T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: jensjakob efter 10. September 2008 kl: 17:44:16
-
Hej,
Jeg var på GDS for at købe en olietryksåler til toppen på en JX.
De havde en brun?????? - men ingen blå.
Hvad er den brune for en - og hvad kan den?
Gode hilsner
Jens Jakob
-
Hej,
Jeg var på GDS for at købe en olietryksåler til toppen på en JX.
De havde en brun?????? - men ingen blå.
Hvad er den brune for en - og hvad kan den?
Gode hilsner
Jens Jakob
Hvad er det for en bil den top sidder på, har jeg misset noget ?????
-
Toppen sidder på en OJ - mer siger jeg ikke lige nu.
Men hvad er den brune for en?
T-hansen har en blå:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2091939276&n=1814854924&pn=-2067319735
Udfordringen er at olietrykslampen blinker hyppigt.
Lægger man stikket til stel, så slukker olietrykslampen.
-
Hej JJ tænk golf.2.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=2091939276&n=994428819
Den brune måler bar. den Blå temp. --- :? tjek lige selv.
:lol: Poul
-
der skal være en grå på flanchen og en blå i toppen.
se doc.
-
Hej Poul
Jeg er forvirret på højere plan, og kender nul til golf motorer.
Den blå står som olietryk. Den brune står også som olietryk på hjemmesiden.
Jeg er forvirret og fanger ikke pointen, vil du klippe det i karosseriplade for mig?
Gode hilsner
Jens Jakob, nybegynder :roll:
-
Hej Morten
Tak for turen i snehvide.
Jeg er endnu mere forvirret nu, for når jeg kigger i kataloget fra wagenteile, så står der en blå i toppen.
Og onkel vil ikke køre :(
Totalt nybegynder
Jens Jakob
-
det er blå min fejl! var lidt for hurtig på tastaturet.
Men jeg har en sort i toppen......måske man skulle købe et sæt nye..... :D
-
PAP--------------------
PAP____________________
JX motoren er næsten identisk med golf diesel.
Og mange gange, når thansen ikke har tingene til JX motoren - Så har de faktisk dem til golfen. Fx Olie tryks følere
VW fabrikken er trods alt så smarte at de genbruger de forskellige ting i de forskellige motore.
Fx jeg kører i øjeblikket med Gløderelæ til golf, da det ikke er i deres sortiment til T3'er det samme med strækboltene til topstykket. Der forøvrigt også passer til seat-skoda-audi osv.
:) :)
Poul
Ups hvis du klikke på den enkelte føler, kan du se hvad den gør. nogen måler temp, andre tryk i forskellige størrelser.
-
AHA!!!!!!!!!!!
Så hvis det er THansen, så skal man købe en brun - fordi hos T-Hansen er den BLÅ en THERMOKONTAKT
Se se se - det var sgisme en oplysning som er vigtigt at have - takker!
-
Thansen aner tilsyneladende ikke, hvad de snakker om.
Hverken i Golf 1 eller 2, Jetta 1 eller 2 eller i T3 findes der originale temp.målere til olietrykket. Det er i øvrigt heller ikke noget, der er ledninger til i ledningssystemet.
Thansens blå kontakt er udformet nøjagtigt som en olietrykskontakt, og derfor vil jeg æde min gamle hat på, at den nyudlærte handelsskoledreng, der har skrevet teksten har misforstået noget.
Læg i øvrigt mærke til at der er angivet to temperaturer. 105 og 135 grader. Det eneste sted i en T3, hvor man har en dobbelt thermokontakt er i køleren til at styre kølerventilatorens to trin. Den kontakt har til gengæld en helt anden udformning end den afbilledede - bla. har den tre ben.
Til gengæld findes der i nyere VW'er olietemperaturkontakter, men det har så intet med T3 at gøre.
Men hvorfor skal vi forholde os til Thansens uvederhæftige ævl?
I en JX er olietrykskontakten i topstykket blå og har res.nr. 028 919 081 D. Den, der sidder i oliefilterflangen er grå og har res.nr. 068 919 081 A.
At der så er en masse biler, der er født med CS eller andre motorer, som har et ledningsnet, der ikke passer til JX-kontaktbestykning er en anden sag.
Der er kun én vej til at få bragt tingene i orden:
1) Tjek med et vederhæftigt analogt manometer, at olietrykket er OK. Nej -> løs problemet i motoren. Ja -> videre med strømmen. Se punkt 2.
2) Sæt dig ned med et ledningsdiagram og forstå, hvordan olietrykskontakterne er forbundet.
3) Test med et multimeter, at kontakterne reagerer, som de skal.
4) Tag instrumenthuset af og tjek, at de rigtige signaler kommer frem til de rigtige ben i multistillet (konferer med ledningsdiagrammet, og forstå, at en olietrykskontakt åbner kredsløbet, mens en anden lukker det.)
5) Tjek ved samme lejlighed, at signalet fra generatorens W-klemme kommer frem til instrumenthuset.
6) Tjek at printet bag speedometeret faktisk virker.
Når ovenstående punkter er gennemført og resultaterne foreligger, deltager jeg i denne tråd igen - indtil da gætter vi i tågerne.
-
Jarl - din viden er stor, og gid at du må lære meget fra dig til mange.
Manometer, tjek.
Multimeter, tjek.
Hvis manometer og multimeter viser OK - så er der ro og fred - og det enkleste næste skridt er vel en instrumenthus-udskiftning ved lejlighed - eller montering af reel olietryksmåler oppe foran...
Men atter engang - tak for dine gode indspark (og ja, du må gerne kridte banen hårdt op til tider)
Gode hilsner
Jens Jakob
-
Opdatering - Thansen har den blå og den brune - og det er samme samme.
Jeg bad dem rette deres hjemmeside :-) - og lånte 1 af hver med til på søndag.
Gode hilsner
Jens Jakob
-
Opdatering - Thansen har den blå og den brune - og det er samme samme.
Jeg bad dem rette deres hjemmeside :-) - og lånte 1 af hver med til på søndag.
Gode hilsner
Jens Jakob
er det den i Valby du var hos?
-
Valby, jo. Sig ikke at jeg atter engang var så optaget i mine egne tanker i Telebussen, at jeg atter glemte at hilse på en T3Netter?
Pinligt!!!!!!!! :oops: :oops: :oops:
-
nej! var bare nysgerrig
-
Det er både sagt og skrevet før: T.Hansens ekspedienter ved ikke en døjt om biler. Scootere og højttalere - Ja, - men det er noget HELT andet.
Skal man f.eks. have en bærearm til Escort, er det første man får i hovedet: Årgang og motorstørrelse ?
Det er HAMRENDE ligegyldigt. De kører med de samme bærearme.
Det er sgu underligt, at Høyer Autodele og det "kære" Svansen, er et og samme firma. Hos Høyer vidste de da i det mindste, hvordan en bil ser ud og er indrettet.
-
Hej,
T-Thansen har 0,15 bar kontakten i både blå og brun - så man skal læse på siden af den hvad det er for en - for at være sikker.
Gode hilsner
Jens Jakob