T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Bluestar efter 25. September 2008 kl: 08:51:17
-
hejsa, jeg har nogle gamle utætte pakninger ved varmelegmet under bagsædet, hvor findes de?
jeg skal bruge et repsæt eller ligende?
jesper
-
det er en enkelt oring, thomas koch, aka. kaefer&co har dem
-
tak for svaret casper...
men der er ingen herhjemme, der har dem så eller?
jesper
-
Jeg fandt en på hylden i mit gamle firma som passede fint, vil tro du kan finde en i et af Biltemas sortimenter hvis det er.
/Mads
-
Hvis du lige tager mål af den O-ring, sender jeg en i morgen... eller to :D
Ydre dia. + indre dia. + tykkelse af selve ringen.
Mvh
-
i er sgu så skide hjælpsomme, skønt! men jeg har ikke skilt den ad endnu... men det må jeg hellere få gjort!
tak
-
Reservedelsnr.: 861 819 297
Den kan ikke koste mange håndører hos VW.
-
hej drenge, ja jeg tog sgu chancen og satte en ny o ring i dyret og nu er den tæt!!!
fik gjort det hele rent og nu kan den varme fra bag uden at man er ved at blive kvalt i en karry dunst...
dog har den stadig en duft af karry ved aktivering, der går nok længe inden det er helt væk!!!
jesper
-
Ja der kan du se Jesper..... det er tilløbet der er værst... selve springet er hurtig overstået. Man går tit og finder sig i defekter der kunne være ordnet på en halv time...
-
ja, det ved jeg godt! men HADER at gå igang med noget, der ikke kan fuldføres pga mangel på dele... derfor vil jeg altid helst have ALT klar inden jeg går i krig, nu skal jeg snart igang med styretøjet...
Har lige haft en større oliespild fra motoren, så jeg var ved at blive nervøs, men det viste sig så, at der sidder sådan en blændplade på blokken ved siden af oliefilterkonsollen. der kom rigtig meget olie ud ved kørelse... jeg afmonterede den, lavede en ny pakning og rettede pladen op... nu virker det igen, skønt!
jesper
-
Hmmm har du ikke 1,9 ånderør på der?
-
Nej, men det kan godt være, at han skulle have det - de puster jo noget mere de 1,9'ere.
-
???
Jarl... its up to you :D
-
Jesper det handler om, at 1,9 grundet sit større volumen lever en del mere underkompression end 1,6. Derfor er der på Golferne og Passaterne monteret en ekstra krumtaphusudluftning, der går fra hullet, hvor du nu har en blændplade til oliefælden på ventildækslet.
Normalt når man smider AAZ i T3, så lukker man den og konverterer til blændpladen. Det går som regel fint, men hvis du begynder at få for meget underkompression (symptom: motorolieudsivning alle pakningssteder i blokken), så er der altså en nødbremse at trække i.
-
okay, men det skulle jeg vel helst ikke begynde at få :D
men det skal jeg have i baghovedet!
jesper
-
Jesper det handler om, at 1,9 grundet sit større volumen lever en del mere underkompression end 1,6. Derfor er der på Golferne og Passaterne monteret en ekstra krumtaphusudluftning, der går fra hullet, hvor du nu har en blændplade til oliefælden på ventildækslet.
Jarl, har du sådan en fanden til at ligge? tænker på om man skulle montere sådan en for en sikkerhedsskyld!!!
-
næ - den har jeg ikke længere, men den findes på alle Golf/Passat AAZ'erne. Andre der måske har den?
-
bare i orden Jarl :D