T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Fritz efter 08. Oktober 2008 kl: 22:25:03
-
Hej i værksteds kantinen :))
Jeg har lige et kvikt spørgsmål skal hente en VW pickup og det siges at koblingen ikke er helt ok ...noget bud på hvor langt tid tager for en sådan overhaling. og hvad ligger der reelt i arbejdet udover at gearkassen skal demonteres
Kr for ny ca. ?
Hvor besværlig 1-10 ?
motor skulle være 1900 cc
Bud på nettet hvor findes split tegninger...
Ja det var lidt for nu ...skal nok smide billeder på nettet det er jo sjovest for alle for at bidrage til sitet T3 :))
-
Hej i værksteds kantinen :))
Jeg har lige et kvikt spørgsmål skal hente en VW pickup og det siges at koblingen ikke er helt ok ...noget bud på hvor langt tid tager for en sådan overhaling. Det er MEGET svært at sige, det afhænger af, hvor mange rustne bolte man møder på vejen og fingersnildhed. et bud ville være at fra 4 til 12 timer og hvad ligger der reelt i arbejdet udover at gearkassen skal demonteres ... Koblingen skal af, ny skal på og centreres :wink:
Kr for ny ca. ? 15-1800
Hvor besværlig 1-10 ? hvis 1 er at skifte visker og 10 er gearkasserenovering, så ligger vi vel omkring de 5
motor skulle være 1900 cc Hvis det er en 1,9 WBX, så er det jo en af de der evighedsmaskiner !? :wink:
Bud på nettet hvor findes split tegninger... Pas! Køb en Haynes..
Ja det var lidt for nu ...skal nok smide billeder på nettet det er jo sjovest for alle for at bidrage til sitet T3 :))
God fornøjelse ! :D
-
Hej i værksteds kantinen :))
Jeg har lige et kvikt spørgsmål skal hente en VW pickup og det siges at koblingen ikke er helt ok ...noget bud på hvor langt tid tager for en sådan overhaling. Det er MEGET svært at sige, det afhænger af, hvor mange rustne bolte man møder på vejen og fingersnildhed. et bud ville være at fra 4 til 12 timer og hvad ligger der reelt i arbejdet udover at gearkassen skal demonteres ... Koblingen skal af, ny skal på og centreres :wink:
Kr for ny ca. ? 15-1800
Hvor besværlig 1-10 ? hvis 1 er at skifte visker og 10 er gearkasserenovering, så ligger vi vel omkring de 5
motor skulle være 1900 cc Hvis det er en 1,9 WBX, så er det jo en af de der evighedsmaskiner !? :wink:
Bud på nettet hvor findes split tegninger... Pas! Køb en Haynes..
Ja det var lidt for nu ...skal nok smide billeder på nettet det er jo sjovest for alle for at bidrage til sitet T3 :))
God fornøjelse ! :D
Tak for svar super ...ja ikke meget af det overrasker mig...blot lige en ting ...har sku planlagt at hente den i Vestjylland...og da en transporter til København koster ca. 1700 kr havde jeg selv tænkt at lave en udflugt derover og tage den med hjem....men æv æv..fik lige den besked med koblingen ..godt nok surt...at det siges fra værkstedet den holder nok ikke hele vejen hjem....kan man smide noget håndbold harpiks i systemet så den holder :)) ler bredt ..altså det er lidt surt når man har planlagt en tur og selv kører den hjem måske ikke det kvikkeste det der med koblingen ...og harpiks men va gør man ellers
??
-
Du skal måske lige få præciseret hvad det reelt er koblingen fejler.
Er det belægning der er slidt ned? - Så er det vel bare at køre den hjem, det meste er jo motorvej i samme gear.
Er det slavecylinder der er stået af - bestemt ikke et ukendt fænomen på T3, er det måske lidt mere problematisk at køre den hjem, men til gengæld en nemmere rep. end en kobling.
-
Du skal måske lige få præciseret hvad det reelt er koblingen fejler.
Er det belægning der er slidt ned? - Så er det vel bare at køre den hjem, det meste er jo motorvej i samme gear.
Er det slavecylinder der er stået af - bestemt ikke et ukendt fænomen på T3, er det måske lidt mere problematisk at køre den hjem, men til gengæld en nemmere rep. end en kobling.
