T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: casper efter 20. April 2008 kl: 00:52:42
-
Velkommen til her på nettet.
Kunne du ikke tage et billed af motorrummet?, så går diagnosen væsentlig nemmere. Og nu vi er ved det, så smid da billeder ind af resten af vognen, vi er så glade for billeder her på T3nettet
-
Hej Og velkommen til.
Det med prisen på anhænngertræk. Er det ikke næsten en standart pris. Der mener jeg også, jeg har givet, da jeg fik træk på min nye oktavia i tidernes morgen.
Der er vel også lidt arbejde med at finde de rigtige ledninger, og huller.
Hilsen Poul
-
Velkommen til, det lyder da som en fin bil.
Hvis du vil spare mindst 3000 eller mere, så sætter du selv træk på den.
Det er meget meget nemmere på en T3 end på nye personbiler. Ydermere er der sikkert nogle folk herinde der har et brugt træk til at ligge til forholdsvis små penge.
-
Jeg har nok både anhængertræk og beholder liggende. Anhængertrækket på en t3er er nok noget af det nemmeste man kan montere.
Gi et praj, hvis du er interesseret i brugte stumper. Har vist både 1500 og 2000 kg træk.
-
Jeg mener at der nogle regler der siger noget om
at hvis bilen er over en vis alder skal træk
være monteret af værksted?
Der er vel også noget med at bilen skal synes med
sit "nye" træk?
Så der kommer nok en del udgifter oven i prisen
på selve trækkrogen.
Hvis bilen er nyere (ikke umiddelbart relevant for os) kan et værksted montere træk, og meddele det til motorkontoret, som registrerer det, dvs. uden syn.
Vores gamle, skal synes med trækket og bilen skal registreres til synsfri sammenkobling før det må anvendes som sådan. Men mig bekendt er der intet krav om at værksted skal montere. Det villle da være tåbeligt. Så skulle man nok starte med at lave krav om at perlegrus-mekanikerne ikke måtte lave bremser og styretøj???
Bare på med det træk, og til syn før det bliver taget i brug.
Hos mig koster det 500 for trækket. og har jeg en ekspansionsbeholder er det oven i hatten. Lad være med at spørge om jeg kan hjælpe med montering. Svaret er nej.
-
Det du kalder blinkne termostat lys lyder til at være mangel på vand. Har der været meget mangel på vand dør top pakningen og den begynder at brænde olie. Og det ses tit på bag klappen da det jo bliver suget op på den pga under trykket..
Hvis bilen overlever kan jeg sikkert godt monter dit træk rigtigt meget billigere end 5000.
-
Uha. Det lyder ikke rart.
Det kan være en bagatel, men det kan også være de grummeste tegn på, at der skal findes en frisk motor til den.
Lad os krydse fingrer for at det ikke er noget særligt.
Hvis du mangler en eller anden dims til motoren, så gi et praj.
-
Den kunne godt starte idag, og er nu på værksed.. det var dioden bag temperaturmåleren som blinkede igår MEN også imorges da jeg startede den... selvom der var vand på ??? Jeg har selv en mistanke omkring vandbeholderen (ekspansionsbeholderen)... til højre på billedet
køb en ny føler. Det er garanteret den som er defekt!
-
Er denne vandtank den rigtige til denne bil??? kan nogen se det på billedet.. og er der nogen som har sådan en til overs???
ja det er den rigtige "vandtank", som er en ekspansionsbeholder
-
ved godt der ikke længere er hovwdiaudi på sjælland og fragt er dyrt osv, men de har den og så kan du få idé om pris osv
søg på 025121403A på www.hovwdiaudi.dk
føler: 251919372