T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Samsø efter 07. December 2008 kl: 17:34:08
-
hej er der nogen der har forsøgt sig med llk i fronten? og med hvilket resultat?
-
Hvis du skal have LLK i fronten skal det vist være af typen der vandkøler selve ladeluften bagi og så leder vandet om foran...
Hvis du fører turbo luften helt frem til fronten og tilbage igen vil du få et helt enormt lag på din turbo...
-
det dur ikke helt om til fronten!
som der bliver skrevet, der er for langt!
jesper
-
hmm. nogen som har prøvet?
-
hmm. nogen som har prøvet?
hva menes der med lag?
-
du får for lidt trykrespons! du skal have et bestemt turbotryk i dit system, turboen skal kunne fylde rørene hurtigt og effektivt! jo længere rør i samme diameter jo længere tid går der for turbotryk, og responsen vil være langsommere!
-
Med lag menes også turbotøven, dvs. som din bil sikkert er nu, så reagerer turboen sådan ca. lige så hurtigt som du kan trykke på speederen...
Hvis du så smider x meter rør/slange ind mellem turbo og manifold, for at få luften ud til LLK i fronten, så er den meget længere om at opbygge trykket (hvis den overhovedet kan). Resultatet af dette er lag eller også kaldet turbotøven...
-
men hvor meget vil denne forsinkelse betyde? den med vand kenderr jeg. det skal bare være som på fruens volvo, og så bare med cirkulering ud gennem en alm køler.. det kunne man jo selvfølgelig også lave.. http://www.youtube.com/watch?v=35Jj3ujKIC8 llk er i kassen på siden.
-
samme link men uden fejl: http://www.youtube.com/watch?v=35Jj3ujKIC8
Jamen Hr synsmand den er helt std og ikke det mindste justeret i pumpen.
Med baggrund i pulling scenen burde det være muligt at få samlet stumper til en water/air ladeluftkøler og masser af knowhow i opbygningen. Der findes forskellige kit der kan virke som inspiration på nette - google er din ven her.
Det her er hygge: http://www.youtube.com/watch?v=6rsfFc00lQI&NR=1
-
Forsinkelsen på en rimelig stor turbo, kan faktisk være livsfarlig i visse situationer. Dog nok ikke så aktuelt med en T3 :lol: :lol: :lol:
Hvis du i en bil med turbo laver en manøvre hvor du eks.vis kommer i en kurve og den så sætter ind med sit store tryk for sent risikerer du at skride ud.
Eller i en overhaling har brug for det ekstra umph og det udebliver.
Alle dage har man tilstræbt at lave speederrespons så "accurate" som overhovedet muligt ligegyldig hvilken trykladning man bruger, simpelthen for bedre at have føling og kontrol med køretøjet.
Svarer måske lidt til at bilen først drejer 5 meter efter at du har drejet på rattet.
Man kan sikkert lære at leve med det, men det er fandme ubehageligt.
Jeg har på et tidspunkt set billeder/beskrivelse af scoop monteret bagerst på taget af en T3 for at drive luft ned i intercooler placeret i venstre bagerste side, men kan ikke huske hvor.
-
Forsinkelsen på en rimelig stor turbo, kan faktisk være livsfarlig i visse situationer. Dog nok ikke så aktuelt med en T3 :lol: :lol: :lol:
Hvis du i en bil med turbo laver en manøvre hvor du eks.vis kommer i en kurve og den så sætter ind med sit store tryk for sent risikerer du at skride ud.
Gode gamle BMW 2002 turbo...
/Mads
-
Ja :lol: :lol:
Der var vist en enkelt porsche der gjorde sig uheldig bemærket pga. turbotøven. LLK i fronten og stor motor i bag var ikke en succesfuld kombination
-
Ja :lol: :lol:
Der var vist en enkelt porsche der gjorde sig uheldig bemærket pga. turbotøven. LLK i fronten og stor motor i bag var ikke en succesfuld kombination
Sådan en har jeg prøvekørt. Man giver fuld gas og først tænker man: En kønsløs plastikbil kan sgu da følge med den her....
Så går der et laaaangt sekund og pludseligt danser den lille nål i det original ladetryksur indbygget i instrumenterne cancan og man tænker wauw, det her har jeg ikke 100% styr på. Vildt, lad os prøve igen 8)
Mht rørføringen frem til frontmonteret llk bliver det heller ikke nemt. Medmindre man har en 2wd syncro, så er der plads der hvor den forreste drivline engang sad.