T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: jensjakob efter 11. Februar 2009 kl: 21:07:55
-
Hej,
I mit hoved er det jo genialt det der er lavet her,
(http://galleri.t3nettet.dk/albums/userpics/olier%C3%B8r.jpg)
der er brugt fleksibel olieslange mellem oliepumpe og turbo (hvis altså at slangen kan holde til så varm olie gennem lang tid ??????????)
Hvad er turbo-folkets mening om den løsning - og er der nogen som kører med det?
Gode hilsner
Jens Jakob
-
hmm jeg kan altså ik se noget billede der :roll:
-
Det er godtnok et mærkeligt rør...
firkantet hvid kasse med rødt kryds???
-
Det er godtnok et mærkeligt rør...
firkantet hvid kasse med rødt kryds???
rød stålarmering!? :wink:
-
http://galleri.t3nettet.dk/displayimage.php?pid=623&fullsize=1
Virker et link?
Hvorom alting er - istedetfor et metalrør bruger de olieslange med fittings - til både olie frem og retur fra turboen
-
ja nu er der billed på :)
jamen til returrør er der jo stålflex-slange, og de kan laves efter mål hos en traktor smed, eller på standardmål hos sanistål.
evt med adaptor fititngs, man skal bare ikke bukke slangen så hårdt at den klemmes sammen, og heller ikke for tæt på udst.manifold!
-
Jeg tror nu at løsningen er stabil nok. Jeg har et returrør som er lavet på den måde og det har kørt mindst 3 år, og der er ikke tegn på skader eller mørhed.
Netop returrøret er jo det mest udsatte både mht. placering og olietemperatur så tilgangsrøret skal såmænd også nok holde fint.
Tony
-
Det er da en der forstår at hygge i sit værksted, han har en sofa stående :lol:
Poul
-
Det er da en der forstår at hygge i sit værksted, han har en sofa stående :lol:
Poul
det har jeg da os :wink:
enda en 2pers T3-sofa :D
og en hjørnesofa i den tilstødende gildesal :wink:
-
Jeg fik lavet en hydraulikslange til turbuolietilløbet. Det fungerede fint i 3 år uden problemer. Der er vist noget med at man skal sikre sig ordentligt gennemløb på returrøret så der må ikke slækkes på dimentionerne.
-
Uanset, er det en farlig leg og det kan vel være ligemeget om det er et rør eller en slange der revner. Jeg tror det er klogest at stole på Schultz og Heinz hvis man ikke har absolut styr på det.
1.: Føderøret skal have den rigtige lysning for at levere olie nok.
2.: Afgangsrøret skal have den rigtige lysning for ikke at holde igen på olien, som kan presses ud i turboen.
Jeg syntes ikke jeg kan se en turbo på billedet, kunne man forestille sig en slange det første stykke og metal det sidste. Jeg ville nødigt stikke min slange på en varm turbo.
Kurt
-
Efter to tilfælde hvor det lange jernrør, der går mellem turbo og oliefilter, knækkede inde i omløberen, fik vi lavet et stykke armeret hydraulikslange i stedet.
Det fungerede upåklageligt.
Jeg ka' ikke lige ta' et billede, for klappen er frosset uhjælpeligt fast (bilen har stået et par år uden at være ude og køre)
-
:D :D :D
-
Jeg ville nødigt stikke min slange på en varm turbo.
Kurt
Det tror jeg gerne...
Næhh jeg springer sq også over tror jeg :twisted: :lol: :lol:
-
Det er da en der forstår at hygge i sit værksted, han har en sofa stående :lol:
Poul
det har jeg da os :wink:
enda en 2pers T3-sofa :D
og en hjørnesofa i den tilstødende gildesal :wink:
Ja vi må da snart samles ude ved dig og prøve at se om dit værksted kan holde til et mini træf.... :wink:
pt. minder det mest om egeskov slot :shock: (har du været oppe på deres loft?!)
gamle biler, resv.dele og labyrint i et! :wink: