T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: bos1 efter 29. Oktober 2008 kl: 08:20:41
-
den unge dame har siden jeg skiftede motor haft et problem med starteren ment på den måde den kører meget trægt rundt så det lyder som om der ikke er strøm nok (men det er der ) for så pludselig at drive starteren rundt med masser af strøm og derefter starte
her til morgen kørte starteren så lige en halv omgang for så at være død som en sild og der er stadig masser af strøm
men ligemeget hvad jeg gør kommer der ikke engang et lillebitte klik fra den og alle ledninger er renset og sidder på og jeg har også prøvet at korslutte den så det er ikke bundstykket
så hvis nogen har en ide høre jeg den meget gerne :D
-
Pr0v at bank paa den med en hammer. Dette skal selvf0lgelig ikke g0res med hovedet under armen. S0rg for du banker paa den store cylinder og ikke den lille cylinder som sidder oven paa.
Der kan samle sig noget kulst0v pga. slitage og hvis der kommer for meget saa begynder den at gaa traegt.
At banke paa den vil l0sne st0vet saa den kan k0re bedre rundt - det vil ikke fixe dit problem. Det k0ber dig bare lidt mere tid.
M0lle plejer at vaere den onde Starter pusher saa maaske du kunne tale med ham om at k0be en ny.
Held og lykke.
-
den unge dame har siden jeg skiftede motor haft et problem med starteren ment på den måde den kører meget trægt rundt så det lyder som om der ikke er strøm nok (men det er der ) for så pludselig at drive starteren rundt med masser af strøm og derefter starte
her til morgen kørte starteren så lige en halv omgang for så at være død som en sild og der er stadig masser af strøm
men ligemeget hvad jeg gør kommer der ikke engang et lillebitte klik fra den og alle ledninger er renset og sidder på og jeg har også prøvet at korslutte den så det er ikke bundstykket
så hvis nogen har en ide høre jeg den meget gerne :D
hva med det lille signal kabel på starteren - det har nu drillet mig 2 gange. Senest fald det af på en tur ned til tanken 300m, den startede fint men da jeg skulle starte igen efter endt tankning.......villle den ingen ting, jeg skubbede den selv igang og kørte hen hvor jeg kunne se ind ved gearkassen fra ventre baghjul og sætte det på igen!
-
Enig med Morten - jeg havde en dårlig forbindelse i det lille kabel v kabelskoen, det endte i en non-funktionel starter - og udskiftning af kabelsko (intermistisk) - minder mig om at jeg jo nok "burde" få det lavet ordentligt.................
JJ
-
så har jeg prøvet forskelligt
der er strøm til styrestrøm
har prøvet at banke på starteren uden held
og der er også strøm i hovedkabelet
og når man drejer nøglen kan det kun ses minimalt på alt det andet lys på bilen
så jeg tror bare at jeg må erklære starteren for død
-
Det er sikkert bøsningen til starteren , i gearkasseklokken
-
Det er sikkert bøsningen til starteren , i gearkasseklokken
den kræver vidst lidt nærmere forklaring :D
-
Det er sikkert bøsningen til starteren , i gearkasseklokken
den kræver vidst lidt nærmere forklaring :D
Der hvor starteren hopper ind og t0rnere motorern sidder der en lille b0sning som godt kan blive slidt oval.
Jeg kan nu ikke se hvoffor den skulle forhindre starteren i at fungere. Jeg har engang startet en motor uden den b0sning og det larmede rigtig grimt (godt det ikke var min egen : ) ).
Jeg tror ogsaa din starter er d0d. Pr0v at skifte den. Det er d0d nemt - bare husk ogsaa at skifte den b0sning som Christian talte om. Den kan godt vaere besvaerlig at faa ud men den skal altsaa skiftes. Der f0lger en med den nye starter du k0ber.
: )
-
Prøv at kontrollere stel kabel mellem motor og karossen
-
Er der nok stel mellem starter og Gearkasse klokke
det kan godt være det der giver problemet
-
Jeg har lige været ude at tage nogle billeder til dig så du kan se den bøsning vi taler om.
: )
-
Prøv som nævnt at tjekke din stelforbindelse...
Har selv oplevet nøjagtigt det samme med 2 T3'ere (min egen incl.) og begge gange var det en skidt stelforbindelse...
Startkabel på minus polen på batteriet og om på en af boltene på startersiden...
