T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Mads2600 efter 29. Maj 2008 kl: 13:23:02
-
Hej T3'ere
Jeg har efter at have samlet min motor kørt 2 tanke nu. Og den første gav en km/l der hed 10,9 og anden gang 12,1. Bliver det ved den vej op..:P??
Hva går jeres?
Min er med 4 -trins gearkasse, der skal dog hentes en 5-trins i morgen..(hjælper det også på økonomien? eller er det bare rarere at køre på motorvej, eller på den smule af det vi har herovre..)
-
Min er med 4 -trins gearkasse, der skal dog hentes en 5-trins i morgen..(hjælper det også på økonomien? eller er det bare rarere at køre på motorvej, eller på den smule af det vi har herovre..)
Det kommer jo helt an på gearing af den femtrins, du kan se tabellen her: http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf
/Mads
-
Hej T3'ere
Jeg har efter at have samlet min motor kørt 2 tanke nu. Og den første gav en km/l der hed 10,9 og anden gang 12,1. Bliver det ved den vej op..:P??
Hva går jeres?
Min er med 4 -trins gearkasse, der skal dog hentes en 5-trins i morgen..(hjælper det også på økonomien? eller er det bare rarere at køre på motorvej, eller på den smule af det vi har herovre..)
Husk nu at kalibrere dit speedometer.....så de kørte KM er rigtige!
Jeg køre i gns 11-12 km/l og på langtur i moderat tempo 13.
-
Hvordan kalibrerer jeg mit speedometer??
-
det nemmeste er at tag en gps og se hvad afvigelsen er på speedometeret. Så kan man gå op eller ned i dækstørrelse på forakslen.
Jeg ved ikke om man kan, som på DZM, skrue op eller ned - eller er det kun fordi det er eletronisk at man kan?
Jeg har 185/14 på og igår på vej til Møn, analyserede jeg de forskellige hastigheder iforhold til GPS. Jeg har en afvigelse på -1-2kmt på GPS´en. Det er ingenting synes jeg!
-
Når jeg kører stille og roligt kommer den på 13 KM pr. liter
Når jeg drøner afsted med tryk på mellem 120 og 130 kmh så sluger den gerne 10 KM pr. liter
Jeg kommer ikke rigtigt over de 10 liter på 100 KM, men så nøjagtig tager jeg det nu heller ikke
Jens
-
Ja ok. Den med dækstørrelsen var jeg klar over.. :)
Men jeg troede som du også skrev at man ikke kunne, indstille på speedometret..
-
til sidst begynder den og lave diesel så du med tiden ska tappe af, istedet for og fylde på :D
-
På sommerferie til Normandiet i min T3 camper kørte vi 13,3 km/l i gennemsnit på 3400 km, og 1/4 l i oliforbrug. Marshastighed på motorvej 95 Km/t efter GPS. Vejer ca. 2200 kg køreklar med alt.
Eneste fejl på ture , en kabelsko på generaturen til omdrejningstelleren , der var gået løs.
Der er nu hyggeligt når man møder andre udenlandskregistreret T3'er, når der bliver blinket med lygterne og hilst når biler paserer hinanden.
Hilsen Fynboen.
-
@fynboen
Kører du ikke med AAZ?
Jeg har ifølge triptæller aldrig gået over 15 eller under 11 (med JX i DOKA syncroen) speedo viser under 5% forkert ifølge roadside fartoplysningsstandere. (ja jeg har rent faktisk kørt forbi mange gange med forskellig hastighed)
-
15???? :o :o :o :shock: :shock: :shock: :roll: :roll:
-
14,3
14,9
14,2
14,5
osv osv
men aldrig 15!
-
Jep, det er en AAZ med ladeluftkøler, så det er ikke den helt rigtige tråd at skrive i, men det går vel an. Min dækmontering er 205/ 65 - 16.
Gearkassen er en sammmensætning, der har gearet den ca 8% op i forhold til en 3H + det dækkene giver i forhold til 185 - 14 . ( se Dine projekter hybrid gearkasse).
Brandstoføkonomien i forhold til da jeg køret JX, er lidt bedre.
Over 14 km/l med en syncro er da flot.
Hilsen Fynboen.
-
Med fare for at ødelægge alle gode "Tall stories" om brændstofsøkonomi, vil jeg bidrage med min log fra ca. 4000 km tur-retur til Kroatien.
Vi var 9 voksne med oppakning til ca. 10 dage + en vel assorteret værktøjskasse (som jeg jo selvfølgeligt ikke fik brug for) og "so wirds gemacht".
Vi var godt læsset til! Blandt andet 2 svigerdøtre med forskelligt tøj og sko til samtlige dage!! Deres oppakning fyldte alene det samme som de resterende tilsammen
Vi har tidligere kørt europa tynd i en sauger, så jeg kunne ikke dy mig for at give Jx'eren lidt kniv!
Jeg fandt dog at vi rullede rigtigt fint ved 34- 3600 omdrejninger med ca. 110 km/t ifølge gps, olietemperatur på 85 -88 grader og et tryk på 1,8 til 2,2 bar.
I betragtning af de "knolde" vi skulle over, er jeg brand brøleme stolt af at vi holdt et gennemsnit på: 11,04 i forhold til GPS km.
Fortsat god ferie
Søren Borre
-
et tryk på 1,8 til 2,2 bar.
Ved første gennemskimning forstod jeg det som ladetryk... men det må vist være olietrykket :wink:
-
et tryk på 1,8 til 2,2 bar.
Ved første gennemskimning forstod jeg det som ladetryk... men det må vist være olietrykket :wink:
Det kan vel være nødvendigt at skrue trykket en smule op, hvis familiens kvinder skal have sine sko med????? :shock:
-
11,5 til 12,5 er også mine erfaringer... men det er jo en sauger..
-
På gode dage har jeg haft min syncro oppe på 13km/l efter GPS målinger, men den ligger somregel mellem 11 og 12...