T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Jens Flensborg efter 25. Oktober 2008 kl: 20:14:36
-
Jeg mødte en ven af familien i dag i vores SKY supermarked her i byen. Han havde en lidt underlig oplevelse med sin T3 LLE i Køge i år. På hjemvejen om natten havde han en motorskade og blev så vejledt til VAG VW i Køge. Han er kunde hos det tyske ADAC (sammenlignes med Falck) og han havde en 24 timers garanti på gratis bil til fortsat kørsel og/eller hotelophold.
Nu var det ikke muligt at reparere skaden fra fredag til mandag, det kunne først ske mandag tre dage efter motorskaden. Samtidig var der ingen udlejningsbil til stede ... selvom det er garanteret iflg. forsikringspolicen.
Han var nød til at tage taxa til Roskilde, toget til Fredericia og så taxa fra Fredericia til Flensborg, okay det var den side af sagen og det blev betalt af ADAC. HUSK - bussen var fyldt med hele familien - omkring 6 personer ...
Men ...
Værkstedet i Køge ringede så til ADAC og meddelte en totalskade af en T3 LLE 1992 bus til en værdig af mellem 7-8000 Euro - nu med motorskade - og dermed en nedsat værdig. Dermed iflg. VW værkstedet i Køge et total tilfælde af skrot lige parat til ophuggeren, sådan blev det fortalt overfor ADAC og at bussen skulle køres til skrotten ...
Min ven af familien fik så selv fat i trailer og ekstra trækbil for hurtigst at hente LLEèren hos værkstedet i Køge, han var bange for at en eller anden gut prøvede på at lave et fupnummer i Køge med at få fat i et interessant objekt ... Da han så kom til stedet var der ingen der kunne tale med ham, man var oven i det ikke særlig imødekommende, ærlig og ingen var egentlig rigtig til stede da han hentede bussen på VAG stedet.
Kort og præcis: En eller anden gut deroppe i Køge har fortjent et spark i røven, stedet står nu på listen af useriøse partnere.
vh
Jens
-
Jeg er lidt bange for at det er Volkswagens generelle holdning til T3'ere. De kan ikke se forskel på om det er en udslidt murebalje eller et velbevaret eksemplar. Jeg tror desværre vi er nødtil at opfatte Volkswagen/VAG som uegnede til at servicere/reparere biler som vores...
Ovenstående er min opfattelse af tingenes tilstand i Danmark, jeg kan naturligvis ikke udtale mig om hvordan det står til i Tyskland og andre steder. Vi skal bare være glade for at der findes folk som Niels Erik Thing, som har ekspertisen til at klare den slags opgaver.
/Mads
-
Jeg har heller ikke de bedste erfaringer med pågældende forhandler. Jeg bestilte nogle få reservedele under motorrenoveringen af "gamle Trofast". Det blev aftalt (højtideligt lovet ) at de skulle ringe, når delene var kommet. Efter, at have ventet i, hvad der forekom som umindelige tider, ringede min viv så til dem,: JO! De havde da ligget klar til afhentning i ca. en uge, MEEEN fyren der skulle ringe, var taget på ferie ( og kunne naturligvis ikke finde på, at efterlade f.eks. en seddel om vores aftale !)
Uanset model, årgang osv. synes jeg, at kunder skal og bør altid have den bedste behandling. Så er der da en chance for, at de vender tilbage, eller ???
-
Når jeg kigger ind hos VAG her i Flensborg for at snuse lidt til en T5, så går jeg afslappet hjem igen. En bilkasse plastik med mindre holdbare detaljer sammenlignet med en T3, SHARE HOLDER prismentaliteten med priser i overkanten af det mest fornuftige (her får man et 1/2 hus med fin boliggrund for en hel ny T5 multivan ..).
Og så bliver de opdraget til at skrotte alt det der er ældre end 3 år ...
Ikke helt mit niveau. Ja det er korrekt, at det hører til VAGs politik med at få de gamle rådne T3er fra vejen ... Men de har ikke læst småparagraffer - markedet er gået i stå i disse uder - priserne er en del af årsagen oven i alt det spekulationsfies.