Hvis det er tilfældet med manglende stel, så ud med starteren og rense anlægsfladerne på både gearkasseklokke og starter...
-
Og husk så lige, at kontrollere stelforbindelsen inde ved gearkasseophænget!
Hvis den er dårlig ( og det er set før ) kan du ligeså godt starte med en udskiftning af den / montere en ekstra forbindelse mellem karrosseri og motor & gearkasse, da dette også har betydning for generatorens opladning af batteriet.
-
tusind tak for alle svarene og illustrationer
det med stelforbindelse vil jeg lige prøve imorgen
ellers har jeg fået fat i en anden starter
skønt med dette forum når det begynder at drille lidt for meget :D :D :D
-
så blev stelforbindelsen afprøvet uden held
så det bliver til en anden starter
men endnu en gang tak for hjælpen :D :D
-
nu har jeg også skiftet bøsningen men har ikke hjulpet noget den gør det stadig
det er ligesom om at når motoren bliver varm og jo flere gange den skal starte efter hinanden (feks når jeg henter børn) så bliver være og være
nogen der har flere ideer
-
Har du skiftet/renoveret din startmotor? Hvis alle strømforbindelser til den er top-i-orden, så må fejlen jo søges indeni. Jeg tænker relæ/kul/rotor/statorvindinger/endebøsning i "kulenden"
-
den første starter brændte jeg af under lign omstændigheder så jeg tror ikke at det er i starteren problemet ligger
men jeg kom til at tænke på at bøsningen gled rimelig nemt i så kan det evt være den der sidder lidt løst og giver de samme symtomer som en slidt
@: jarl har du læst min pm
-
Og når nu du har brændt en starter af med de eksisterende kabler, så har du selvf. tjekket kablernes spændingsfald under belastning, right?
PM? Næ, sku' jeg det? :wink:
Men så får du da et svar her: Jeg frafalder min option på gearksaaen. Til jernmanden med den. Undskyld min manglende besvarelse.
-
Og når nu du har brændt en starter af med de eksisterende kabler, så har du selvf. tjekket kablernes spændingsfald under belastning, right?
nej det har jeg ikke
og hvordan gør man så lige det
kan ir på selve kablet være nok til alt dette
-
Og når nu du har brændt en starter af med de eksisterende kabler, så har du selvf. tjekket kablernes spændingsfald under belastning, right?
nej det har jeg ikke
og hvordan gør man så lige det
Først og fremmest brug øjnene og fornuften, sidder alt ordentligt, rent, fastspændt og i original stand/størrelse.
Selve målingen kan du vel lave med et voltmeter. Mål spændingen på starteren når du starter.
kan ir på selve kablet være nok til alt dette i Grelle tilfælde ja.
Der er en grund til at der sidder et ordentlig Motherfu... kabel, der skal leveres enorme mængder af strøm.
Kurt
-
den unge dame har siden jeg skiftede motor haft et problem med starteren ment på den måde den kører meget trægt rundt så det lyder som om der ikke er strøm nok (men det er der ) for så pludselig at drive starteren rundt med masser af strøm og derefter starte
her til morgen kørte starteren så lige en halv omgang for så at være død som en sild og der er stadig masser af strøm
men ligemeget hvad jeg gør kommer der ikke engang et lillebitte klik fra den og alle ledninger er renset og sidder på og jeg har også prøvet at korslutte den så det er ikke bundstykket
så hvis nogen har en ide høre jeg den meget gerne :D
HVORDAN og jeg mener HVORDAN ved du at der er alt det strøm. Her skal nævnes at du både skal have Ampere og Volt til rådighed når du starter.
Batterier er en mærkelig størrelse. Jeg har oplevet meget på den konto.
Hvordan ved du det. ???? (del af analyse arbejdet)
Kurt
-
den unge dame har siden jeg skiftede motor haft et problem med starteren ment på den måde den kører meget trægt rundt så det lyder som om der ikke er strøm nok (men det er der ) for så pludselig at drive starteren rundt med masser af strøm og derefter starte
her til morgen kørte starteren så lige en halv omgang for så at være død som en sild og der er stadig masser af strøm
men ligemeget hvad jeg gør kommer der ikke engang et lillebitte klik fra den og alle ledninger er renset og sidder på og jeg har også prøvet at korslutte den så det er ikke bundstykket
så hvis nogen har en ide høre jeg den meget gerne :D
HVORDAN og jeg mener HVORDAN ved du at der er alt det strøm. Her skal nævnes at du både skal have Ampere og Volt til rådighed når du starter.
