T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: opelhaj efter 22. April 2008 kl: 18:34:27
-
så syncronauter, nu er de her.. 27x10.50-15 på 7x15 fælge ET23 lige til og skrue på http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=23594 ska vi ha et par kommentarer 8) det er bobcat dæk til en 4 tons ;0)
-
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?????????????????????????????
-
mon ikk de kan få en gammel syncro til og æde terræn :D
-
afsat til værdigt trængende.... jan K ;0) ultimative pladstraktor dæk
-
Jamen, Jan K har jo ikke en Syncro?
-
jeg sir ikk mer 8) 8)
-
jeg sir ikk mer 8) 8)
eiijjjjjjjj hva sker der i Sibirien?
-
bopper dæk på lager 8) andet ved jeg ikk :D slet ikk :D
-
tulle tulle... shhh... 8)
billeder kommer
-
:D me I know nothingo... andet end og få mærkelige ideer når jeg tænker på jan... men hva fanden, sårn har alle det vel. bobcat hjul på T3 syncro hvorfor ikk??? :D
-
argh mener 2wd.. 2wd self... 8)
-
Fede daek
Kommer de i 230/80/R16 ogsaa?
Er de dyre? Naahnej ikke naar Jan K. k0ber dem : )
(arj var den joke for grov? Jeg mente det kun i sp0g Jan!)
: )
-
Nueva Niva????
-
Kan de virkeligt sidde på en T3 uden at rage imod et eller andet?? :twisted:
Nu ved jeg hvad jeg ønsker mig :twisted:
-
Jeg ved heller ingen ting, men fik da lige kørt trambussen til...
-
Ja onde dokajønne var jo oppe på gården med hans AAZ powered syncro for at gi en hånd og i processen (NO DETAILS :oops:) fik vi brækket kardannen af Nivaen helt inde i bagtøjet og olien flød ud. Så .. der skulle en afløser til der kunne trække rundt med tunge ting og jeg savnede et lad.. det er meget hurtigere og nemmere end en trailer til mange ting.
Så her til aften kom den hjem.. et par billeder i daglys kommer i morgen.
TUSIND tak til Wilson for igen at bruge en aften på et af mine skøre projekter...
Kort opsummering:
Syncro, doka, orange, 2xspær, velkørende 1,9 sauger diesel, mandskabsvogn (afgift ikke betalt), rusten, slidt, billig.
Der skal nusses lidt og monteres de ovenviste sindsyge mudderdæk og fælge og så bliver den 4wd traktor på gården.
Om der en dag skal betales afgift og plader på o.s.v tjaeh.. hvem ved.. det er der ikke lige planer om p.t.
Det kan da være den dukker op på trailer hvis detder syncro træf bliver til noget en gang..
Nå dynerne kalder.. den står på overarbejde resten af ugen og jeg er slet ikke klar til træf endnu..
-
Jan - du er skør - men på den allerdejligste vidunderlige måde :-) - bliv ved med det
-
er det den her jan :roll:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=54719784
den er rusten og orange :wink:
-
Præcis den .. omend han måtte ned omkring det halve..
Den gode overraskelse var 1,9 eren i røven der går som et klokkeværk..
-
Præcis den .. omend han måtte ned omkring det halve..
Den gode overraskelse var 1,9 eren i røven der går som et klokkeværk..
skal du så ikke snart invitere til hygge på landet og lidt sparkedæk på ligene som ligger i baghaven?
-
Der er en stående invitation til at komme forbi og se farmen og spise noget god hjemmelavet mad og få en pils. Gæstehuset er indrettet og klart til at modtage gæster så man kan sove og køre næste dag. Men ring lige i forvejen :)
Jeg laver lige en anden tråd til min syncrotraktor.
/Jan
-
Hvornår skal du så bytte motorer mellem din Syntor og Ingegerd?
-
Det tror jeg sku ikke jeg skal.. I morges inde arbejde rykkede jeg en gammel 4 hjulet vogn op af det hul den havde gravet sig selv ned i og i eftermiddag/aften prøver jeg sku skurvognen. Dejligt med bundtræk...
Min toptrimmede 1,6 sauger spinner fint i Ingegerd.. Ok.. op af bakke mangler den nogle kræfter nogle gange, men det er ikke noget der er vanvittigt irriterende.. det går fint gelinde ud og op af limfjordstunnellen i 3. med et tons mursten på laddet og lidt sort røg bagud for at hjælpe de små plastikbilsbillister med at holde bremseafstanden.