Nå men tilbage til Køge, så kunne vedkommende ikke får munden op, han er fuld af løgn deroppe, det er man nok nød til at blive når man skal lave af en underlig useriøs shitsalgspolitik. Man kan ikke stole på folket, det er det værste ...
ha det bra og spark til huset i Køge når i suser forbi ;-)
Jens
-
For år tilbage ringede jeg til vw for at høre hvad en motor kostede. Pris: 37.000 og så var den ikke lagt i, men dog komplet. Hvis de i køge er gået ud fra denne pris OG to mand i en dag vil at skifte, så når vi hurtigt op på 50% af 8000.
At det er dybt godnat kan vi dog hurtigt blive enige om.
-
Når jeg regner rigtigt, opstår totalskaden først med total 8.000 Euro i løn og reservedele ... inkluderet moms ...
I Tyskkand hos VAG betalte jeg i 2006 ikke mere end 4.000 Euro til en ny TD TD busmotor inkl. løn. Oven i det var justeringen og ESP indebæret i prisen med omtrent 300 Euro.
Det der skete i Køge er useriøst, trist og oven i det er manden med ansvaret i butikken fuld of S.H.I.T. man kan og må ikke stole på de folk, det er vores udkald fra LLE og XXXStar busfolkene her in town.
---
Men at køre 300 KM med tog og TAXA pga. problemet fra Køge til Flensborg er endnu mere bekymrende, når policer og kontrakter indebærer en sær form for seriøs afsikring der mangler, n¨r man kommer til stykket ...
Køge is filled with VAG S.H.I.T.
Jens
-
En nyrenoveret JX koster mellem 1.000 og 1.300 Euro på markedet her i landet. VAG har selv fået fat i underleverandører til at renovere de gamle motorer, de har selv slet ikke mere grejet til at klare de i værkstedet.
Mine erfaringer i 2006 var, at en splinterny motor ikke var OK. Pistolringene var rustet fast og jeg selv gjorde VAG folket i værkstedet bekendt med denne detalje, de kendte ikke til dette "lagerproblem". Senere fik jeg så en anden ny motor og jeg ventede i 4 uger inden bussen var klar igen hos VAG ...
S'dan var det ikke i 1960 med de gamle T1er ...
VAG har forandret sig.
Jens
-
Køge is filled with VAG S.H.I.T.
Jens
Ikke alt og alle i Køge :wink:
-
Alt andet lige var det nok også den værste kombination.
En aldrende tysk bil på et dansk mærkeværksted.
Jeg tror såmænd ikke køge er værre eller bedre end andre autoriserede.
Meen et dansk reservedelsindex der ligger på 200 ifht. den tyske på index 60 gør en stor forskel.
+ en timeløn på storby værksteder på ml. 600-800 Dkr.
Der skal dælme ikke meget til at vælte læsset for en bil der i DK vurderes til ml. 25-40.000 Dkr. i udsalg vel at mærke.
-
Der skal dælme ikke meget til at vælte læsset for en bil der i DK vurderes til ml. 25-40.000 Dkr. i udsalg vel at mærke.
Det er jo det der er problemet, vurderingerne af vores biler ligger for lavt. Hvis man kigger på hvad der kører rundt i Danmark af LLE'er, ***star eller carater for den sagsskyld, så tror jeg ikke mange af ejerene vil stille sig tilfreds med at få 40000 fra forsikringen. Jeg ville i hvert fald ikke...
/Mads
-
En brugt T3 til 80.000 kr koster altså ½ årsløn.
Jeg ville disponere sådan: tage orlov et ½ år,
købe en T3 til 3000kr, og så selv renoverer den.
Jeg tror ikke nogen vil være i stand til at renovere en bil til 3000kr så den bliver i samme stand som en til 80000, uden at kæden hopper af regnskabet.
/Mads
-
Enkelte T3er kan købes til 19.000 Euro hos mobile - i top stand og med seriøse vurderinger fra en sagkyndig ...