Batterier er en mærkelig størrelse. Jeg har oplevet meget på den konto.
Hvordan ved du det. ???? (del af analyse arbejdet)
Kurt
den konklusion kom jeg til fordi at hvis den lyder som om at der ikke er strøm nok til den drejer jeg nøglen tilbage og prøver igen og så lyder den (nogen gange efter et par forsøg) normalt
-
Min erfarenhet av volkswagen är dålig aluminium i växellådor prova med en extra -kabel till startmotoren en startkabel eller dylikt.
-
Min erfarenhet av volkswagen är dålig aluminium i växellådor prova med en extra -kabel till startmotoren en startkabel eller dylikt.
du mener noget mere stel -
-
Ja
-
Og nu mens du er i gang: Polerne på batteriet og kablernes fastgørelse. De SKAL sidde urokkeligt fast, og der skal selvfølgelig være 112% forbindelse.
-
Og nu mens du er i gang: Polerne på batteriet og kablernes fastgørelse. De SKAL sidde urokkeligt fast, og der skal selvfølgelig være 112% forbindelse.
det er tjekket og sidder som det skal
nu sidder der 2 batterier på den kan det ene godt strejke en gang i mellem
-
du kan også gå til den tråd der hedder bøsningsskifte ved nye stater. jeg tror du har lidt af det samme problem som mig. :cry:
-
du kan også gå til den tråd der hedder bøsningsskifte ved nye stater. jeg tror du har lidt af det samme problem som mig. :cry:
jeg har lige skiftet bøsningen på min og der så hullet fint og helt ud (havde set din tråd)
-
Og nu mens du er i gang: Polerne på batteriet og kablernes fastgørelse. De SKAL sidde urokkeligt fast, og der skal selvfølgelig være 112% forbindelse.
det er tjekket og sidder som det skal
nu sidder der 2 batterier på den kan det ene godt strejke en gang i mellem
Hvordan er de forbundet. ?
Er det ikke et batteri til Bilen, og et batteri til Camping.
Et batteri strejker ikke engang imellem, men det kan godt ligge lige på en grænse enten med spændingen eller med strømmen og så virker det som det ikke altid kan, temperatur og dagsaktuel ladestand har indflydelse. Eller du prøver at starte og det så lige sparker liv i cellerne, så når du prøver anden gang er den der.
Tjek og dobbelt tjek alle ledninger og forbindelser, pil eventuelt nummer to batteri fra. Prøv et andet batteri. Og mål gerne spændingen.
Kurt
-
Og nu mens du er i gang: Polerne på batteriet og kablernes fastgørelse. De SKAL sidde urokkeligt fast, og der skal selvfølgelig være 112% forbindelse.
det er tjekket og sidder som det skal
nu sidder der 2 batterier på den kan det ene godt strejke en gang i mellem
Hvordan er de forbundet. ?
Er det ikke et batteri til Bilen, og et batteri til Camping.
Et batteri strejker ikke engang imellem, men det kan godt ligge lige på en grænse enten med spændingen eller med strømmen og så virker det som det ikke altid kan, temperatur og dagsaktuel ladestand har indflydelse. Eller du prøver at starte og det så lige sparker liv i cellerne, så når du prøver anden gang er den der.
Tjek og dobbelt tjek alle ledninger og forbindelser, pil eventuelt nummer to batteri fra. Prøv et andet batteri. Og mål gerne spændingen.
Kurt
ja der er muligheder nok :D
må lige prøve at se på det i løbet af ugen og vender så tilbage hvis jeg har fundet en løsning eller flre problemer
-
så skulle den være det rigtige sted :oops: :oops: :oops:
fandt lige denne forklaring herinde http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=16719&highlight=starter
etter hva jeg har fått med meg tidligere skal dem gjerne være sånn.. har noe med kompresjonen som bygger seg opp når den står, blir ett slags vakum i sylindrene.. en slitt motor er visstnok ikke sånn... den drar visst "normalt".. så er vel normalt at det er unormalt på t3..
nu har jeg nemlig prøvet med andre batterier, nye stik og nye stelforbindelser og selve klblet er heller ikke særlig gammelt
så det er nok noget man bare skal leve med