T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 25. Maj 2008 kl: 12:58:02
-
Min cylinder lækker olie, det er derfor min bil er fugtig i bunden, har jeg erfaret ;-)
Jeg skal have lukket lælkken, men kan det lade sig gøre at finde en ny pakning, eller kan det bedre svare sig at sætte en anden cylinder på?
Jeg tager lige nogle billeder senere og kommer med lidt flere spørgsmål.
-
Jeg har tænkt om jeg kan genbruge den nederste pakning fra en anden cylinder.
På billedet kan man se, at den øverste er slidt mere lodret end den nederste, så hvis jeg nu tager og bytter den ud, så skulle det jo hjælpe. Ikke?
-
Ups jeg har også et par close ups.
-
Er det ikke lidt ligesom at tisse i bukserne for at holde varmen ??
Du kan sagtens bytte, men det er da kun hvis du absolut ikke har andre muligheder, ellers er det da bare et repsæt fra Howdi ? og en lille honing af cyl.
-
Jo men er de to pakninger ikke ens? for så kan jeg jo godt bruge den, jeg har kigget efter en hos hovwdiaudi, men kan ikke finde den.
Nogen der har en ide om hvor de kan købes?
-
Grunden til den er utæt er jo at den er gammel og slidt. Det er ikke "bare" en pakning, men essensen af det stempel der giver tryk videre i systemet. Som sagt en stakket frist for gummilæberne har det med at blive stive og møre, eller der kommer en lille grat i cylinderen, der laver hul i gummilæben
-
Dvs. en honing og to nye pakninger?
-
Tror du ikke det var nemmere og hurtigere at købe en ny hovedcylinder??
Den er faktisk utrolig nem at skifte, det eneste der drillede mig var udluftning efterfølgende, men det var fordi der sad skidt i slaven bagtil...
Da jeg først fik hul på "bylden" gik resten af sig selv og da beholderen med bremsevæske sidder højere end slaven, så kommer væsken derom stille og roligt, helt af sig selv :)
-
Jo det er det givetvis, men jeg kan ikke finde en koblingscylinder på hovwdiaudis hjemmeside, så jeg må lige se om min mekaniker har en honer, der passer og så et par nye pakningner.
-
Så bestil den da ved Kaefer eller Busschmiede i Tyskland...
De forstår faktisk engelsk hvis det er sproget der holder dig tilbage, ellers kan http://translate.google.com med rimelighed oversætte det til noget nogenlunde forståeligt tysk for dig :)
-
Btw. Hovwdiaudi har da en til 576,15 gode danske dollar...Fundet på under 2 minutter ;)
Varenummer: 251721401A
http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=254584
-
Jeg har ledt i en halv time efter den djævel.... nå men så må jeg ha fat i en. ;-)
-
Glöm inte att bromsvätska inte är olja. Det går hårt åt lack så gör rent där det läckt.
-
hej Krogsgaard
lige i det tilfælde der med bremser og kobling er der ikke noget at tænke over med om det skal være nyt eller brugt for det skal sgu virke og ikke kun måske virke
og når du tænker de tanker med om man kan tage en anden gammel tætning og bruge så NEJ for du ved ikke noget om den og du kan stå i det samme om 1 mdr igen og den er utæt så bare en ny på uden at tænke over hvad den koster bare en ny på for vi skal ikke læse om at du har lavet en ulykke fordi du ville sparre en smule kr
Mvh Djurs :lol:
-
Hvordan vil du samle den igen.
Du skal finde et eller andet der kan presse gummilæberne sammen, for at kunne før det ind i røret der så igen snævrer ind og bliver til cylinder længere nede.
Tjek et par sider fra denne tråd.
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=2393&postdays=0&postorder=asc&start=15
Måske man skulle lave sådan en rørklemme en dag.?
