T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: BlackChart efter 12. Juni 2008 kl: 21:05:12
-
Hvad farve er røgen??
Hvid, Grå, Blå eller Sort??
-
sikkert blå/sort.. :D vidste bare det var diesel da jeg så overskriften 8)
-
Har lige fået en PM fra bago...
Den er blå, det plejer at være et godt tegn på at den brænder motorolie...
Så må vi lige se om Jarl ikke melder sig...
Det kan bl.a. være pga. for stort slid i cylindrene så stempelringe ikke slutter tæt mere...
Der er flere årsager, men Jarl kender vistnok dem alle :D
-
Det er vel egentlig også relevant at vide om det er røg fra udstødningen eller det kommer andetsteds fra?
Fra udstødningen, sagde manden...
/Mads
-
Hov...
Bago nævner at turboen ikke "slår til"...
Er bilen spættet på bagklappen??
Mine tanker ledes i retning af en død turbo...
-
nemli.... selvom jeg kører evighedsmaskine sys jeg at ha hørt de symptomer før
-
nemli.... selvom jeg kører evighedsmaskine sys jeg at ha hørt de symptomer før
lad ham nu lige få en chance for at få løst sit problem inden du sviner hans tråd til men det plejre du nemlig at være god til men du skal over en en tråd der hedder noget i stil med tilsvnings tråd (den har være oppe en gang)
av nu ved jeg så godt der kommer noget tilbage
Mvh Djurs :lol:
-
??
-
Er der hydraulikslange på returen fra turboen?
[size=24]Kanon i driller hinanden herinde, gør det dog på PM eller sådan noget istedet, så slipper vi andre for de pinlige indlæg i kommer med.[/size]
-
@bago:
I morgen laver du en test. Du kører bilen til den er driftvarm. Så lader du den stå fem min i tomgang. Derefter giver du den kraftig gas. Er hele bilen nu pakket ind i et blåt røgslør? Så er det formentlig turboen, der er færdig. Måske kan man hvis man søger lidt på nogle rare menneskers hjemmeside se, hvordan man fikser sådan en.
Men husk Murphys law!
Det forhold, at din turbo sikkert er stået af, forhindrer jo på ingen måde, at resten af motoren også er slidt. Tit er det jo et samspil, hvor underkompression skaber så højt tryk i bundkarret, at turboen ikke rigtig kan komme af med sin returolie, og derfor smider den olien ud i møllehjulene og brænder det derefter af.
Hele det ovenstående svar er betinget af at dyser, pumpetiming, knasttiming, ventiljustering og brændstoffremføring er i orden, men de selvindlysende forhold har du jo naturligvis tjekket, før du valgte at skrive et indlæg, right? :wink:
-
Og ja, Krogsgaard har en pointe. Er der det rigtige returrør på mellem turbo og bundkar?
-
Har også lige skiftet mit eget, det piblede ud med olie, men det var så det originale armerede og det nye der kom på er også originalt til selvsamme originale pris!!!!!!
-
Har også lige skiftet mit eget, det piblede ud med olie, men det var så det originale armerede og det nye der kom på er også originalt til selvsamme originale pris!!!!!!
Har også været der, spurgte ikke om pris da sådan et stykke slange med et par forskruninger ikke kunne koste mange basseører - tog meget fejl.
Så vidt jeg husker omkring 750,- DKr :shock:
Tror måske godt jeg kunne have fundet et par forskruninger med ret gevind og en rustfri stål armeret teflonslange med stor lysning lidt billigere igennem jobbet.
Men hvad, regning er for længst betalt og jeg kan køre videre med ro i sindet over at den slanger der sidder på returen er den en tysk ingeniør fandt bedst til formålet :wink:
Back to topic:
Vend endelig tilbage med flere symptomer eller et løsningsforslag så skal der nok være mulighed for videre hjælp - Karma afsendt herfra!