T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: larsen efter 18. Januar 2009 kl: 19:18:42
-
leder efter en aap gearkasse til mit vinterprojekt. ved nogen hvilken t3 model der kører med den type gearkasse ? så jeg evt kunne begi mig ud på de europæiske jagtmarker.
mvh larsen
-
Den växellåda du söker sitter oftast i bilar med 112i motorer men den passar inte till diesel utan ombyggnation man måste antingen byta eller modifiera ingående axel som är 1,5cm för lång,samt byta sprängkåpan mellan växelhus o motor sen skiljer även slavcylindern mellan bensin o diesel men om du har en diesellåda är det inga problem.
Om du inte hittar nån låda så har jag en ombyggd som ev. är till salu.
-
Ursäkta min oklarhet när du byter från 4vxl. till 5vxl, låda måste även länkage bytas ut.
-
AAP findes kun på modeller med DJ motor, som Hasse ganske skriver så er det modellen med 112 heste
-
hej hasse, tak for svaret, hvilke biler kører med 112i motorer ? jeg har en 4trins gearkasse fra en disel 1.6td hvad skal jeg bruge fra den ?
-
Som Hasse også skriver, har AAP været monteret i 112 hk. bensinmodeller fra august 1984 til juli 1991. Den mest almindelige 5 trins gearkasse fra diesel er nok 3H, og den kan du lave om til en AAP ved at montere diff. fra ASL, ASM, og et par stykker mere, nemlig AAR, ASN, og AST, de 3 sidste er med spær.
Hvis der kan bruges diff. fra 4 trins gearkasser, så passer diff.gearing fra ABB, DT, DP, og DK. de 2 sidste er fra gamle luftkølede modeller.
Men om de forskellige diff. umiddelbart kan bygges over i f.eks. 3H som har samme gearhjul som AAP, kan de gearkasse-kyndige herindefra nok fortælle lidt mere om.
Tony
-
hej hasse, tak for svaret, hvilke biler kører med 112i motorer ? jeg har en 4trins gearkasse fra en disel 1.6td hvad skal jeg bruge fra den ?
Som Hasse har skrevet, så skal du bruge koblingsklokken og højgearsakslen fra din diesel kasse. Du kan ikke bruge det bagerste motorophæng fra din 4 gears. Det skal helst følge med den 5 trins.
Det Tony nævner er, at en 3H gearkasse kan ombygges, idet den har samme gearudveksling som AAP, og så nummeret lavere gearing på diffen. Det er stadig en højgearet gearkasse, idet den har den næsthøjeste totaludveksling VW har lavet i en T3 gearkasse.
god fornøjelse.
-
Om inte jag är helt dum måste inte växellänkaget bytas mellan 4 o 5 vxl, lådor jag har gjort det iallafall.
Den bakre växelväljaren skiljer mellan 4 o 5 vxl. lådor. Jag menar den som sitter på axeln o är i gjuten aluminium.
-
den kunne jeg godt være interesseret i hvor i sverige bor du ? og hvad koster den ?
mvh larsen