Her er prisen. (den kører Backmobilen med nu)
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=127&postdays=0&postorder=asc&start=15
Kurt
-
´Hvad i hede hule Hel...goland- Laver en hydraulik komponent på en betonkansten eller hvad det er. Pinlig renlighed. Tak.
Kurt
-
Kurt, det er da bare at klemme, indtil skiven og låseringen kan være der ;-)
Jeg er helt enig i at der skal en ny til, jeg kunne bare ikke finde den i hovwdiaudis produktoversigt i går.
-
Kurt, det er da bare at klemme, indtil skiven og låseringen kan være der ;-)
Jeg er helt enig i at der skal en ny til, jeg kunne bare ikke finde den i hovwdiaudis produktoversigt i går.
NOPE.
Hvis du ser på cylinderen, vil du se det yderste stykke til skive og ring har en større diameter end selve cylindergangen længere inde.
Du kan ikke få dine fingre MED IND i det første stykke for at klemme læberne sammen og få dem ned i selve cylindergangen.
Prøv bare med den gamle. :wink:
Been there. :twisted:
Kurt
-
Du kan ikke få dine fingre MED IND i det første stykke for at klemme læberne sammen og få dem ned i selve cylindergangen.
Prøv bare med den gamle. :wink:
Been there. :twisted:
Kurt
nej for hvis du kunne det skulle der et større stempel i kurt griner jeg kunne ikke lade være
Mvh Djurs :lol: :lol:
-
@kurt mfl. det kan sagtens lade sig gøre at hone en bremse/koblingscylinder og montere nye gummistempler - også uden brug af værktøj :lol: :lol:
Det kræver blot øvelse, øvelse, øvelse og en smule tålmodighed.
Men hvorfor skulle man egentlig det ?? Priserne på stumper har aldrig været lavere, så det skal kun være fordi man VIL kunne gøre det selv :lol: :lol:
-
@kurt mfl. det kan sagtens lade sig gøre at hone en bremse/koblingscylinder og montere nye gummistempler - også uden brug af værktøj :lol: :lol:
Det kræver blot øvelse, øvelse, øvelse og en smule tålmodighed.
NEJ det kan ikke. :!: :!: :!: :!:
KKrogsgaard.: Har du prøvet. :?:
Du skal bruge "en der ligner dem man klemmer stempelringe sammen med". uanset hvad du siger.
Køb du dig bare en T3, så skal jeg nok komme med Koblingscylinderen og rep sættet, til næste træf. (begge dele ligger pænt i samme pose ude på værkstedet :cry: )
PS. Jeg tror ikke det er nødvendigt at hone den.!
Kurt
-
NEJ det kan ikke. :!: :!: :!: :!:
Du skal bruge "en der ligner dem man klemmer stempelringe sammen med". uanset hvad du siger.
Køb du dig bare en T3, så skal jeg nok komme med Koblingscylinderen og rep sættet, til næste træf. (begge dele ligger pænt i samme pose ude på værkstedet :cry: )
:lol: :lol: Ha, vidste du ville være der som et bøjet søm, jo gu kan det så, hvad tror du lærlinge i min tid fik lov at lave på de ældste øser der ikke ville ofre 2 bagerste hjulcylindre
PS. Jeg tror ikke det er nødvendigt at hone den.!
Self. skal den da hones, ellers går der vel ikke lang tid inden du har den samme ridse i den nye gummimand, + at cyl. bliver slidt der hvor stemplet kører mest. Derfor bliver ældre fungerende hjul/koblingscylindre tit først utæt når nogen justerer bremser eller kobling, så den kommer til at køre et nyt sted.
Nix, nul, no way putte, du får ikke ret denne gang, uanset str. på overarme - :lol: :lol: - her er det nemlig "put-i-hul-gefühl" :lol:
Kurt
-
Jeg tror jeg skilte ad og samlede to forskellige cylindere 3 gange pr. stk i søndags.
Tror du ikke du skal spise flere kartofler end pandekager Kurt?? ;-)