En 1,9 er en dejlig bundtrækker i lave omdrejninger.. men den har ikke sin styrke i de høje omdrejninger.. og så skal man geare den helt sindsygt meget (MERE end kæmpehjul og AAP benzingearkasse med dieselklokke og aksel) så der er noget arbejde i at lave en 1,9er til en landevejsmotor og det tager tid.
1Yeren forbliver nok hvor den er og hvor den passer godt.. i røven på en tung verbastelt modbydelig orange syncro.. :twisted:
-
Første døgn med min nye 1,9 powered doka syncro.
Den kører fremragende men der skal laves et par småting.
Skiftekulissen foran er delvist afmonteret i et reperationsforsøg så det er noget af en gryde at røre i.. men det går lige.
Og tankbåndene er selvfølgelig rustede over og tanken ligger og rumler oven på gearkassen..
Og spærrene skal lige motioneres med noget silikoneolie.
Der er træk på begge aksler, men viscoen er nok for stiv for det er MED det samme at forhjulene kommer med, pyt med det.. den skal jo ikke på landevejen foreløbigt.
Ellers en dejlig rå vogn, der allerede har haft sine første pligter på gården..
I næste uge kommer der så mudderdæk på .. det bliver spændende om de passer..
Her lige et par billeder til de utålmodige fra en aftentur på markvejen ned til mosen.
-
:D er du gal det blir klasse.... 8) totalt plads traktor
-
Hæ hæ ... Gad godt se synsmand Levinsen hvis man stillede med sådan nogle plader.
Men til lykke med køretøjet, og lad os da endelig se den med off road griberne på.
-
Levinsen? Hvis det kun var rust der afgjorde det ville han blive nødt til at sende den direkte igennem syn.. der er ingen skarpe kanter og ingen tæringer i de forbudte zoner.. men shiny og rustfri.. DET er den sku ikke.. rust is NOT a crime :)
Lad os se om jeg nogensinde får lyst til at betale for at ha plader på.. med de nye dæk giver det ikke skide meget mening at køre på asfalt med den alligevel :twisted:
-
kom glad med billeder af de monsterhjul monteret :twisted:
-
Det varer lige nogle dage.. så kommer der onde hjul på..
I dag fik jeg spulet 10 kg grus og mørtelrester ud af motorrummet og fik fjernet mindst ligesåmeget pløre i hjulkasser og undervogn... Den er overraskende sund og har KOMPLET schmutswegskit med gummibeskyttere til leddene foran og cyklonfilter på filterkassen. Det kan vi li..
Her et par teaser billeder mere inden jeg tager mig sammen og laver en tråd i "min bil"
Ja.. lidt orange doka skal man da ha... 8)
-
Hvordan planter man bedst Doka'er - og hvornår skal de høstes?
-
Der er træk på begge aksler, men viscoen er nok for stiv for det er MED det samme at forhjulene kommer med, pyt med det.. den skal jo ikke på landevejen foreløbigt. !!
Min er også ret hurtigt med, er det noget man bør skifte for at undgå for meget slid på driv aksler osv.?
-
Hvis du kører meget landevej ved høje hastigheder .. ja så er der et større slid hvis viscoen slår til og dermed aktiverer træk på fortøj, fortrækaksler og dæk foran.
Et typisk problem jeg har læst om på de tyske fora er kørsel i varme forhold med standard silikonevæske blanding hvor viscoen stivner ved motorvejskørsel i meget varmt vejr...
Skal man ud og investere i en ny visco - og ikke vil binde an med den her på t3nettet diskuterede renovering og genopfyldning af dåsen. Så skal man måske overveje at investere i en decoupler der 100% kan slå 4 hjulstrækket fra når man er på landevej og ikke mener at man har brug for det... Det er klart at man så mister det "smarte" semiintelligente ved syncro systemet, til gengæld lever systemet meget længere..
Jeg kører bare med permanent 4x4 på min smaddersyncro men.. kører så heller aldrig landevej :)
-
forhelved jan... har du 3 i orange arrr mand hvor er du sej og heldig 8) jeg kommer tirsdag
-
Hvordan planter man bedst Doka'er - og hvornår skal de høstes?
Og er førdst modne når de er orange
-
Som det forløber herude for tiden så er de modne og klar til at blive plukkede (kom med nogle friske bud) når de begynder at blive brune i kanten efter at have stået på marken en vinters tid.
/Jan :wink: