T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: bos1 efter 05. Oktober 2008 kl: 00:51:43
-
da jeg spurgte efter noget kølerrens sidst jeg var nede hos mekonomen kiggede han lidt ængsteligt ud på bussen og spurgte om det var til et gammelt kølesystem for så ville han ikke anbefale mig til at bruge kølerrens da det godt kunne være lidt krads til sådan et gammel system
men så kom jeg i tanke om at jeg herinde havde hørt noget om opvasketabs og noget andet
så er der ikke en der kunne skrive en lille step by step forklaring på denne måde at få renset ud på
-
da jeg spurgte efter noget kølerrens sidst jeg var nede hos mekonomen kiggede han lidt ængsteligt ud på bussen og spurgte om det var til et gammelt kølesystem for så ville han ikke anbefale mig til at bruge kølerrens da det godt kunne være lidt krads til sådan et gammel system
men så kom jeg i tanke om at jeg herinde havde hørt noget om opvasketabs og noget andet
så er der ikke en der kunne skrive en lille step by step forklaring på denne måde at få renset ud på
Nu ville jeg personligt hellere erfare en utæthed i mit kølesystem mens jeg rensede det, end mens jeg var på vej op af de franske alper med hele familien på tur (ikke fordi det pt ville være aktuelt)
Så i med et gang kølerens og så ellers skylle igennem med rigelige mængder rent vand og en gang ny kølervæske til beskyttelse mod tærring / korrision. Det eneste du ricikerer, udover at få kontrolleret dit kølesystem, er en markant bedre køle effekt i dit system :!:
Om du så vil bruge maskin opvaske tabs og citron syre er et :?: om penge!
-
Hvad er fremgangsmåden?
Af med slangerne på ekspantionsbeholderen også bare hælde i den ene til det kommer ud af den anden, eller hvad? Er der nogen der har prøvet?
-
Af med slangen ved trykbeholderen eller lign. I med rense midlet og lad den køre noget efter den er blevet varm så selve køleren også bliver renset og gerne termostaten ude (den kan man jo så skifte til 056 121 113A 80°C termostat ved samme lejlighed)- husk at åbne for varmeapparaterne.
Dernæst lukket det nu meget beskidte vand af og der skylles grundigt med vand. Jeg ynder at gøre dette med motoren tændt.
Man kan evt hælde vandet ind gennem fremløbet til køleren så er man ret sikker på at få den skyllet ordentligt igennem.
Efter sådan en tur vil de fleste pludseligt opdage en markant bedre køle effekt og hurtigere respons på varme apparatet :arrow: Det må man jo så bare tage med som bonus :roll:
-
Jeg brugte noget jeg købte hos Hovwdiaudi, kan ikke huske hvad det hedder, men det er kølerrens.
Det er effektivt, det var meget grumset det vand, der kom ud bagefter og der står fremgangsmåde på flasken.
Siden har mit kølevæske været blåt og ikke rustrødt og der render ikke vand ud noglen steder.
-
Lige noget jeg kom i tanke om.
Opvaske tabletter er skrappe ved aluminium. Det bliver sort. hvor meget det tærer, ved en gang gennemskylning skal jeg ike kunne sige.
Men konen har forsøgt sig i ny og næ, i opvaskemaskinen. med vores alu husholdningsting. -- og trangia sættet :cry: ----- Det var ikke kønt bagefter.
:wink: Hilsen Poul
-
dvs sige at løsningen er
kølerrens (og håbe på det holder)
en 80 graders termostat
og så bare klø på