T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: jensjakob efter 01. April 2006 kl: 22:24:28
-
Hej,
Jeg vil gerne dele rust-billeder, så kommende købere af Caraveller/transporetere kan se hvad de skal passe på/holde øje med.
/JJ
-
Det er jo helt vildt... den er jo helt væk !! eller rettere sagt, jeg kan ikke se den :wink:
-
Der er masser af bil mellem rusthullerne.
Jeg tror at mange Caraveller/Transportere ser sådan ud, når man begynder at grave i dem.
Men jeg er spændt på HVOR meget der skal skæres væk, før der kan hæftes frisk plade på.....
/JJ
-
http://www.zorck.dk/t3/
-
Hey Jens Jakob,
Hvorfor var det lige du solgte den grå ?
Den er da i meget pænere stand og er den ikke bedre udstyret end den blå !?
Og hva me den gule ?
Efter min mening er pladearbejde det værste og altid mere omfattende end det ser ud til :roll:
-
Hej,
Tjoh, den grå havde også sine pletter.
Men den blå er godtnok værre end jeg troede da jeg købte den.
Den gule strøg fordi jeg var træt af ikke at have varme i kabinen. Set i bakspejlet havde det rigtige været at beholde den gule, bruge pengene på at smide en Wbx i den.
/JJ
-
Hej Jens Jakob
Jeg synes, at der er meget rust i den blå Caravelle. De biler jeg har stående som reservedelsbiler er i bedre ruststand. Ærlig talt tror jeg, at du kommer til at smide rigtig mange penge og timer i et projekt, som bliver svært at finde ende på. Kan du svejse det hele selv er det selvfølgelig primært timer, men skal du i byen efter prof. assistance, så tvivler jeg på rentabiliteten.
I din situation ville jeg bestemt kigge lidt på mobile.de og autoscout.de og finde en fin og rustfri bil at basere fremtiden på. T3'ere ruster nemlig typisk meget lidt, og i Tyskland findes unikke eksemplarer.
-
Hej Jarl
Tak for feedback.
Det giver lidt ondt i maven at læse - at jeg er på en udu her.
Min tanke er ikke at den skal være smuk, bare gå gennem syn og holde et par år.
Rusten er mest lokalt - de steder der er billeder af er der der er rust. Resten af bieln virker meget sund.
Men ja - det er trælst den er så rådden de steder (samt lige foran baghjul er der også hul).
Omvendt, den virker meget symptomatisk for de fleste af de caraveller jeg har set på det seneste.
/JJ
-
Jeg er enig med Jarl, er det ikke noget du selv kan og vil lave, så glem den vogn !
Den T3 jeg skrottede for 3 år siden var i nogenlunde samme stand som din blå.
Jeg købte en anden som var meget pænere for 4500, hvilket svare til hvad jeg skulle ofre på den gamle og så var den alligevel ikke i samme stand som den nye. Sorry :!: :!: :!:
Hvis det var en spiltbus, var sagen nok en anden... :roll:
-
Howdy
Hvor finder jeg dog en pænere T3 til 4500?
Nå, jeg skal på værksted på onsdag og have den på lift, og så må vi se derfra.
Der er i det mindste kobber-bremserør - så noget godt er der ;-)
Selvom den er rusten, så er det stadig en af de pænere af dem jeg har set på i lang tid - måske jeg kigger de forkerte steder...
Pladesmeden mener at trinbrædt i førersiden og skærmkant ved benzinpåfyldning er nemt at lave, selemontering på firewall er også rimelig nemt siger han.
Men lad os se når den har været på liften.
/JJ
-
Hej,
Så var den blå bus påliften,og fik TÆSK med synshammeren ogkoben.
Vanger er OK.
Der er et par huller rundt om, de får lapper.
Tværvangen ude ved forreste donkraft-hul, er hullet på den lodrette del, og i bunden lige over donkraft-støttepunkt. Der skal lidt kunstnerisk snilde til.
Men den lange historie kort, pladesmeden svejser de grove ting og tryller, ogjeg laver alt over vangerne og op (bortset fra skærm i passagersiden med benzinpåfyldning, den skal et skarrings-stykke til.
Og så til syn om et par uger, og se hvad der sker.........
/JJ