T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: cortina efter 16. Oktober 2008 kl: 23:20:22
-
Lige pludselig er mit nærlys forsvundet, dvs. at jeg ikke kan tænde det. positionslys er der, fjernlys også, hvor er fejlen :!: :!:
Hvordan kan det sådan lige forsvinde, er det kontakten eller afviserkontakten det er galt med.
Der er strøm op til kontakten men jeg synes ikke at der er noget oppe ved afviserkontakten hvor kan fejlen så være :?: :?:
Hvem har et godt råd :idea:
-
stelpunkt på a stolpen li under instrument bord. det er sikkert et spadestik der har mistet spændingen så det ikk kan klemme mere så der ikk er gennemgang :D
-
Ok synes ellers at jeg har kikket der, men det kan da godt være det gik lidt for hurtigt da vi stod og skulle af sted i byen :oops: Det endte med at vi måtte køre afsted i vores andre biler :twisted: (De køre nu også godt)
Det vil jeg lige prøve i morgen at få chekket.
-
prøv en anden lyskontakt, husk at kørelyset sidder i lyskontakten.
har du tjekket sikringer? :wink:
jeg havde en der var dårlig forbindelse i, den smeltede men bændte ikke over i tråden :wink:
-
Hej Verner
Kom du godt hjem?
Nej har ikke prøvet en anden lyskontakt da jeg ikke har en sådan på lager.
Sikringerne synes at være ok, men det kan da godt være at de skal checkes i morgen da jeg havde for lidt tid til at gå i dyben her til aften. Det prøver vi at finde ud af i morgen hvad der helt præcis er galt, det kan være du har en lyskontakt i overskud Verner eller har du en Opelhaj :?:
-
ja det var jo bare lige ud da jeg drejede i vemb og så 100km senere i jelling til venste og 1,5km senere til højre ku ik være nemmere :)
ja har en vist en ekstra lyskontakt liggende i handskerummet, men uden kørelys automatic :)
ja få noget godt lys på sikringerne og mål evt. med en prøvelampe på begge sider af sikringen.
-
hej hej med jer
det er også sket for mig på nødagtig samme måde men der står jeg på syd fyn og skulle hjem til Djursland om natten
da jeg kom hjem fandt jeg ud af det var bundstykket i tændningslåsen der ikke var særligt godt og da det blev skiftet virkede det hele igen
Mvh Djurs :lol:
-
Er der nogle som har en tændningslås med nøgle som jeg evt. kan afprøve, så jeg kan finde ud af om det er den det er galt med!
Hvis der er, så må det gerne være i nærheden af Holstebro området for så kunne jeg afhente den lørdag den 18.10 :wink:
-
2 spørgsmål:
1) Må jeg høre nogle logiske argumenter for at bundstykket skulle fejle noget, når manden skriver, at han har strøm ved kontakten, og at fjernlyset virker?
2) Er der kørelys på bilen? Hjemmestrikket? Originalt?
Og så en kommentar: Har du et ledningsdiagram over bilen? Læs det. Det der med at skifte i blinde og på andres mistanker baseret på erfaringer fra helt andre biler - det er ikke frugtbart.
-
spørgsmål:
1) Må jeg høre nogle logiske argumenter for at bundstykket skulle fejle noget, når manden skriver, at han har strøm ved kontakten, og at fjernlyset virker?
Fjernlyset virker når jeg holder kontakten inde ellers ikke.
2) Er der kørelys på bilen? Hjemmestrikket? Originalt?
Nej der er ikke kørelys på bilen men det overvejer jeg at få monteret så vi trosalt kan bruge bilen.
Og så en kommentar: Har du et ledningsdiagram over bilen? Læs det. Det der med at skifte i blinde og på andres mistanker baseret på erfaringer fra helt andre biler - det er ikke frugtbart.
Jeg har et diagram over bilen men jeg synes ikke at jeg kan finde nogle fejl når jeg kikker på det.
Hilsen
Jesper
-
Hej
Hvis du skal aktivere overhalings-blink kontakten, har jeg haft samme problem. Først periodisk senere permanet.
Det var lyskontakten - der hvor man kan skrue op og ned for instrumentlyset.
Jeg skilte den af rensede kontakterne og bukkede lidt ( kunne se der havde været nogen før mig) Siden har det virket :)
Det gode ved vores oldtids biler, er at alt kan skilles af. også kontakterne. Prøv det med en japser :!: :!:
Hilsen Poul
-
Hej Poot!
Du har helt ret i at det var lyskontakten det var galt med.
En af tryk pladerne var kommet i klemme så den hang. Lidt fedt og en fil fik den på ret køl igen. Så nu er der lys på dyret igen :D . Det kunne man nok ikke have gjort med en japser som du skriver, har dog aldrig prøvet på en sådan.:wink:
Tak for rådet til jer alle.
Hilsen
Jesper
-
:lol: Vil jo gerne hjælpe :)
Det er som Jarl skriver, de mange ampærer der trækkes gennem kontakten der ødelægger dem.
Jeg mener, at hvis du installerer dette kørelys.
http://media.thg.dk/DAT/pic/m/990000004037.JPG fra THansen.
Vil det tage ampærerne, så kontakten ikke belastes så hårdt. Det vil bare ødelægge muligheden for Tysker parkerings lys ( kun lys i den ene side)
RET MIG HVIS JEG TAGER FEJL - anyone.
Hilsen Poul
-
Nej det gør det ikke har lige monteret på bilen. Tysker pakering fungere stadigvæk, dog er det ingen baglys på bilen kun nummerplade lys. Men vi skal jeg heller ikke se bag ud før det er mørkt :wink:
Er der nogle som har et ledningsdiagrammer over alt loftsbelysning til en Carat med ABS samt over hvordan de to batterier er forbundet!
Gerne som PDF fil.
Hilsen
Jesper