Jeg må lige tilføje at jeg overhovedet ikke har set bilen selv..men købt ubeset da sælger (værksted/autohandler) har sat bilen til salg med det formål at en ville bruge motoren. Jeg har købt grundet et byggeprojekt. Så helt ærligt ved jeg ikke hvad der reelt ligger i problemet kobling. Den har kørt få km..78000 som en erhvervs vogn ...sikkert en slider dag ud og ind.
Ikke for at gøre det her til et brev kursus i rep. men hvad mener du med slavecylinder ? (her ville de jo være dejligt med et link til en splittegning det må jo findes ..på nettet et eller andet sted..(ja jeg skal nok lede selv også) men det er jo altid dejligt når nogle gider stille op med hjælp og tips.
TAK FOR DET!
-
Da jeg skiftede kobling brugte jeg en weekend, men det var så også incl. skift af gearkasse på en syncro samt det var i december måned i en lade :? - og så var det også lige første gang jeg skiftede kobling og gearkasse på en bil...
Idag kunne jeg nok klare det på en dags tid...
-
Hej,
Er det en benzin eller diesel motor?
Samt - skaf en Haynes i en fart, de er guld værd :-)
Der er lidt split-tegninger i reservedelskatalogerne her:
http://www.wagenteile.com/ger/katalog_t3.html
men intet i.ft. Haynes.
Hvad er din erfaring med at mekke biler - det er jo en faktor som skal indregnes i skalaen 1-10.
Jeg var ca 8 timer om at skifte kobling på Telebussen, ude på Gør Det Selv værkstedet.
Morten hjalp med at skille det hele ad - det var guld værd at have den hjælp.
Bagefter havde jeg problemer med slave-cylinderen, så der gik en dag mere med at udrede dete.
Men uden problemer osv -så kan et koblingskift vel gøres på 4-6 timer.
Gode hilsner - og velkommen til T3Nettet
Jens Jakob
-
Hej,
Er det en benzin eller diesel motor?
Samt - skaf en Haynes i en fart, de er guld værd :-)
Der er lidt split-tegninger i reservedelskatalogerne her:
http://www.wagenteile.com/ger/katalog_t3.html
men intet i.ft. Haynes.
Hvad er din erfaring med at mekke biler - det er jo en faktor som skal indregnes i skalaen 1-10.
Jeg var ca 8 timer om at skifte kobling på Telebussen, ude på Gør Det Selv værkstedet.
Morten hjalp med at skille det hele ad - det var guld værd at have den hjælp.
Bagefter havde jeg problemer med slave-cylinderen, så der gik en dag mere med at udrede dete.
Men uden problemer osv -så kan et koblingskift vel gøres på 4-6 timer.
Gode hilsner - og velkommen til T3Nettet
Jens Jakob
Lidt mere her i farten :))
Det er en benzin og jeg mener selv jeg har "værktøjskassen" med mig i erfaring..men nu roder jeg ikke med biler hverdag :) jeg ville jo lige tjekke værkstedets udmelding ..og noget tyder på at det er ikke noget man lige "klodser bilen op" i Jylland og familien tager på skovtur og kommer tilbage og kører hjem "projekt"
Når jeg sådan er ivrig med tegninger på nettet - med tegninger er det fordi med håndværktøj ved jeg der findes udlagt splittegninger over stort set alt - undrede mig bare ikke nogen havde det tilsnit på biler...hehe hvem har en bog og en scanner så jeg kan få et par tips med Koblingen ..:)) bare rolig jeg er ikke arabisk tæppehandler...men havde jeg noget som nogle have brug for et scannet tips gjorde jeg det selvfølgelig ..den ene hjælp er den anden hver..og jeg ved godt at bogen findes ....så den lander nok på mit bord også...men cyper er nu dejligt kvikt system til at trække information på
Endnu engang tak for jeres hjælp !
ps/
Sgu lidt ærgeligt at jeg har en vogn stående i Jylland som jeg troede jeg kunne køre hjem i - nu viser sandheden sig på et andet plan ..ja hvad gør man ikke i iver over noget bilsjov :)) har man fundet det vil man dælme have det hjem og rode med :)
:) Riget fattes jo penge kan man læse stolpe op og ned så billigt skal det være :)
-
Slavecylinder - der er hydraulisk kobling på sådan en.