Og 80.000 kroner i halvårsløn er heller ikke toppen af bjerget ;-)
Sandheden ligger et eller sted derude og en flot T3 klarer sagtens de 6.000 til 8.000 Euro når lakken er fin, motoren er ny og bilens interieur lever op til fint outfit, resten er pis og papir. Der ligger dog flere under 3.000 Euro ude i provinsen.
So long
Jens
-
En brugt T3 til 80.000 kr koster altså ½ årsløn.
Jeg ville disponere sådan: tage orlov et ½ år,
købe en T3 til 3000kr, og så selv renoverer den.
Jeg tror ikke nogen vil være i stand til at renovere en bil til 3000kr så den bliver i samme stand som en til 80000, uden at kæden hopper af regnskabet.
/Mads
Der er ingen proportionalitet mellem den pris man
betaler for en bil og dens stand.
Se f.eks her:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=6235&postdays=0&postorder=asc&start=10
Den T3 jeg kører i nu, købte jeg for 3000 kr,
for godt 3 år siden.
Jeg har lige haft den gennem syn for anden gang.
Den er rusten, men jeg kan ikke se hvad det skulle
være jeg ikke skulle kunne lave, hvis jeg fik et halvt år til det.
Nu kan jeg godt leve med at min bil ikke er perfekt,
så jeg bruger ikke et halvt år på den.
De yngste T3'ere er mere end 15 år, så ingen af
dem er vel perfekte.
Det er da fint at du kan køre i en bil du har købt for 3000,-kr for 3 år siden, tillykke med det. Men jeg vil våge den påstand at din bil ligner en T3 til 80000, meget lidt! Indretning, rust og mekanisk stand, der vil være en kæmpe forskel.
Det er klart at en 15år gammel bil ikke er perfekt, men 80000 for du altså heller ikke meget ny bil for. Jeg vil tro at sammenlignet med en lang række andre biler, af varierende størrelse og kvalitet vil en T3 være en af de bedste til prisen, og det gælder også i lejet omkring 3000,-.
Der er desuden forskel på om man bare vil have et transportmiddel eller om man vil have en bil.
/Mads
-
Skulle der være problemer med en vurdering af bilernes værdig, så anbefaler jeg en sagkyndig ekspertise. Her i landet bliver disse vurderinger forelagt hos forsikringsselskabet som værdiggrundlag, dette er lovmæssigt især krævet hos veteranbiler.
Ellers taler vi ikke om optærede biler, det var ikke meningen. Måske er de ikke helt så flotte, jeg taler ikke om priser under 5.000 Euro til en T3 og de aktuelle youngtimervurderinger har jeg nævnt et andet sted her i dette forum.
Det er måden i Køge vi snakker om ...
Ha det bra
Jens
-
Hm...værdien af t3.....?
De fleste sondermodeller i Dk er importerede som brugte fra Tyskland. SÅ er der jo liige den med afgiften! Jeg har endnu ikke hørt om nogen brugere herfra, der har stået nede ved Told/Skat og sagt: "Hør nu her lille dame, denne bil er en meget fin sjælden og velholdt vogn, den har en gadeværdi på MINIMUM 80.000, så de 13.000 jeg skal give i afgift er ALT ALT for lidt!"
Nej vel?
-
:lol: :lol: :roll: :wink:
-
Men det var en tyskregistreret T3 med tyske plader der stoppede med motorskade i nærheden af Køge. Dermed har den ikke haft mulighed for at blive justeret med en halv herregård i afgifter fra told og skat inden uheldet, dermed tager vi regnestykket i Euro med op til 7-8.000 Euro inden nedjusteringen.
Måske skulle man kun regne sig frem med danske værdigjusteringer og bilkvaliteter efter besøget hos told og skat (puh hah - lyder lidt for grovt - sådan mener jeg det ikke) så er alle danske T3er farefulde totalskader med sådanne scenarier ;-)
Dette ændrer ikke på oplevelserne hos VAG i Køge, den oprindelige værdig gælder for dette tilfælde, told og skat nedjusteringsindkøbspriser er lidt for langt ude i marken i regnestykket.
