T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: opelhaj efter 07. Januar 2009 kl: 18:57:25
-
glade tanker... og evt en ole henriksen peptalk :0) men ellers ja go ide li og tørne den uden tændkabel på så der er olie og så li pumpe speeder et par gange og så dreje nøgle og se hva der sker... ellers er vi allesammen li her og klar til og gi et b7 med på vejen... velkommen til :0)
-
Velkommen til T3nettet.
Dejligt at se en LBX'er, for der er godt nok ved at
være langt imellem dem.
Og den ser da flot ud. så tillykke med den og velkommen
her iblandt en broget skare af nørder, novicer, eksperter og
andet godtfolk, som har een ting til fælles.
Vi kører VW T3, elller også har vi haft een engang eller også
vil vi gernne have een, eller også er vi bare nysgerrige.
Good luck og husk. Der er træf på Fyn i starten af maj.
Du er velkommen.
-
Til lykke med den.
Du skal først og fremmest sikre dig, at der er olie på motorius, - INDEN du gør noget andet.
Af med kablet på tændspolen, og masser af strøm på, så tørner du, og ser om oliekontrollen slukker.
Tændrørene bør nok lige renses en gang, når du sætter gnist på den.
Når den så starter, bør du ikke speede alt for voldsomt op i første ombæring. Moderat gas, - kobling i bund, og f o r s i g t i g t med gearstangen. Den kan godt "hænge" i koblingen efter lang tids stilstand.
Kig efter lækager, specielt ved pakdåser (remhjul) og ikke mindst under motoren, samt ved oliefilter.
Det er SÅ SURT, at køre en motor tør for olie.
Og ellers er det bare, at kile på ......
:D :D
-
Ja, og hvis du har lidt tålmodighed, så vil jeg da anbefale,
at du enten får kalorius indendørs eller venter til det bliver
tøvejr.
Det er altså en barsk affære, også for en LBX'er at starte op
i fem-ti graders frost, hvis den ikke har kørt meget længe. Når den tænder, så endelig lad den stå og snurre i
fem-ti minutter, mens du undersøger (som Aran skriver) for
lækager,dryp,spild og mislyde (det sidste er meget vigtigt).
Pøj-pøj
-
Hej !
Ja det går godt sådan noget boxer noget , tillykke med den , har kørt 5 år og 70000 km med sådan en , den kostede mig kun 2200,. kr i rep. , og jeg fik 1200,- kr mindere end jeg havde givet da jeg solgte den . Den tikken der er når man starter op efter lang tids stilstand er de hydrauliske ventilløftere der lige skal have lidt olie , når min 87 vbx har stået en uge tikker den også lidt i starten , held og lykke med projektet
hilsen poul
-
En LBX'er 2.0 motor er noget af det mest solide, der findes blandt T3'erne. Den er måske ikke så økonomisk, men det er sgi' en holdbar maskine, såfremt den får en god olie, regelmæssig service og bliver kørt stille og roligt(ikke for høje omdrejninger).
Har haft flere af slagsen,og dem har jeg virkelig været glad for. Problemer med varmen, ja men hvis man sørger for, at hele varmesystemet er tæt(hvad det sjældent er). Men så går det lige med vores milde vintre. Men det er ret tør varme, så det kan være tæt i ens luftveje.