Hovedcylinder til tryk sidder fremme ved pedalen og har samme væske som bremse.
Slavecylinder sidder på siden af gearkassen og aktiverer koblingsarmen. ( i stedet for gammeldags kabeltræk)
Men tjek lige søgefunktionen her på siden, jeg er sikker på nogen har lavet beskrivelse og billeder..
Jeg har dog svært ved at tro at en kobling kan være så slidt at den ikke kan trille til kbh med finesse, derfor spørgsmål til værkstedet om hvad det egentlig er den fejler - symptomer, beskrivelse m.m.
-
Hæhæ.. Velkommen til T3nettet! Du virker som en fyr med meget gå på mod, det er vældigt kækt sådan at købe en gammel bil i Vestjylland ubeset :lol:
Er bilen overhovedet synet? Og hvilken sælger "glemmer" at oplyse at bilen har defekt kobling? Hvad har han ellers glemt? Defekte bremse og/eller styretøj? Møre dæk? Havde du tænkt dig at køre den hjem?
Har du undersøgt om der er betalt afgift af den så du kan køre privat?
78.000 km lyder godtnok interessant for en ladbil fra 80erne, den er ikke bare med 5 cifre på speedometeret vel? Så kan det jo ha snurret 2-3 ja 4 gange !!?
Men det kan da sikkert blive et fint hobbyprojekt hvis du har tiden. gåpåmodet lader det jo til du har!
Det er jo helt op til dig men hvis du vil ha en T3 der er synet og starter, kører og ikke får et irriterende nedbrud af den ene eller den anden slags LIGE når man skal bruge den (jeg har været der.. FLERE gange), så ville jeg nok tage ud og kigge lidt på den og evt. tage en med her fra T3nettet der kender lidt til T3erens svage punkter og kan vurdere om den kan bære en renovering, der er desværre mange gulplade T3ere der har levet et meget hårdt liv i hænderne på håndværkere der bare betragtede det som noget der skulle "køres ned" og udskiftes med en nyere model på Mesters regning.
mvh
Jan
-
hvis det er den orange sika i thyborøn som DU Jan ikk har hentet så er det nok ikke rejsen over verdenshavet værd ;0)
-
Som jeg forstår på fritz er der vel handlet ??
Så gem dommedagsprofetierne til han har hentet den.
Det kunne jo være det var en af de få ladefund der stadig eksiterer somewhere out there.
Hvis det er i nærheden af ikast/herning lige efter fyraften til hverdag eller holstebro til aften/weekend kunne jeg måske kigge med, eller tage en vurdering
-
Hehe.. Kenneth din evige optimist...
Skal vi sætte en øl på højkant? Jeg tror statistikken er med mig, men bevares der KAN da findes unikke billige gulplade T3ere der bare lige er til at sætte sig ind og køre i :roll:
Hvis det er den fra Thyborøn som Opelhaj snakker om så så den ud somom at fjedrene havde opgivet bagi, den stod noget med snuden i vejret. Men har kun set dårlige billeder af den på nettet, så udover fjedrene (og koblingen) kan en da være tiptop!!?? :wink:
Glæder os til at se billeer og høre mere om hvordan afhentningen gik..
-
Har faktisk hentet et ladefund til ophug idag. Jomfruelig kabine og tilsvarende varerum, begge dele 100% original. ( ingen ridser og intet verbastlet)
efter 6 år i en lade uden port og uden at være flyttet fik den starthjælp og slog igang på alle 4 cyl. Turboen fløjter og bremserne hang ikke. Forreste støddæmpere er faste og rust de sædvanlige steder.
-
Ja! Til ophug..
Ville du satse på at bruge den som en bil du skulle stole på til dagligt brug?
Det er vel forskellen?
Alt kan sættes i stand og renoveres.. hvis det er det man vil :)
Det er jo ikke fordi T3en er en dårlig bil.. der er bare statistisk set mange på gule plader der har haft et langt hårdt liv...
-
Var faktisk ved at købe den. Vil holde på at den kan nysynes for max. 2000 af mine nettokroner og køre i 2 år som daily driver uden andre udgifter end olie + filter og alm. sliddele.
