T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: wilson efter 30. August 2008 kl: 22:20:33

Titel: motor
Indlæg af: wilson efter 30. August 2008 kl: 22:20:33
snakker vi diesel er det nok nemmest at se hvad der står på siden af blokken  :lol:

Det kan selvfølgelig være en en 1,6 med 3. overstørrelse stempler  :wink:
Titel: motor
Indlæg af: Mads-kaa efter 31. August 2008 kl: 01:18:36
Citat fra: "isfugl"
men ka vel nem lig den i en 1.6td uden de store ændringer


Undskyld, men hvad mener du???

/Mads
Titel: motor
Indlæg af: wilson efter 31. August 2008 kl: 01:29:02
Jo man skulle kunne lægge en ky i istedet for en jx uden de store sværdslag.

Hvis jeg havde adgang til begge ville jeg nok foretrække at lave en hybrid og udnytte fordelene fra begge motorer.

ky: større volumen / kvadratisk motor / ekstra kølekanaler

jx: turbo / ekstra kølevandspumpe / generøs dieselpumpe

ved ikke om ky har oliedyser ellers ville jeg også flytte dem over fra jx'eren
Titel: motor
Indlæg af: KHSalvesen efter 31. August 2008 kl: 08:56:33
Jeg tror det her må være et af de klareste eksempler der kalder på kommandoen.  [size=24]SØG[/size]
 For ikke at besværliggøre det så søg på [size=24]KY[/size].  :wink:

Der er masser om emnet, manifold, turbo, pris, oprindelse.

Kurt
Titel: motor
Indlæg af: Mølle efter 31. August 2008 kl: 09:30:36
KY-eren er helt klar til at få turbo. Bare klå på. Den går knageme godt.
Titel: motor
Indlæg af: jankjerbye efter 31. August 2008 kl: 09:37:59
KY har oliesprøjt under stemplerne...