T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: BlackChart efter 31. Maj 2008 kl: 11:21:54
-
Højben er blevet temmeligt træg til at gå i bakgear, for overhovedet at få den derop skal jeg først hive gearstangen ned i G og så derefter op i R, ellers vil den ikke gå i bakgear...
Hvor starter jeg bedst min fejlfinding??
Der er ingen mislyde eller andet fra gearkassen, så jeg hælder til at det er et eller andet sted fra hånden og om til gearkassen...
-
Hvordan har skiftekulissen det?
-
Den blev renset og smurt for omkring 3 mdr. siden...
-
Ikke at jeg på nogen måde vil udelukke at det kan være den :)
Skal bare ikke lige have skilt noget ad lige nu :)
Om et par timer skal jeg ud og flytte heste, så der SKAL den bare køre...
-
Du kan jo kravle ned til gear kassen og se om armen bliver skubbet nok til siden så den kan komme i bak. Der skal jo ikke meget slør til før det begynder at kante lidt.
-
Ja. Der er meget stor sandsynlighed for at det er uden på gearkassen, at fejlen ligger. Måske skal der lige justeres lidt med en hammer oppe i skiftekullissen, eller også skal der flyttes et par mm på befæstningen med de to 8mm bolte.
-
Da jeg havde problemet efter koblingsskift sidste år. viste det sig, at det var den holder til gearskiftestangen, der er skruet på gearkassen. Der var blevet lidt skæv. En hammer klarede problemet.
Har du været ude at køre mark ræs :?: :?:
-
Har du været ude at køre mark ræs :?: :?:
Det kan være det var den "pænt stejle græsbakke" vi har set billeder af, som tog livet af syncroens skiftekulisse ? ;-)
-
Skiftekulissen sidder jo beskyttet af pladen under fronten, men nu i nævner det, det er da vistnok begyndt efter klatreturen, hmmm...
Må lige under den, imorgen bliver det nok, og kigge den efter...
Desuden er den begyndt at sige grimt ved skarpe sving, skal nok have tjekket trækaksler inden den skal udsættes for flere stejle klatreture...
-
Trækaskler. Bare rolig. Der er mange gode km tilbage i dem fra de begynder at sige lyde, og til de skriger efter at blive skiftet.
Har lige skiftet min højre... men da var folk også begyndt at kigge efter bilen, når jeg drejede skrapt... (Og nej.... de kiggede ikke fordi jeg ser fjollet ud, men fordi trækakslen knagede højlydt)
-
Okay...Indtil vidre tikker de kun svagt når man drejer skarpt :)
-
Og hvis skifteforbindelserne på en højben er ligesom på de 2 hjuls drevne, er det yderst gavnligt, at give skiftearmen noget fedtelse der, hvor den glider i bøsningen og skiftet på gearkassen.
Det kan gøre underværker.