke ville slippe gasen og falde ned i et naturlig leje, ja de var der også, så det passer nok meget godt med snask i en dysse.
Det skal lige tilføjes at den har kørt ca 500 km siden dysseskift.
Vi vender næsen mod KBH her ved 13 tiden, og tager det stille og rolig af den gamle landevej hjem.
Jeg giver lige lyd når vi er tilbage i KBH.
Peder
Det ville jeg nok ikke køre videre med! Hvad enten det er en hængende dyse, remmen, der er hoppet en tand eller et kvast plejlleje, så er det klart en K1 i tilstandsrapporten.
-
nah nok snarere en UN
-
Og ---
Står den bare og står nu. eller har i fundet ud af noget.
man kan da ikke bare stoppe sådan en tråd :cry:
Poul