T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: opelhaj efter 25. December 2008 kl: 16:04:35
-
6 cylle perkins disella jo det vil den sikkert bli mer kvik af.... NOT :0) den var go i mejetærskerne i slut 70erne så er det vidst sagt. V6 tdi er vidst vejen frem og så vejer den klump cirka det halve af en perkins
-
6 cylle perkins disella jo det vil den sikkert bli mer kvik af.... NOT :0) den var go i mejetærskerne i slut 70erne så er det vidst sagt. V6 tdi er vidst vejen frem og så vejer den klump cirka det halve af en perkins
Den er også for lang til at kunne være der... og så har den jo JX-erens problemer, fx. topstykkets styrke.. Og det bliver nok ikke bedre at at det er ½ gang længere.
Det var ikke der jeg ville sætte mine sparepenge. Så hellere en Audi 5 cyl. TD.
Men det er jo noget lettere at indbygge en 4 cyl. TDIer, da den jo "passer".
-
http://da.wikipedia.org/wiki/TDI_(motor)
-
Kan man ik smide en 6 cyl diesel motor fra en LT 31/35/40 i en T3 med fordel eller hvad????
/Bo
...Du har vel ikke allerede brændt den anden af, fordi du er vant til flere omdrejninger... :lol: :lol:
Tony
-
I øvrigt har der aldrig ligget en 6 cyl Perkins i LT. Perkinsmaskinen var 4 benet - VW's egen var 6 benet og den samme som ligger i Volvo 200- og 700-serien. En formidabel motor - omdrejningsvillig og med en lyd, så guderne må sig forbarme, men som det allerede er anført, så er den umidelbart for lang til T3.
Som Mølle siger, så er Audis fembener en option - også en vidunderlig maskine, men når man indleder det projekt, så skal man lige huske at aflyse alle sociale aktiviteter det næste halve år samt lægge nogle tusinde til side til specialstumper, for det er ikke "bare lige" at lægge sådan i.
Vær du nu glad for din fine 4 benede - i den familie kan du få både masser af power (AAZ)fin økonomi (JX) og levetid (KY/CS).
-
Vær du nu glad for din fine 4 benede - i den familie kan du få både masser af power (AAZ)fin økonomi (JX) og levetid (KY/CS).
Smukt citat - minder meget om it-verdenens triangel "Tid, pris, kvalitet - vælg 2 - lad os "optimere" på den tredje - så skal det nok gå op"........
-
I øvrigt har der aldrig ligget en 6 cyl Perkins i LT. Perkinsmaskinen var 4 benet - VW's egen var 6 benet og den samme som ligger i Volvo 200- og 700-serien. En formidabel motor - omdrejningsvillig og med en lyd, så guderne må sig forbarme, men som det allerede er anført, så er den umidelbart for lang til T3.
Som Mølle siger, så er Audis fembener en option - også en vidunderlig maskine, men når man indleder det projekt, så skal man lige huske at aflyse alle sociale aktiviteter det næste halve år samt lægge nogle tusinde til side til specialstumper, for det er ikke "bare lige" at lægge sådan i.
Vær du nu glad for din fine 4 benede - i den familie kan du få både masser af power (AAZ)fin økonomi (JX) og levetid (KY/CS).
og jeg mener også at det er den motor der ligger i bmw 324D/TD E30 og 524D/TD E28
-
og jeg mener også at det er den motor der ligger i bmw 324D/TD E30 og 524D/TD E28
Nja - gid det var så vel, men de minder jo ikke helt om hinanden:
(http://i41.tinypic.com/1tx0sl.jpg)
(http://i42.tinypic.com/35dci76.jpg)
-
He He, nej det er sgutte den samme motor.
Når man kender begge ved man også at der en verden til forskel i gangkultur, og det er desværre ikke til vw's fordel :lol: :lol:
Fatter har en gammel 524TD - uhhh-det spinder
-
I øvrigt har der aldrig ligget en 6 cyl Perkins i LT. Perkinsmaskinen var 4 benet - VW's egen var 6 benet og den samme som ligger i Volvo 200- og 700-serien. En formidabel motor - omdrejningsvillig og med en lyd, så guderne må sig forbarme, men som det allerede er anført, så er den umidelbart for lang til T3.
Som Mølle siger, så er Audis fembener en option - også en vidunderlig maskine, men når man indleder det projekt, så skal man lige huske at aflyse alle sociale aktiviteter det næste halve år samt lægge nogle tusinde til side til specialstumper, for det er ikke "bare lige" at lægge sådan i.
Vær du nu glad for din fine 4 benede - i den familie kan du få både masser af power (AAZ)fin økonomi (JX) og levetid (KY/CS).
og jeg mener også at det er den motor der ligger i bmw 324D/TD E30 og 524D/TD E28
Bayerische Motoren Werke
Tror ikke rigtigt på de på det tidspunkt har smidt en af konkurrenternes motor i deres topmodel...
Og har heller aldrig set det nævnt nogen steder at de har haft et samarbejde igang i den retning.
-
det var bare hvad jeg har fået afvide
og så lyder de jo også ens så det har jeg aldrig undersøgt nærmere
-
nu har jeg lige siddet og kigget på tolerance data og motornr minder nu en del om hinanden
bmw 324 og 524 TD hedder M21D24
volvo 200 serie i diesel hedder D24
vw LT hedder DW uden turbo og DV med turbo
så hvis det er en vw der ligger i volvo så minder volvo og bmw motornr da en hel del og hinanden