Hvis ikke jeg havde for mange biler i forvejen var det næsten værd at gøre bare for at lave et statement.
Har før haft det der var værre. Husker en isuzu diesel kassevogn :shock:
pis, nu har vi spammet en tråd igen :oops:
-
isuzu :shock:
det findes forhåbentlig ikke mere :shock:
var de lavet af gamle padderborn eller?
-
Hæhæ.. Velkommen til T3nettet! Du virker som en fyr med meget gå på mod, det er vældigt kækt sådan at købe en gammel bil i Vestjylland ubeset :lol:
Er bilen overhovedet synet? Og hvilken sælger "glemmer" at oplyse at bilen har defekt kobling? Hvad har han ellers glemt? Defekte bremse og/eller styretøj? Møre dæk? Havde du tænkt dig at køre den hjem?
Har du undersøgt om der er betalt afgift af den så du kan køre privat?
78.000 km lyder godtnok interessant for en ladbil fra 80erne, den er ikke bare med 5 cifre på speedometeret vel? Så kan det jo ha snurret 2-3 ja 4 gange !!?
Men det kan da sikkert blive et fint hobbyprojekt hvis du har tiden. gåpåmodet lader det jo til du har!
Det er jo helt op til dig men hvis du vil ha en T3 der er synet og starter, kører og ikke får et irriterende nedbrud af den ene eller den anden slags LIGE når man skal bruge den (jeg har været der.. FLERE gange), så ville jeg nok tage ud og kigge lidt på den og evt. tage en med her fra T3nettet der kender lidt til T3erens svage punkter og kan vurdere om den kan bære en renovering, der er desværre mange gulplade T3ere der har levet et meget hårdt liv i hænderne på håndværkere der bare betragtede det som noget der skulle "køres ned" og udskiftes med en nyere model på Mesters regning.
mvh
Jan
TAk for input ...men når jeg handler er jeg vaskeægte
arabisk tæppehandler !
Nu skal i høre den sande historie...jeg har et byggeprojekt og andre projekter i fremtiden og skal bruge noget "lad" og min tanke var trailer ..men fan nej at hente sand/byggematerialer på en sådan gider grusleverandøren ikke ! så hvad gør man så jo man finder en til kun byggeprojektet med motor og et sæde :) og det fandt jeg så ..om den holder længere eller jeg sælger igen aner jeg ikke lige pt...men klart jeg er 100% typen med renovering og topren motor typen :)
I er satme nogle sladder kællinger :) jo det er den i Thyberøn jeg har udset mig ..men jeg sagde selv den der bil har et problem med fjederen bag det ses jo tydeligt på billedet - men nu er landet sådan jeg har købt ja mundligt men hvis der viser sig røver historier bag så bye bye ! til det projekt ..og i øvrigt har jeg haft kassevogn før og jeg har børn der kan svejse :))) hvis det skulle være - blåøjet ja men
men nu har jeg det sådan med risk ..hvis man kører 140 på motorvejen skal man lige slå bøden op og så udregne om gevinsten er større når man når frem i bizz :)) noget jeg prøvede i min Fritz mercedes 280CE
(225 topfart og det drejningsmoment så den går 140 i 3.gear manuel gear og ikke automatisk kvindefod) da en betjent syntes at 200 km var lige kvikt nok...husk lige på det var efter den gamle målestok...pyha i dag :)) herregud hvorfor skal man kører til Tyskland for at nyde bilkørsel...jo klart med respekt for andre på vejen det er selvfølgelig indforstået.. Lær det Tyske biler er ingeniør kram !
-
"Børn der kan svejse" - hvorfor sagde du ikke det med det samme :-) - du er jo jo lige netop det eftertragtede (er alle der kansvjese ikke det) ekstra medlem af T3-klubben :-)
Lyder somom du ikke går blå-øjet ind i købet - det tror jeg glæder os alle meget - det gør os sg* så triste når nogen brænder nallerne på padding og tømte gearkasser...........
Nu er du fra København - har du set på slæder fra Sverige på Blocket.se.
