T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: jensjakob efter 12. April 2006 kl: 19:59:19
-
Hej,
Jeg har kigget lidt mere på bagerste svingarm, og kan se at det er pladen under fjederen som er rusten.
Min tanke er at det nemmeste, er at skære en ny plade i jern (skærebrænder), skære den gamleplade af med vinkelsliber, punktsvejse den nye plade på, og bingo - repareret.
Nogen der har prøvet dette?
Det ser altså cirka 1000 gange nemmere ud (eneste handling er at fjerne fjeder), end at skifte hele svingarm.
/JJ
-
Zone A omfatter:
Hjulførende dele og tilkoblingsanordninger.
1. Der må ikke forekomme gennemtæringer eller væsentlig reduktion af godstykkelsen.
2. Reparation skal foretages ved udskiftning eller efter køretøjsfabrikantens anvisninger.
I sammensatte konstruktioner kan delkomponenter udskiftes, hvis de originale samlemetoder (herunder svejsning) og samlesteder anvendes, og der benyttes tilsvarende materialer og dimensioner som i den oprindelige konstruktion.
Hmm, - gad vide, hvad synsmanden siger? - Hvis han får øje på det...
-
Ud fra hvad jeg læser i Haynes, så hedder det HELE svingarmen - og ikke bare "bærepladen" til fjederen.
Og synsfætter har nok gode øjne.
Omvendt fatter jeg ikke at man ikke kan få "fjerderskålen" som løsdel, det er så oplagt at skifte den - og burde være nemt....
Anyway - nogen som har en svingarm liggende?
/JJ
-
---------------
2. Reparation skal foretages ved udskiftning eller efter køretøjsfabrikantens anvisninger.
I sammensatte konstruktioner kan delkomponenter udskiftes, hvis de originale samlemetoder (herunder svejsning) og samlesteder anvendes, og der benyttes tilsvarende materialer og dimensioner som i den oprindelige konstruktion.
---------------
Så spørgsmålet er om VW har en rep-anvisning, der siger udskifte fjerder"skålen".
Hvem ved det?
/JJ