Nogle af folkene derude køber selv en Sambabus fra 1963 til to priser i udlandet ... som privatfolk for at spare på flere ting, sådan siges det ;-)
Jens
-
Kan hele denne sag have noget at gøre med den danske lov om at biler der er skadet for mere end 65% af bilens vurderingspris ikke må repareres, men skal totalskades ?
Jeg mener dog at dette kun gælder ved forsikringsskader og ikke fordi man vil lægge en ny motor i sin gamle bil.
-
måske er det bare mig der har misforstået det hele men jeg skal bare lige være sikker
en tysk bil går i stykker i motoren i dk og bliver sendt på et aut dk vag værksted
og dette værksted melder bilen totalskadet til det tyske forsikringsselskab pga denne motordefekt
men der er flere ting her der ikke hænger sammen i mine øjne
1 at forsikringen skal betale for en motor defekt (har jeg aldrig hørt om)
2 at det er værstedet der siger den er totalskadet (det plejer da at være en uafhængig vurderingsmand)
3 man kan altid få en anden til at vuderer skaden hvis man ikke er tilfreds
4 de må ikke røre så meget som en skrue før alle parter er enige og alle papirer er ordnet
-
måske er det bare mig der har misforstået det hele men jeg skal bare lige være sikker
en tysk bil går i stykker i motoren i dk og bliver sendt på et aut dk vag værksted
og dette værksted melder bilen totalskadet til det tyske forsikringsselskab pga denne motordefekt
men der er flere ting her der ikke hænger sammen i mine øjne
1 at forsikringen skal betale for en motor defekt (har jeg aldrig hørt om)
2 at det er værstedet der siger den er totalskadet (det plejer da at være en uafhængig vurderingsmand)
3 man kan altid få en anden til at vuderer skaden hvis man ikke er tilfreds
4 de må ikke røre så meget som en skrue før alle parter er enige og alle papirer er ordnet
Da jeg havde et motorhavari i Østrig for 1½år siden, var SOS international ved at erklære den for "total skadet" da det var en 17år gammel bil og det kunne ikke svare sig at fragte den hjem og give mig en lånebil......men da jeg fortalte dem om den pris den stod mig i fik de en hel anden holdning........
-
Udtalelsen fra firmaet i Køge indebærer bekræftelse af en totalskade, dermed skulle bussen direkte fragtes til skrotten.
Det videre forløb var så, at man ikke servicerede hjemvejen for bussens passagerer iflg. de foreliggende forsikringspolicer, manden skulle desværre ringe til en TAXA og så hjem på egen regning, selvom han havde krav på en udlejningsbil.
Firmaet i Køge har ikke været særlig servicerende og efter oplevelsen blev bussen ejer endda bange for, at en eller anden gut i Køge ville redde bussen i land til et "nyt privat projekt" ... Derfor hentede han straks sin LLE med trailer hjem til Flensborg og folket i Køge havde ikke "nerver" til at snakke med ham, de forsvandt ...
Jeg håber, at det nu endelig er mere pædagogisk forklaret, servicemanden i Køge er nummero UNO på listen af "most persons full of VAG S.H.I.T. for tiden.
Jeg ville eksplodere overfor servicemedarbejderne, hvis jeg med ADAC, FALCK eller andre forsikringspolicer til en udlejningsbil ville blive udsat for denne form for service ... nemlig ingen service - kapische????
