T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Jarl efter 16. November 2008 kl: 18:41:14
-
For et halvt år siden var min elskede kone i sommerhus med ungerne og noget familie. Jeg var - sædvanen tro - herhjemme og pukle med praktiske projekter.
Da fruen kom hjem, var det tid til olieskift på Astra'en. Ups!. Den havde helt tydeligt været oppe og ride på noget med bundkarret - trælse ridser og lidt trykket ind.
En tidlig morgen et halvt år senere var jeg på vej i Caraten til arbejde. Det var en af de første rigtig kolde morgener med rim på græsset. Pludselig ringede telefonen. Det var fruen: "Den blinker for olietryk!" "Nå - du stopper lige og starter igen - slukker den lampen, kører du bare videre", sagde jeg. Og den blinkede ikke mere den dag. Sådan gentog det sig flere morgener, men kun, når det var koldt. Den blinkede lige med olielampen kortvarigt om morgenen - ellers ikke.
Nu har jeg løst problemet og set i bakspejlet var det såre logisk. I ovenstående beskrivelse er alle forhold, der skal til for at stille en korrekt diagnose. Hvem kommer først?
-
Det er konen som kører bilen :wink:
/Mads
-
Måske kunne den tykke olie ikke løbe til sien, fordi der var blevet mindre plads. Eller sien var blevet trykket lidt sammen efter mødet med et eller andet. Igen kombineret med tyk olie???? Nej den løsning er nok for tyk....
-
Ja, Mølle - det udløser en donation på på kold juleøl, når vejen fader forbi. Du har ret. Bundkarret var klemt op til sugehullet under sien, så tyk kold olie ikke kunne passere hurtgt nok. Når olien havde fået lidt varme, gik det fint.
Kuren var at sætte bundkarret (pladejern) op i pressen og klemme det til oprindelig facon.
Mærkeligt fænomen, der har voldt mig noget hovedbrud. Lavt olietryk med meget varm motor og tynd olie, der pisser ud af slidte lejer, kan jeg forstå, men lavt olietryk med kold og tyk olie - hmm - det var sært.
-
Ja, Mølle - det udløser en donation på på kold juleøl, når vejen fader forbi. Du har ret. Bundkarret var klemt op til sugehullet under sien, så tyk kold olie ikke kunne passere hurtgt nok. Når olien havde fået lidt varme, gik det fint.
Kuren var at sætte bundkarret (pladejern) op i pressen og klemme det til oprindelig facon.
Mærkeligt fænomen, der har voldt mig noget hovedbrud. Lavt olietryk med meget varm motor og tynd olie, der pisser ud af slidte lejer, kan jeg forstå, men lavt olietryk med kold og tyk olie - hmm - det var sært.
Jamen :oops: :oops: :oops: Det var da ik så svært :oops: :oops:
-
mit gæt var på sele alarmen som blinke til konen :D
-
Ja, Mølle - det udløser en donation på på kold juleøl, når vejen fader forbi. Du har ret. Bundkarret var klemt op til sugehullet under sien, så tyk kold olie ikke kunne passere hurtgt nok. Når olien havde fået lidt varme, gik det fint.
Kuren var at sætte bundkarret (pladejern) op i pressen og klemme det til oprindelig facon.
Mærkeligt fænomen, der har voldt mig noget hovedbrud. Lavt olietryk med meget varm motor og tynd olie, der pisser ud af slidte lejer, kan jeg forstå, men lavt olietryk med kold og tyk olie - hmm - det var sært.
Juleøl... Hvad er der galt med Glögg????
-
varm rødvin og müsli!! FØJ :x
juleøl jatak :P
-
Müsli'en kan piftes gevaldigt op med en sjat snaps!
:twisted:
-
Müsli'en kan piftes gevaldigt op med en sjat snaps!
:twisted:
hørt eller brun stærk rum