T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: WBX Manden efter 14. Februar 2005 kl: 14:29:46
-
Hej...
Er jeg den eneste som har "isklumper" i gearkassen ?
Jeg har erfaret både i min gamle og nuværende T3'er, at gearskiftet føles tungt, besværligt, upræcist og nogle gange let skurende når vejret er koldt.
Findes der en løsning til dette ?
Om sommeren er der ingen problemer.. :roll:
Rasmus
-
Findes der en løsning til dette ?
Rasmus
Prøv at skifte olien i gearkassen det plejer at virke. og brug en god olie.
Lennart
-
Ja, det tænkte jeg nok der ville blive svaret !
Prøvede at skifte olien på min gamle bil men synes ikke rigtig det hjalp..
Brugte en 80-90w (tror jeg nok) ikke syntetisk, men vist nok en ok olie.
-
Prøv at gå ind på www.vwnettet.dk og gå ind i forummet og bruge søgefunktionen, der er blevet talt RIGTIGT meget om det emne. har selv problemet med min egen T3 pickup med bredt lad (ikke at bredden på ladet har noget at sige) :lol: men har valgt at ignorere problemet da gearkassen er ekstremt slidt og et olieskift sikkert ikke virker
Lennart
-
Prøv at gå ind på www.vwnettet.dk og gå ind i forummet og bruge søgefunktionen, der er blevet talt RIGTIGT meget om det emne. har selv problemet med min egen T3 pickup med bredt lad (ikke at bredden på ladet har noget at sige) :lol: men har valgt at ignorere problemet da gearkassen er ekstremt slidt og et olieskift sikkert ikke virker
Lennart
Har prøvet at finde noget om emnet, men får alt for mange søgeresultater.
Kan du sige mig, hvad jeg skal søge efter ? eller et link måske ?
Håber ikke det er fordi min gearkasse er for slidt :shock:
-
skriv gearkasse AND olie i søgefeltet og forum sættes som vist i det ene felt markeret med rødt på billedet, så kommer der lidt frem om gearkasser og olie til det samme
(http://img.photobucket.com/albums/v249/Haardberg/T3Nettet/gearkasse.jpg)
-
...den man bruger i automatisk gearkasser...det plejer at afhjælp...den smørrer sinkromesher bedre..mvh...antonio
Det tror jeg ikke, jeg ville gøre :shock:
Den olie er alt for tynd... !
-
Den sidder i passagersiden - ved siden af gearvælgermekanismen. Det er en stor 17 mm umbracho og der skal tit bruges kræfter, så frem med et lille vandrør...
-
I øvrigt så ER gearskiftet i en T3 " tungt, besværligt, upræcist og nogle gange let skurende når vejret er koldt." Den er bestemt ikke egnet til de "riv-skift-a-la-close-ratio-gearkasser", som mange personbiler kan klare. Til gengæld sidder man dejligt højt og kan benytte den ekstra igangsætningstid ved lyskrydset til at studere kavalergangen på sildene i småbilerne ved siden af :D
Hvis man er sikker på, at gearkassen er i orden kan man tit få en lidt mere smidig skiftefunktion ved at smøre samtlige forbindelser fra skiftekulissen og bagud. En hyppig felt er også at føringerne i skiftekulissen er løse og at justeringen af den 2,5 meter lange gearvælgerarm under vognen er elendig.
Men træerne vokser ikke ind i himlen! En T3'er får aldrig en hurtig skiftemekanisme.
-
Til gengæld sidder man dejligt højt og kan benytte den ekstra igangsætningstid ved lyskrydset til at studere kavalergangen på sildene i småbilerne ved siden af :D
Hæhæ :-) nem'li ja !
Men træerne vokser ikke ind i himlen! En T3'er får aldrig en hurtig skiftemekanisme.
Det kan jeg være helt enig i... har snart prøvet alt for at få et bare nogenlunde præcist og kvikt gearskift.
At lave "shortshift" hjælper lidt, men rigtig godt bliver det nok aldrig :cry:
Overvejer stadig at gå i gang med "Projekt Renault gearkasse"