T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: TONY efter 30. Maj 2008 kl: 13:48:19
-
Ugen er gået med at demontere et par motorer og lægge dele på hylden, men jeg er lidt i tvivl om denne krumtap kan stå distancen i en "ny" motor.
Det 2. plejlstangs-fæstne fra venstre på billedet, har en lille fure som lige kan mærkes med en negl, og der sidder en lille grat på størrelse med spidsen af en knappenål i furen.
Er det værd at ofre tid på at fjerne graten (kan sikkert vippes af med en skruetrækker) og efterpolére...? Generelt ser resten af fæstnerne (sølerne..?) fine ud, dog med brunlige oliespor, og jeg ser den nødigt som skrot, da det er den gamle type med notgang til krumtapshjulet.
Nogen som har en vurdering eller kommentar til jernklumpen .... :?:
Tony
-
Fin krumtap umiddelbart at se. Fjern graten forsigtigt og poler sølen med vandslibepapir korn 1600. Kontrolmål med mikrometerskrue, og dømmes den inden for tolerencen, så er det bare ud at køre igen.
-
Kan man ikke få overstørrelse plejllejer til den?
/Mads
-
Jo, det kan man sagtens, og endda koster de under 150 for et komplet sæt. Men så skal krumbassen jo slibes ned til næste understørrelse, og med det udbud, der er af krumtappe til 1,6 (T)D, så er det næppe rentabelt. Brugte krumtappe i perfekt stand handles typisk til 300 kr - det får man ikke mange maskinarbejderminutter for hos cylinderservice.
-
det får man ikke mange maskinarbejderminutter for hos cylinderservice.
Nej, de er næsten ligesom skrothandlere at handle med...
/Mads
-
Helt fin .. :D .. takker for svar. Den får lige en finpudsning og et oliebad, så den kan komme på en af hylderne, hvis de kan bære mere. :roll:
Tony