ha det bra
Jens
-
jeg er helt med på at det r.v dårlig service din ven har været udsat for
men jeg har bare aldrig været ude for at bilen skulles vurderes af et forsikringsselskab fordi den var gået i stykker
hvis bilen går i stykker og den bliver sendt på værksted er det vel for ejers regning og så kan det jo være ligegyldigt om det kan betale sig eller ej de skal jo enten bare lave den eller sige nej hvis de ikke gider at rode med den
det samme er det med falck (eller andet bugseringsfirma) hvis de skal hente min bil er det da over hovedet ikke op til dem om den skal laves eller ej det må da være mit valg da det jo er mig der skal betale reperationen
så om de er nogle tosser på vag i køge er vist klart efter den historie
men noget helt andet er jo at de fleste aut forhandlere i dk jo synes at alle biler over 5 år er noget gammelt l.rt der høre til hos den lokale jernhandler og egentlig er fuldstændig ligeglad med om din bil er din evige og største kærlighed (som de fleste t3 jo er :D )
kan de ikke tjene penge på dig er du som regel uden betydning for dem
nu skal jeg også passe på ikke at skære dem alle over en kam for kører jeg til vw i åbenrå aner de ikke en bjælde om noget som helst hvis det er over 5 år gammelt
men kører jeg til tønder er der næsten ikke det jeg kan få hvis jeg snakker med den rigtige
men desværre løber man for det meste ind i de første
-
har man kasko på bilen så kan de jo betale for at få motor havariet lavet, deraf vurderingen
Lennart
-
har man kasko på bilen så kan de jo betale for at få motor havariet lavet, deraf vurderingen
Lennart
det er nok bare mig der er håbløst bagefter :D men en ansvar eller kasko forsikring er da kun til hvis der opstår en skade (buler,smadret rude)på bilen og ikke en alm defekt pga alm slidtage såsom motorhaveri bremser der går istykker og lign
-
har man kasko på bilen så kan de jo betale for at få motor havariet lavet, deraf vurderingen
Lennart
det er nok bare mig der er håbløst bagefter :D men en ansvar eller kasko forsikring er da kun til hvis der opstår en skade (buler,smadret rude)på bilen og ikke en alm defekt pga alm slidtage såsom motorhaveri bremser der går istykker og lign
Nej. Det vil jeg også mene er rigtigt, men via det røde forsikringsbevis skulle det til gengæld nok kunne lade sig gøre at få den transporteret hjem ub.
-
Der er sikkert en grænse for hvad man vil transportere rundt i Europa. Står man i Portugal med en totalskadet golf fra '86 tror jeg da at autohjælp-selskabet tager stilling til om det er værd at transportere liget hjem eller ej.
At der så ikke er en eneste i Køge, der vidste bare lidt om hvad de stod med i hænderne er dog stadig dybt mystifistisk.
-
Der er altså også nogen af sommerens haglskader fra italien, der ikke kommer hjem på trods af kasko og rødt bevis.
Men det ændrer jo ikke på at en motorskade er for ejers regning og aldrig kan komme forsikring ved.
At vw så ikke kan honorere de betingelser som kunden har haft med lånebil m.m er en tredje ting, men nok den mest irriterende.
-
Der er altså også nogen af sommerens haglskader fra italien, der ikke kommer hjem på trods af kasko og rødt bevis.
men så vil jeg også mene at ejerne har sagt god for det og det er blevet aftalt en erstatning
for har du først betalt et abb på at få tansporteret din bil når den går i stykker så har de fadme også bare at gøre det
de skulle lige efterlade grünhilde i et fremmed land langt væk hvor hun ikke selv kunne finde hjem fordi de ikke mente hun var det værd
sikken en ballade der ville blive med hendes ejer :D
-
Jeg har nu også haft den "ære" at handle med de ...... i Køge, havde en genstilling tilbage i 99' hvor jeg skulle have skiftet nogle bøsninger foran. De lovede bilen færdig til en bestemt dag 3 gange da de så endelig var færdige havde de den frækhed at bede mig fjerne bile med det samme og betale kontant på stedet hmmm de havde trukket den til den anden sidste dag for genstillingen og jeg sad i Nordjylland og der var ikke plader på bilen, se det kalder jeg en fantastiks service .... NOT
Lånte dog prøveplader af et venligt værksted og fik den synetmen i min bog så findes FAG Køge ikke mere.
-
Bekræfter desværre bare mine fordomme om det pågældende sted. Vil dæleme hellere køre 100 km efter dele, end sætte min lid til de .......