T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Carsten efter 21. Januar 2009 kl: 20:11:29
-
Hej Ulrik,
Er det ikke lettere bare at købe en T3 Syncro - koster jo intet på dine kanter.
Carsten
-
Her er lidt inspiration:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=4252&highlight=h%E6vning
-
Hej
Jeg har lige anskaffet mig en T3 fra ´81, og vil gerne give den et lidt mere terrængående look. Er der nogen der har erfaring med at hæve sådan et køretøj? Om det er muligt, hvad der skal bruges, hvad det koster osv.
Venlig hilsen
Ulrik
Du kan starte med nogle 205 14" fuld profil dæk, så vil du haæve dig 4-5 cm iforhold til standard dæk.
-
Den ser godtnok rigtig rigtig fin ud. :lol: :lol:
Hvis resten matcher den flotte lak, er du jo godt kørende.
-
Ligner en 1303´er med McPherson ben... Hvorfor ikke en rigtig Boble med flad rude og forbro, de der såkalde Super-Beetles er lidt sure at pille ved når de ruster i inderskærmene foran, det er lidt som den der smugler T3... dobbelte inderskærme med hulrum fyld med rødgrød ! :lol:
-
Hvis du hæver bilen, skal du måske lige overveje en 4-hjulsudmåling, fordi hjulgeometrien ændre sig (samme ved sænkning) og dækkene slides forkert.
Udfordringen ligger i at få løsnet boltene til bagsvingerene og øverste bærearm foran, uden det er nødvendigt at skifte gummibøsningerne.
-
Bolten gennem øverste bærearm foran har jeg ikke selv
haft problemer med, og jeg har stiftet bekendtskab
med 6 styk. Men vi må jo konstatere ved læsning her,
at det er der andre der har!
Bagsvingerene derimod, er det aldrig lykkedes mig at
skrue af, det er altid endt med destruktiv brug
af vinkelsliber mod den bil der skulle skrottes.
Bolten var rustet fast inde i jernrøret gennem bøsningen.
Jeg havde ellers et mere end 2 meter langt jernrør på
topnøglen, men de gav sig ikke.
Jeg var imponeret over hvad både bolt og topnøgle
kunne holde til.
Er der nogle ideer til hvordan man får de bolte ud?
Hvordan klare man udfordringen?
Jeg har samme erfaringer :wink:
Der er ikke noget at gøre med bøsningerne i bagsvingeren, boltene ruster fast i den inderste metal bøsning i gummibøsningen.
Varmer man på bolten, ryger gummibøsningen også :roll:
-
Man kan altså lige så godt tage vinkelsliberen og en ultra tynd skæreskive og så skære dem af eller hvad ? Jeg står også for at skulle have en svingarm af for at svejse en ny holder til gummistødproppen eller hvad vi nu skal kalde den sorte prop der sidder inden i fjederen.
-
Bajonet sav tror jeg er bedst eller en nedstryger.
bliv ikke overrasket hvis holderen til fjedren, der er svejset på bagsvingarmen er slidt igennem. mener der kan købes ny.
Poul
-
Man kan altså lige så godt tage vinkelsliberen og en ultra tynd skæreskive og så skære dem af eller hvad ?
Mjaaa....
Jeg ville som Poot foretrække en bajonet- el luftstiksav.
-
Og hvorfor svejser du den ikke bare mens den sidder på ??
-
Fordi der skal indsættes et stykke den kan sidde på :wink:
-
Fordi der skal indsættes et stykke den kan sidde på :wink:
Du skrev under fjederen.... du kan godt få fjederen af uden at pille armen af.
-
Jo, men selve holderen af metal, den der lille studs med en udvidelse i toppen der holder gummifidusen fast er knækket af og da jeg havde fjederen ude plus den der plastic skive der ligger under fjederen og beyndte at skrabe i "hullet" var det altså et sørgeligt syn, så jeg vil simpelt hen save en trekant ud oven på armen og svejse ny tyk plade i før jeg konstruerer et nyt horn til gummiproppen.
-
Lyder som om du skal kikke meget godt på den arm. PS tror ikke der må svejses andre steder, end hvor den er svejset originalt.
Måske skal du ofre en dag hos en skrothandler med en donkraft og nedstryger, der er mange skrot biler der er fine.
Mit eget projekt viste sig at der var gennemtæringer ved armen næsten fremme ved den ydestefastgørelses bolt. I begge sider. tror at drænhullet har været stoppe i årevis, så der har stået vand derinde.
Mølle var min redningsmand :) da han skulle slagte en t3.
Hilsen Poul
-
Ja jeg ved godt at man ikke må, men hvis det er gjort OK kan man ikke se det bagefter Poot, men klart at en ny arm i god stand vil være en bedre løsning. Det er jo bare ikke lige årstiden at ligge inde under en bunke skrot i 0 grader og kuling med en lille junior nedstryger ha ha... man dør sku før man får skidtet savet ud.
-
Man kan altså lige så godt tage vinkelsliberen og en ultra tynd skæreskive og så skære dem af eller hvad ? Jeg står også for at skulle have en svingarm af for at svejse en ny holder til gummistødproppen eller hvad vi nu skal kalde den sorte prop der sidder inden i fjederen.
sådan her har jeg gjort det før
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1462&highlight=bajonetsav&sid=fc4d402131fb9faacd07a9e09020ae8a
-
Jeg tror også det bliver den måde jeg vil forsøge at få den af, hvad med bolten, er det en special ting eller kan man bruge en god hærdet bolt i samme længde når den skal på igen ? Kom nemlig til at tænke på de bolte i øverste forreste svingarm der er ved at blive en sjælden raritet.
-
det ved jeg så ikke for jeg nåede aldrig at sætte dem på igen
-
Børstede lidt på en af mine. 10.9 står der.
ved ikke kan man bruge 8.8 dem har jeg nemlig.
Poul
-
Aner det ikke Poot, men det der holder hjulene på plads skal nok holde standarden for ellers....... :cry: