T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Bo efter 20. Juni 2008 kl: 11:29:08
-
Jeg har fået en mail fra Søren med følgende problemstilling. Tænker at der nok er nogen der kan hjælpe ham herinde:
Er ny her på T3 - jeg har et stort problem med min 2.1 motor. Håber du kan hjælpe mig.
Problem/symtomer...
Vil ikke starte efter stop/slukning af motor/varm. Venter en time og kan så starte igen. Eller også skal motoren "tørnes" mange gange - så kommer den langsomt. Dette problem har jeg haft i et lille års tid. Problemet har ikke været konstant og ind imellem kører den upåklageligt.
Men nu er det helt galt. Kan starte hvis den er kold, men den kan ikke holdes igang eller den går meget ujævnt. Får jeg den ud at køre er det helt sikker den "dør" langsomt som om jeg kører tør for benzin. Jeg konstatere også at den "drukner" i tomgang.
Jeg har forsøgt følgende.
Renset alle El-forbindelser
Udskiftet benzinbumpen et par gange (brugt)
Udskiftet/ ombyttet luftmængdemåler (den på luftfilteret) brugt.
Udskiftet ombyttet tomgangsføler/brugt.
Udskiftet tændingsmodul. nyt
Udskiftet ombyttet strømfordeler/brugt
Udskiftet tændkabler/nye
Udskiftet ombyttet tændspole/brugt
Det eneste jeg ikke har prøvet er at udskifte den lille boks(venstre side af motorrum) hvor der er to runde stik monteret. Den ene side går til Hall-giveren.
Jeg har et lille hul i tanken - har det betydning!
Bilen er nysynet og jeg er meget glad for den - når den kører, bruger jeg den som værkstedsvogn - jeg er tømrer.
Håber virkelig du kan hjælpe på en eller anden måde
Venlig hilsen
Søren
-
køb en dieselmotor :twisted:
der skal være 3 ting, så køre den - diesel, strøm og sæføli kompression!
-
Brændstoffilter?
-
kan tanken få luft?? Har han prøvet at køre uden tankdæksel. (Hullet i tanken er måske en god hjælper der????
Eller kommer der i det hele taget benzin hen til pumpen??
-
Hvad med slangeforbindelsen fra tanken (returen) i venstre side modsat pumpesiden? Hvis det er lukket af snask, kan det måske have indvirkning??
-
Kunne det ikke have noget med benzin insprøjtningen at gøre?
Hvad er det for en: Digifant eller Digijet?
Jeg har samme problem (dog fra koldstart) på Valpen og det er vist membranerne i karburatoren som er revnede.
Sig dog han skal lave en tråd selv : )
-
Kunne det ikke have noget med benzin insprøjtningen at gøre?
Hvad er det for en: Digifant eller Digijet?
Jeg har samme problem (dog fra koldstart) på Valpen og det er vist membranerne i karburatoren som er revnede.
Sig dog han skal lave en tråd selv : )
OK - det siger jeg til ham :roll:
-
OK - det siger jeg til ham :roll:
Um ok... Sagde jeg noget forkert siden du ruller med øjnene?
Jeg forstår jo ikke så godt pædagog humor...
-
OK - det siger jeg til ham :roll:
Um ok... Sagde jeg noget forkert siden du ruller med øjnene?
Jeg forstår jo ikke så godt pædagog humor...
Manden kan vel godt få hjælp fra T3Nettet selvom han ikke kan finde ud af at komme på selv.
Jeg vil mene at det ville være mildest talt uhøfligt og en anelse arrogant, at svare hans mail med: " Lav dog en tråd selv"
-
ja han kan da sagtens få hjælp bo
men når han nu skriver til dig i en mail så skal du jo på bedste pædagog vis tag ham i hånden og sige: nu skal du se min ven nu laver vi en profil på T3nettet til dig og så er der en masse flinke mennesker der kan hjælpe dig i fremtiden
men bo tag det nu ikke være end det er
Mvh Djurs
:lol:
-
Øhh, er der ikke flere gode saglige forslag til hvad der er galt med den
benzinbil, som jo højst sansynlig er en 2.1MV. Det kunne være interes-
sant at høre.
Mvh Jønne Ukendt
-
da jeg havde min dj lavede den noget lignende og skiftede osse pumpe, men rensede osse stelforbindelsen mellem gearkasse og karosse og så forsvandt problemet. ps pumpen fejlede ikk noget. så jeg ville nok li se stel forbindelser efter og så li se hvor pumperelæet sidder der kan jo være ir på endten sokkel eller stikben. evt det stelpunkt der sidder i A stolpen i venstre side. oppe bagved sikringsboksen. snurrer pumpen når den ikk vil starte?? ellers smid en pm
-
da jeg havde min dj lavede den noget lignende og skiftede osse pumpe, men rensede osse stelforbindelsen mellem gearkasse og karosse og så forsvandt problemet. ps pumpen fejlede ikk noget. så jeg ville nok li se stel forbindelser efter og så li se hvor pumperelæet sidder der kan jo være ir på endten sokkel eller stikben. evt det stelpunkt der sidder i A stolpen i venstre side. oppe bagved sikringsboksen. snurrer pumpen når den ikk vil starte?? ellers smid en pm
det får mig til at tænke på andre og væsentlig nyere biler :roll:
prøv at sætte et startkabel fra batteriminus til et godt sted på selve motorblokken eller topstk.
man må aldrig undervurdere vigtigheden af en god stelforb på en bil, der skal altså en hvis strøm til for at indsprøjtningen virker :wink:
prøv evt. med nogle spængingsfalds mållinger, med plus på batteriet og stel taget forskellige steder.. motor, karroseri, beslag med stelklemmer mont og lign.
-
ja den med direkte stel er altid go