T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Svedig efter 16. Juni 2008 kl: 21:48:18
-
Hej alle.
Jeg har fundet denne bil i Tyskland:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=59639998&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=44&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=2
Mit tyske er elendigt - men som jeg forstår annoncen, er bilen ombygget til at kunne køre på planteolie. Umiddelbart synes jeg jo, det lyder kanon, men hvad er Jeres erfaringer med den slags? Kan det lade sig gøre i DK, hvad er vægtafgiften (det samme som en dieselbil eller...?).
Gi´ mig Jeres ærlige mening om bilen! På forhånd tak
John
-
Nu er det jo i sig selv ikke så fantastisk at den kan køre på planteolie. Søg lidt i forummet på raps-drift, så vil du blive meget klogere.
Bilen ser da meget pæn ud på billederne, men den er også dyr. Det umuligt at udtale sig om bilen stand, og det at det er en forhandler som sælger den lægger jo nok 10% oven i pris og salgsgas.
/Mads
-
Hmm jeg syntes den er ALT for dyr.. Du kan sagtens finde meget mere T3 for den slags penge.
Og planteolie.. tjaeh.. start med at finde en stabil leverandør der kan love dig olie til en fornuftig pris.. og skaf så plads til at opbevare det og et tankanlæg så du kan hælde det på.. derefter er det piece of cake og koster peanuts at optimere motoren til planteolie.
/Jan
-
jeg kunne også kalde min for en PÖL T3, den snasker det i sig problem frit om sommeren, men man skal nok lige gå dem på klingen mht. konverteringen og hvad den indeholder? Er det bare dyser eller er der også forvarmer og tykkeslanger...????
-
Hmm, måske skulle man bare droppe idéen. Jeg er ikke så effen udi det tyske eller det tekniske omkring ombygningen af mototren, så jeg kan få stillet den tyske forhandler de rigtige, opklarende spørgsmål. Jeg fandt bilen i aftes og ved ikke andet om bilen end det, der står i annoncen.
Egentlig er jeg osse mere hooked på en anden bil, der står her i landet.
Tak for svarene - og kom bare med flere input, hvis I har noget på hjerte. Jeg er her for at lære!
John
-
teksten fortæller intet om planteolie - kun at de laver en masse rep. af T3 og konvertering til Gas....
-
Hej alle.
Jeg har fundet denne bil i Tyskland:
Mit tyske er elendigt - men som jeg forstår annoncen, er bilen ombygget til at kunne køre på planteolie. Umiddelbart synes jeg jo, det lyder kanon, men hvad er Jeres erfaringer med den slags? Kan det lade sig gøre i DK, hvad er vægtafgiften (det samme som en dieselbil eller...?).
Gi´ mig Jeres ærlige mening om bilen! På forhånd tak
John
En bil der ser fin ud, men den er alt for dyr,
og der kommer en masse administrativ bøvl ved
import som er en "pris" der skal lægges oven
i den i forvejen for høje pris.
Efter min mening skal der noget helt særligt til
for at man må give ret meget mere end ca. 10.000 kr
for en T3.
Hvad er det for noget bøvl som følger med? Jeg har haft tre importerede biler, og er igang med at købe den fjerde, det er sgu da bare papir-arbejde og så et syn og en vejning. Det er altså ikke så svært.
/Mads
-
Indebærer ikke noget om planteolie i teksten, kun i overskriften.
De skriver alt om LPG og ombygning til LPG i teksten, de nævner ikke noget om planteolieombygingen på bussen. Dette LPG bliver udelukkende nævnt til bensinbiler, ikke til Diesel. Så nævner de, at ombygningen til LPG fåes til 1.000 Euro og at 6-8 cylinder koster mere i pris. De skriver ikke en dyt om planteolie og bussen i denne annonce, teksten er kun "past and copy" uden detaljer.
Så drejer det sig udelukkende om en Dieselbus med Euro3?! og en overskirft som planteoliebus med pøl. Den er måske lidt for dyr ... kan købes billigere.
De søger en dum udlænding ;-)
Jens
-
og er igang med at købe den fjerde, det er sgu da bare papir-arbejde og så et syn og en vejning. Det er altså ikke så svært.
/Mads
så bliver man nysgerrig....
-
Jaja - fair nok :-)
-
Hvad er det for noget bøvl som følger med?
Jeg har haft tre importerede biler,
og er igang med at købe den fjerde,
det er sgu da bare papir-arbejde og
så et syn og en vejning.
Det er altså ikke så svært.
