T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Hawaiibussen efter 05. November 2008 kl: 12:53:06
-
Ja min slavecylinder er bygyndt at nasse væske ved "stangen"/stemplet som kommer ud af cylinderen, der står lidt væske i gummimancheten, påfyldningbeholderen er sunket lidt. Det indtil videre "kun" periodisk, men vil gerne have styr på det! den kobler fint ud og kan holde tryk i lyskurver osv.
Men der et rep sæt hos howdi, kan det anbefales eller er det bedre/hurtigere at skifte til en ny?
-
Det kommer an på om der er blevet slebet grat/lavet rand indvendig i slavecylinder.
Jeg ville til hver en tid starte med rep-sæt fra HowdiAudi og se om det ikke var nok :-)
Ellers har jeg en Blue* på hånden i Hamburg, hvor der sidder en god slave-cylinder, var det noget?
JJ
-
Ja min slavecylinder er bygyndt at nasse væske ved "stangen"/stemplet som kommer ud af cylinderen, der står lidt væske i gummimancheten, påfyldningbeholderen er sunket lidt. Det indtil videre "kun" periodisk, men vil gerne have styr på det! den kobler fint ud og kan holde tryk i lyskurver osv.
Men der et rep sæt hos howdi, kan det anbefales eller er det bedre/hurtigere at skifte til en ny?
hvordan holder man egentligt tryk i en lyskurve???? Måske kan det forklare de bøjede pæle, som man nogen gange ser i vejkryds. Og mig, som troede, at de var blevet påkørt. Nu viser det sig måske at de blot er punkterede eller har fået fejl på ventilen???
Og jeg har måske også noget brugt liggende.
-
Vidste du ikke, at det kommunens folk, der fiser rundt med en cykelpumpe og retter lysstanderne op ?????
:D :D :D
-
Ja min slavecylinder er bygyndt at nasse væske ved "stangen"/stemplet som kommer ud af cylinderen, der står lidt væske i gummimancheten, påfyldningbeholderen er sunket lidt. Det indtil videre "kun" periodisk, men vil gerne have styr på det! den kobler fint ud og kan holde tryk i lyskurver osv.
Men der et rep sæt hos howdi, kan det anbefales eller er det bedre/hurtigere at skifte til en ny?
hvordan holder man egentligt tryk i en lyskurve???? Måske kan det forklare de bøjede pæle, som man nogen gange ser i vejkryds. Og mig, som troede, at de var blevet påkørt. Nu viser det sig måske at de blot er punkterede eller har fået fejl på ventilen???
Og jeg har måske også noget brugt liggende.
den begynder ikké at køre når jeg har koblingen trådt i bund ved en lyskurve.........capice... :?:
-
Jeg har prøvet Howdi´s pakningssæt og det var helt super, tror det kostede omkring 80 kr og det er jo ikke en ny slave i hvert fald. Sjovt nok var der ikke spor af en slid kant inden i efter ca 15 år, så den fik lige et stykke vandslibepapir korn 600 på et stykke skumgummi i den batteridrevede bore-fætter og den er totalt tæt nu efter halv andet år. Der er flere forskellige typer af de stænger der kommer ud af cylinderen, pas på med dem der har plastic krave, de knækker af som bare fan... de tidligere der er helt i metal er sagen her.
Leif
-
Og hvis du er lidt pertentlig, så køber du Biltemas lille bremsecylinderhoner, adskiller og affedter cylinderen, honer til du har perfekt overflade - også ved kraven, monterer de nye pakninger og så har du noget, der matcher en ny.
-
Ja min slavecylinder er bygyndt at nasse væske ved "stangen"/stemplet som kommer ud af cylinderen, der står lidt væske i gummimancheten, påfyldningbeholderen er sunket lidt. Det indtil videre "kun" periodisk, men vil gerne have styr på det! den kobler fint ud og kan holde tryk i lyskurver osv.
Men der et rep sæt hos howdi, kan det anbefales eller er det bedre/hurtigere at skifte til en ny?
hvordan holder man egentligt tryk i en lyskurve???? Måske kan det forklare de bøjede pæle, som man nogen gange ser i vejkryds. Og mig, som troede, at de var blevet påkørt. Nu viser det sig måske at de blot er punkterede eller har fået fejl på ventilen???
Og jeg har måske også noget brugt liggende.
den begynder ikké at køre når jeg har koblingen trådt i bund ved en lyskurve.........capice... :?:
Nååååå... sån????
-
Og hvis du er lidt pertentlig, så køber du Biltemas lille bremsecylinderhoner, adskiller og affedter cylinderen, honer til du har perfekt overflade - også ved kraven, monterer de nye pakninger og så har du noget, der matcher en ny.
jeg må se hvad mine evner rækker til.....
Jeg er nu mest itvivl om hvordan jeg får pexrøret af på cylinderen, hvis jeg skal ha det hele af.