T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: ThomasG efter 24. Juni 2008 kl: 08:16:04
-
Hvilken type mener I, at jeg bør vælge, når nu 'Harald' skal
ud på lange (sikkert varme) motorvejskørsel + lidt bjerge
indimellem? 82 gr. eller 88 gr.?
OG
Er der fast eller flydende pakning imellem, når man skifter termostaten på en 2.1.WBX ?
-
Jeg ville vælge 82 grader. Motoren skal nok holde varmen, både på motorvej og i bjerge / bakker, når den sikkert skal trække personer + bagage.
Den monteres såvidt jeg husker med en o ring. En frisk af slagsen burde blive tæt.
-
OK.Tak for svar.
Men nu er temp.måler helt 'død'undtagen den lille
blinklampe. Den virker perfekt.
Men jvf. denne tråd
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=5473&highlight=
Har en mistanke til multistikket bagpå instrumentet.
Kan du eller andre huske, hvilken af stikbenene der går til metret? Og hvor sidder føleren til vand-temp. i motorrummet.Er det i et multistik også eller???
Der må sgi'være en slap forbindelse et eller andet sted.
-
Hvis du har termostaten siddende i førersiden bag motoren, ind imod gearkassen, sidder den i huset med såvidt jeg husker to relativt tynde ledninger. Et lille stik, der vistnok holdes af en slags låsering.
Kan ikke lige huske hvilket ben i multistikket, der går til temp. måleren, og kan ikke se noget i Haynes manual, men prøv evt. at lirke stikket lidt ud og ind.
Havde på et tidspunkt en olietrykskontrol der legede kontrol for blinkrelæet. Det var "bare" stikket bag instrumenterne.
-
Der sidder to stik ved termostat-huset. Et foran indenunder frem mod kørselsretningen og et vinkelret på. Kan ikke lige gennemskue, hvad der er hvad. Men man kan vel tage stikkene af uafhængigt og se hvad der sker.
-
Ifølge pålidelig kilde, er den ene en temperatur føler til indsprøjtningen, og den anden til instrumentet.
Ifølge Haynes manual sidder den til indsprøjtningen vinkelret ind fra venstre side, mens den til instrumentet peger ret fremefter i bilens kørselsretning. (Ud fra hvad jeg kan udlede af en skematisk tegning )
Håber det hjælper ?
-
Ifølge pålidelig kilde, er den ene en temperatur føler til indsprøjtningen, og den anden til instrumentet.
Ifølge Haynes manual sidder den til indsprøjtningen vinkelret ind fra venstre side, mens den til instrumentet peger ret fremefter i bilens kørselsretning. (Ud fra hvad jeg kan udlede af en skematisk tegning )
Håber det hjælper ?
det er helt rigtigt!
-
Ja, nu har jeg så (endelig) fundet en temperatur-føler,
som lander hos SMC-Holbæk i morgen.
Tror at den er stået af, da jeg kan se, at en nærliggende
slange har holdt den godt varm udvendig også.
(har også bestilt en 82'er termostat ved samme lejlighed).
Det ses, som om føleren sidder med en låseclips.
Er det lige til at clipse af og kan man forøvrigt fejlprøve sådan
en fætter?
-
Så fik jeg klaret ærterne.
Temperaturføleren er skiftet, og se hvor det hjalp på
køler-termometret. Var ikke klar over, at der vælter kølevand
ud, når man klipser føleren af. Det ved jeg nu.
Termostaten er også skiftet (til en 82'er), og se hvor det hjalp på
temperaturen. Nu bliver motoren varmere.
Egentlig har begge været defekt, så der er slået to fluer med et slag.
Tak for hjælpen, Aran og WBX-Manden
-
Selv tak. Det er jo det primære med dette forum, at kunne hjælpe hinanden. :D
-
har du tilfældigvis res nr til den 82° termostat ved hånden?