T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: BlackChart efter 15. Maj 2008 kl: 19:52:53

Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: BlackChart efter 15. Maj 2008 kl: 19:52:53
Ja, det har jo i nogen tid lagt lige for at jeg skulle have skiftet mit luftfilter, og NU skulle det altså være at jeg skulle prøve at køre med K&N :D

SIKKE et spark der er kommet i Højben med det filter, min efterhånden rimeligt kraftige sorte røghale er næsten helt væk, den har fået en anelse mere "hård" brummen og bedst af alt, mit fulde turbotryk er tilstede ca. 500 RPM før end det hidtil har været..

Tidligere skulle jeg op på ~3100-3200 for at kunne præstere fuldt tryk, nu kan jeg få det allerede omkring 2500 :)

Desuden blev den ikke helt så varm som den plejer på min testtur fra Skanderborg til Stilling på motorvejen, men det kan jo også bare være fordi det ikke er så varmt i luften lige nu :D
Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: Hawaiibussen efter 15. Maj 2008 kl: 20:03:11
billeder - det kan du lige nå inden det bliver mørkt  :D
Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: BlackChart efter 15. Maj 2008 kl: 20:04:30
Af hvad??

Det er ikke sportsudgaven...Det er den der passer i tønden på en JX'er, der er INTET forandret på udseendet i motoren :D
Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: casper efter 15. Maj 2008 kl: 20:05:09
Havde du overvejet bare at sætte et nyt filter i der ikke er stoppet ? Istedet for et KN filter til 900,- der ikke kan filtrere lige så godt såfremt deres påstand om markant højere flow gennem filteret skulle passe.

Eller er det bare lit effekten du var ude efter?
Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: BlackChart efter 15. Maj 2008 kl: 20:06:44
Tjaeh, kunne jo sikkert godt have nøjes med et normalt filter :D

Men jow, havde håbet på en lidt bedre effekt, men om den er markant bedre ifht. et nyt original filter skal jeg lade være helt usagt...
Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: Hawaiibussen efter 15. Maj 2008 kl: 20:06:49
Citat fra: "BlackChart"
Af hvad??

Det er ikke sportsudgaven...Det er den der passer i tønden på en JX'er, der er INTET forandret på udseendet i motoren :D


nå ok!

Jeg troede du havde skruet et direkte på turboen...... 8)
Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: BlackChart efter 15. Maj 2008 kl: 20:07:57
Det kan jo ikke få frisk luft når det ligger deromme, var ellers LIGE ved at købe sådan en type, men så skulle det jo føres i en lang slange op og sidde ved en af gællerne...
Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: Hawaiibussen efter 15. Maj 2008 kl: 20:14:52
Citat fra: "BlackChart"
Det kan jo ikke få frisk luft når det ligger deromme, var ellers LIGE ved at købe sådan en type, men så skulle det jo føres i en lang slange op og sidde ved en af gællerne...


Flow......jeg tror ikke på den snorkel op igennem d-søjlen!

ellers skal det bare være oppe i motorrummet hvor den normalt trækker luft!
Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: BlackChart efter 15. Maj 2008 kl: 20:16:39
Tjaeh, ved ikke lige hvordan en normal 2wd's luft indtag er udført, men på min syncro sidder der netop en snorkel op til gællen i venstre side...
Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: Hawaiibussen efter 15. Maj 2008 kl: 20:19:24
Citat fra: "BlackChart"
Tjaeh, ved ikke lige hvordan en normal 2wd's luft indtag er udført, men på min syncro sidder der netop en snorkel op til gællen i venstre side...


det gør den også på en 2wd. Med det er en mærkelig udformning! Den bliver smallere og smallere der oppe!
Titel: Nu med K&N ;)
Indlæg af: jensjakob efter 15. Maj 2008 kl: 22:01:58
En af mine venner monterede et K&N sportsfilter på toppen af hans cu karburatorer.

Ud og køre, masser af træk, ud på motorvejen,  ud tl overhaling og klampen i bunden - og motoren satte ud i overhalingsbanen.

Hvad var fejlen? Fjederen manglede inde i luftfilteret, så når han trådte klampen i bund kom der så meget sug i motoren at K&N filteret trak sig sammen, og lukkede noget så nydeligt for lufttilgangen :-)

JJ