Der er f.,eks denne SIKA:
http://www.blocket.se/vi/17616475.htm?ca=23_11_s
Eller denne SIKA:
http://www.blocket.se/vi/18485260.htm?ca=23_11_s
Eller denne sika til 6000 svenske:
http://www.blocket.se/vi/18444777.htm?ca=23_11_s
Eller denne fine doka:
http://www.blocket.se/vi/18314577.htm?ca=23_11_s
Der er mange muligheder, lige over broen, og reg-afgtift er rimelig billig.
Velkommen til det Wenligste Websted for Wv (www) :-)
Jens Jakob
-
"Børn der kan svejse" - hvorfor sagde du ikke det med det samme :-) - du er jo jo lige netop det eftertragtede (er alle der kansvjese ikke det) ekstra medlem af T3-klubben :-)
Lyder somom du ikke går blå-øjet ind i købet - det tror jeg glæder os alle meget - det gør os sg* så triste når nogen brænder nallerne på padding og tømte gearkasser...........
Nu er du fra København - har du set på slæder fra Sverige på Blocket.se.
Der er f.,eks denne SIKA:
http://www.blocket.se/vi/17616475.htm?ca=23_11_s
Eller denne SIKA:
http://www.blocket.se/vi/18485260.htm?ca=23_11_s
Eller denne sika til 6000 svenske:
http://www.blocket.se/vi/18444777.htm?ca=23_11_s
Eller denne fine doka:
http://www.blocket.se/vi/18314577.htm?ca=23_11_s
Der er mange muligheder, lige over broen, og reg-afgtift er rimelig billig.
Velkommen til det Wenligste Websted for Wv (www) :-)
Jens Jakob
Haha nu har jeg også set og hørt folk får ondt i tænderne når det har købt katten i sækken...:)) men i mit projekt kan det da godt være at jeg i bund og grund roder så meget at jeg burde kikke mig om efter noget andet end den jeg fandt i Thyberøn - men lige da jeg indgik jagten var tanken ..at lave de projekter færdig og så afhænde bilen igen evt. jeg så at motoren var eftertragtet....men men som altid når man er teknikerfreak...så øges interessen jo som man leder så jeg beholder nok en "egnet model" lidt længerer når jeg først få fingerne i en ....altid sjovt at glassandblæse lidt i en motorblok så alu og andet stål står flankende ny....i min bilpark gennemtiden står 2 T3 ...1 T2 (kors et bundtræk) 1 Opel (splittet total og sandblæst nedfra og op) 1 Isuzu Trooper ...ikke et problem med den motor - men dansk vejr gider de altså ikke :((
Så lidt Mecca Rosso fra Teng Tool har jeg i værktøjskassen...er man bil hobby mekaniker eller er man ikke :)))
Haha kikker lige på de svenske modeller du smed ind ..faktisk så jeg ved en stor parkeringsplads i Kbhn ved Amager varmeværket...stod en total efterladt ..men der var reklame på "dansk smed" som jeg ringede til ..han havde sku købt den i sverige med svenske plader og kørt rundt i den ...held ikke skat vidste det og så havde han stillet den så det var en "andens" opgave at fjerne den til skrot..ja sådan kan man være kreativ "lige over grænsen" :)))
-
Den VW transporter var en død sild (!) sagt lidt mildt ...jeg vender ansigtet en anden vej i vinden helt sikkert.
-
Lyt til T3nettet - hvis Jan K går forbi en orange Sika - så er der gode grunde til det :-)
-
sagde jeg det ikke til jer.. det var en gammel udbanket hankat ham johnny boy havde til salg.. den har kørt med garn på havnen i hele sit liv og ja udover og være tunge så er de osse fulde af saltvand :0) plus der måske er en usandsynlig lille smule salt i luften
-
Den er til skrot... men det kan være den skal slagtes i Sibirien??.. Hvis jeg har tid.. :twisted: :twisted:
-
Værsgo, en svinebillig pæn svensk Sika til 2500 svenske:
http://www.blocket.se/vi/18560729.htm?ca=23_11_s
Eller en doka med volvomotor:
http://www.blocket.se/vi/17837091.htm?ca=23_11_s
Doka med 112 HK benzin:
http://www.blocket.se/vi/18457598.htm?ca=23_11_s
Doka /murerbalje)
http://www.blocket.se/vi/18166250.htm?ca=23_11_s
Pæn Synkro doka til 10K svenske:
http://www.blocket.se/vi/18613346.htm?ca=23_11_s