/Mads
Ja hvis jeg vidste præcis hvad det var for noget bøvl
ville det ikke være så bøvlet, men det ved jeg ikke.
Papirarbejde er noget af det allerdyreste at betale sig fra.
Der er ting man skal sætte sig ind i, og det tager tid
både at finde den relevante infornation og at forstå den.
Der er derfor advokater og jurister er dyre.
Okay, det er nu nok næppe noget du får brug for en advokat til...
Det er jo stort set bare at udfylde en simpel lille formular, og så ellers lade burokratiet gå sin gang.
Jeg synes det er en lidt kedelig udmelding at komme med når man ikke engang har sat sig ind i tingene. Der er jo ikke grund til at prøve at skræmme folk fra noget man ikke selv ved noget om.
/Mads
-
og er igang med at købe den fjerde, det er sgu da bare papir-arbejde og så et syn og en vejning. Det er altså ikke så svært.
/Mads
så bliver man nysgerrig....
Du skal nok få stillet din nysgerrighed...i aften måske!
/Mads
-
og er igang med at købe den fjerde, det er sgu da bare papir-arbejde og så et syn og en vejning. Det er altså ikke så svært.
/Mads
så bliver man nysgerrig....
Du skal nok få stillet din nysgerrighed...i aften måske!
/Mads
DET kan vi da overhovedet ikke vente på.. Come on....
-
det kan vi ikke vente på........
-
Okay, det er nu nok næppe noget du får brug for en advokat til...
Det er jo stort set bare at udfylde en simpel lille formular, og så ellers lade burokratiet gå sin gang.
Jeg synes det er en lidt kedelig udmelding at komme med når man ikke engang har sat sig ind i tingene. Der er jo ikke grund til at prøve at skræmme folk fra noget man ikke selv ved noget om.
/Mads
Min pointe er, at det er simpelt for dig fordi du
har den nødnendige viden.
Det ville også være simpelt for mig hvis jeg får
en meget præcis og detaljeret vejledning.
Eksempel:
Det er idag en simpel sag for mig at skifte
toppakning eller topstykke på en 1.6 dieselmotor.
Det er det kun fordi jeg selv har gjort det før.
Det krævede dog lang tid (og også unødvendig lang tid)
at få samlet information nok sammen til at kunne gøre det.
Jeg har på fornemmelsen at det er en større opgave
at lære at klare administrationen ved import af bil
end det er at lære at skifte et topstykke.
Jeg har ganske rigtig ikke brug for advokat,eller nogen til at skifte topstykker for mig, for begge dele
fører til økonomisk ruin
Det er jo lige det jeg prøver at fortælle dig, det er ikke svært og det kræver ingen advokater. Du kan læse dig til det hele på et par timer på www.skat.dk
/Mads
-
@mads-kaa, eftersom jeg kan se din avatar har skiftet lidt form, kunne det måske være et hint???
@ctange - alle vi andre der har importeret er også startet med at læse alt hvad vi kunne finde om emnet, både her og der og allevegne. Der ligger en del "opskrifter" rundt om på nettet og de er danske. Prøv google - den er din ven :lol: :lol:
-
Guide til import af bil fra Tyskland:
http://www.hi-speed.dk/Guide_Import/Import.html
-
Hvis du vil importere så brug nogle timer om ugen på mobile.de og autoscout.de der kommer ofte fine vogne til lave priser.
f.eks:
Magnum Multivan (http://http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=59442862&pageNumber=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=44%2C45%2C46&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&tabNumber=2) til 1750 eur/13.500 dkr uden afgift ca. (verhandlungsbasis)
Eller
Hjemmelavet "multivan" med 1,9TD motor (http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=49959008&__lp=34&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=44%2C45%2C46&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=9) til 1900 eur.
Man skal nok regne med at det koster mellem 2 og 5000 kr i diesel/trailerleje/kørselsgodgørelse/øl + det løse at få en vogn hjem.. altefter hvilke model man vælger.
Mens du leder kan du starte med at finde et par gode reperationsmanualer ved f.eks Køsters Motorboghandel i Randers.. (han sender) og gøre dig klar på at vedligeholde din nyindkøbte gamle bil. Der skal nok dukke noget sjovt op og man får IKKE en vedligeholdelsesfri bil når man vælger en T3 med 20 år på bagen.
Velkommen til T3 nettet, håber du finder en god T3 igen. Du vil få mange gode timer til at gå med at få gode råd og diskutere din vogn herinde.. Vi er alle flinke og øser gladeligt ud af vores erfaringer.
mvh
Jan